پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 86478
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/11 12:20

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

در این مقاله، به سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات پرداخته شده است.
سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به اصالت کالا های خریداری شده تان اهمیت می دهند باشید؛ حتماً با سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا آشنایی دارید. البته این امکان وجود دارد که اطلاعات شما در این زمینه کافی و یا کامل نباشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را به شما منتقل کنیم. بنابراین تا انتهای مقاله را با ما همراه باشید.

 همانطور که می دانید؛ برچسب اصالت کالا بر روی بسیاری از کالا های وارداتی و تولیدات داخلی درج می شود. این برچسب به خصوص در محصولات مرتبط با حوزه سلامت استفاده بیشتری دارد. چرا که بر اساس یک ماده قانونی، کلیه محصولات مرتبط با حوزه سلامت، می بایست برچسب اصالت کالا داشته باشند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید یک برچسب اصالت را صحت ‌سنجی کنید تا از اصل و یا تقلبی بودن محصول اطمینان پیدا کنید. هر برچسب اصالت کالا، در واقع یک گزینه موثر برای ایجاد نظارت مردمی و محصولات موجود در بازار است. شما با مشاهده هر گونه کالای تقلبی که فاقد برچسب معتبر و استاندارد باشد؛ می‌ توانید مراتب گزارش و شکایات خود را به نهاد های مربوطه ارائه کنید؛ تا در اسرع وقت مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. یکی از راه های استعلام صحت برچسب اصالت کالا، استفاده از سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا است.

لیبل اصالت

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا چیست؟

 یکی از آسان ترین روش های استعلام برچسب اصالت کالا، استفاده از سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا است. البته راه های متعدد دیگری نیز وجود دارد که در رابطه با هر یک از آن ها در مقاله‌ هایی دیگر توضیحاتی ارائه کرده‌ایم. سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا نیز یکی از این روش ها است و البته جزو در دسترس ترین و آسان ترین آن ها نیز می باشد. هر محصول داخلی و وارداتی می بایست مجوز درج لیبل اصالت کالا را دریافت نموده و سپس این برچسب خاص را بر روی بسته بندی محصولش درج کند. برچسب درج شده بر روی بسته بندی، اطلاعاتی را با خود دارد که قابل استعلام بوده و شما می توانید با استفاده از یک سامانه پیامکی رسمی، اطلاعات مندرج بر روی آن را صحت سنجی کنید.

 سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا، یکی از ساده ترین روش هایی است که برای استعلام برچسب اصالت کالا طراحی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. مزیت استفاده از این روش، این است که شما بدون نیاز به اینترنت هم می توانید عملیات استعلام برچسب را انجام دهید. بنابراین در مناطقی که اینترنت در دسترس نیست و یا تلفن هوشمندی وجود ندارد. حتماً یک تلفن همراه ساده وجود دارد که با آن بتوانید یک پیامک ساده ارسال کنید. تنها همین توانایی برای استعلام برچسب اصالت کافی است.

 معرفی سامانه رسمی استعلام لیبل اصالت

 یکی از نکات بسیار جالب این است که سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا، برای کلیه محصولات مختلف یکی است. این یعنی شما برای استعلام اصالت محصولات مختلف، از دسته بندی های متفاوت، نیازی به سامانه های مختلف نداشته و صرفاً می توانید با استفاده از یک سامانه پیامکی مشترک، استعلام همه محصولات را انجام دهید.  مثلاً برای محصولات دارویی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و... تنها با یک شماره سامانه در ارتباط خواهید بود و نیازی نیست که برای هر یک از آن ها سامانه پیامکی متفاوتی را داشته باشید.

برچسب اصالت

برچسب اصالت

 همچنین برای کلیه محصولات وارداتی نیز از همین سامانه پیامکی استفاده شده و نیازی به استفاده از سامانه‌ های مختلف نیست. برای ارتباط با سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا، تنها کافی است تا کد ۱۶ رقمی مندرج بر روی برچسب اصالت را به شماره سامانه پیامکی مندرج بر روی برچسب ارسال کنید. پس از ارسال پیامک، در کمتر از چند دقیقه، خود سامانه به شما یک پیامک می دهد و کلیه اطلاعات آن محصول را در اختیارتان می گذارد. بنابراین شما می ‌توانید به آسانی اطلاعات پیامک شده را با آن چه که بر روی بسته بندی درج شده است مقایسه کنید و در صورت وجود هرگونه اختلاف، مراتب را به سازمان و نهاد های مربوطه گزارش کنید. وجود هرگونه اختلاف بین اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی و اطلاعات حاصل از استعلام برچسب، به منزله تقلبی و یا قاچاق بودن محصول بوده و قابلیت پیگرد قضایی دارد.

 نکته هایی بسیار مهم در رابطه با سامانه های جعلی

 سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا یک شماره واحد و مشخص دارد. بنابراین هرگونه شماره سامانه پیامکی غیر از آن، یک شماره تقلبی بوده که می ‌تواند به سامانه های جعلی متصل باشد. متاسفانه با توجه به سود کلان موجود در قاچاق کالا، سوداگران بازار دست به ایجاد و توسعه سامانه های تقلبی زده اند. آن ها یک شماره سامانه پیامکی بر روی لیبل اصالت کالا خود درج می کنند که ارتباطی با سامانه رسمی نداشته و به سامانه‌ های خودشان متصل شده است. مشتری پس از ارسال شماره ۱۶ رقمی مندرج بر روی لیبل اصالت، یک سری اطلاعات دریافت می‌ کند که منطبق با اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی است. اما محصول یک محصول تقلبی بوده و یا قاچاق است. اما این چگونه اتفاق می افتد؟

استعلام برچسب

استعلام برچسب

 در این حالت، فرد خاطی یک سامانه پیامکی خریداری می‌کند و سپس با استفاده از یک سری برنامه نویسی های خاص، آن را طوری طراحی می کنند تا پس از دریافت کد ۱۶ رقمی، به شما پیامکی حاوی اطلاعات مندرج بر روی آن بسته بندی خاص ارائه کند. در حالی که محصول یک محصول تقلبی است. البته این کاری غیر قانونی بوده که مجازات سنگینی نیز دارد.

فواید استفاده از سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا

 سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا یکی از راه های مطمئن برای بررسی اصالت کالا ها است. استفاده از این سامانه فواید مختلفی دارد. از جمله آن ها می توان به در دسترس بودن و عدم نیاز به اینترنت، در کنار سادگی کار با آن اشاره کرد. در هر کجایی که باشید؛ تنها با داشتن یک تلفن همراه ساده می ‌توانید استعلام برچسب را انجام داده و از اصالت و استاندارد بودن کالای مورد نظر اطمینان حاصل کنید. البته باید توجه داشته باشید که شماره سامانه پیامکی برای کلیه کالا ها  یکسان است. شما باید این شماره را به خاطر بسپارید. شماره سامانه پیامکی رسمی اعلام شده از طرف دولت  به صورت 20008822 است. بنابراین چنانچه بر روی یک لیبل اصالت کالا شماره سامانه پیامکی غیر از این شماره مشاهده کردید؛ می توانید مطمئن شوید که با یک کالای تقلبی مواجه هستید.

 

برچسب ها : اصالت کالا,اصالت کالا با شماره سریال,اصالت کالا با بارکد,اصالت کالا با بچ کد,اصالت کالا ttac,اصالت کالا از روی بارکد,اصالت کالای خارجی,خرید برچسب اصالت کالا,خرید لیبل اصالت کالا,فروش لیبل اصالت کالا,قیمت برچسب اصالت,تشخیص اصالت کالا,اصالت کالا از روی بارکد,اصالت کالا در تیتک,دریافت اصالت کالا


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4b55b5