پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 39299
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/30 07:15

جرثقیل سیم بکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

به جرثقیل سیم بکسلی، ونچ بلغاری هم گفته می شود. از این نوع جرثقیل هم برای جا به جایی اجسام در ساخت و سازها استفاده می شود. این نوع جرثقیل دارای انواع متفاوتی است که در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
جرثقیل سیم بکسل چیست و چه کاربردی دارد؟

جرثقیل سیم بکسلی  که به وینچ بلغاری برقی نیز معروف است مانند سایر بالابرها برای جابجایی اجسام مناسب است. وینچ بکسلی الکتریکی تک فاز از مکانیزمی متشکل از یک موتور، یک درام، یک ترمز، یک جعبه دنده، یک قلاب و یک عامل کششی مانند سیم بکسل تشکیل شده است. جرثقیل ‌سیم بکسل  برقی  بر اساس توان و زمان کار به کلاس های سبک، متوسط، سنگین و فوق سنگین تقسیم می شوند. این تجهیزات برقی در مصارف مختلف اعم از صنعتی و کارخانه ای یکی از پرکاربردترین ها می باشد که در ادامه این مطلب به این موضوع بیشتر اشاره خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

وینچ بکسلی پودم

عملکرد جرثقیل سیم بکسلی

وینچ بکسلی برقی سیستمی است که با سیم و موتور کششی کار می کند و در صنعت های بسیار بزرگ کاربرد دارد. در انواع جرثقیل سیم بکسلی، وینچ یکی از کارآمدترین سازه محسوب می شود، زیرا با استفاده از دستگاه قرقره مرکب می توان مزیت دستگاه را افزایش داد. در وینچ بلغاری با انتقال نیروی پمپ هیدرولیک به ماشین هیدرولیک و گیربکس کشش یا درام اصلی یک حرکت چرخشی دو طرفه را فراهم می کند و با اتصال سیم بکسل به سازه می توان حرکت عمودی را به راحتی انجام داد.

آشنایی با کاربردهای گوناگون وینچ بلغاری یا سیم بکسل

کاربرد جرثقیل سیم بکسلی در صنایع

این محصول اگرچه در ابعاد کوچک طراحی شده است، اما کاربرد بسیار گسترده ای دارد و برای مصارف صنعتی نیز مناسب است. وینچ بکسلی یک ابزار پرکاربرد با سابقه طولانی در صنعت است. نسل جدید وینچ بلغاری صنعتی با طراحی جدید و بهینه شده باعث کاهش سایز این دستگاه، بهبود عملکرد و افزایش ایمنی شده است. لطفا توجه داشته باشید که این دستگاه بسته به موقعیت مکانی و شرایط کار از ویژگی های مختلفی مانند ترمزهای ضد انفجار و موتورهای ضد انفجار استفاده می کند.

جرثقیل سیم بکسلی

همچنین کاربرد جرثقیل سیم بکسلی بسیار گسترده است و در ساخت ماشین آلات، تجهیزات الکترونیکی، خودرو، کشتی سازی، مونتاژ قطعات کار و خطوط تولید صنعتی مدرن، خطوط مونتاژ، ماشین آلات مونتاژ، تجهیزات و موارد دیگر کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد جرثقیل سیم بکسلی در صنعت دریایی

از وینچ بکسلی برقی در اسکله ها، کشتی ها، لنج ها و قایق ها برای جابجایی و بلند کردن محموله یا تجهیزات و انداختن داخل آب و بالا بردن لنگرها استفاده می شود. همچنین وینج بلغاری به ماهیگیران در صید ماهی کمک کرده و فعالیت آنها را آسانتر و سریعتر می کند. جرثقیل سیم بکسلی با ظرفیت ها و طول کابل های مختلف که در لنج ها و کشتی های ماهیگیری استفاده می شود به ماهیگیران کمک می کند تا تور های ماهی ها را از داخل دریا بلند کنند. محفظه های وینچ دریایی در برابر خوردگی محیط های مرطوب و تماس احتمالی با آب مقاوم هستند.

کاربرد وینچ بکسلی در صنعت ساختمان سازی

در پروژه های ساختمانی از این ابزارها برای جابجایی مصالح، تجهیزات ساختمانی و افراد در اطراف ساختمان استفاده می شود. تحمل وزن این وینچ ها از 300 کیلوگرم تا 3 تن بسته به نوع کار شما متغیر است. الکتروموتورها و گیربکس های تک فاز یا سه فاز با توجه به وزن مورد نیاز وینچ بلغاری برقی انتخاب می شوند.

کاربرد در معادن و حفاری

وینچ بکسلی یکی از مهمترین تجهیزاتی است که به افزایش سرعت و کارایی حفاری معادن کمک زیادی کرده است. برای حفاری و حمل کردن مواد مختلف از معدن از تجهیزات مختاف استفاده می ‌شود.

کاربرد در کابل کشی

از کاربردهای مهم استفاده از جرثقیل سیم بکسلی در عملیات کابل کشی در موقعیت های مختلف هوایی و زمینی می باشد. برای کابل کشی از وینچ های دیزلی یا برقی استفاده می شود. این نوع وینچ ها به ویژگی هایی مثل متر سنج، کنترل سنج و کشش سنج تجهیز هستند.

کاربرد جرثقیل سیم بکسل پودم

کاربرد در صنایع نفت و گاز

این محصولات به طور گسترده در صنعت نفت و گاز استفاده می شود. این نوع دستگاه در نیروگاه ها و پتروشیمی ها، دکل های حفاری و توسعه خطوط لوله (شورپولینگ) کاربرد دارند. حال که با انواع کاربرد جرثقیل سیم بکسلیی آشنایی پیدا کرده اید بهتر است کمی با ویژگی های به خصوص این محصول شناخت پیدا کنید.

ویژگی های مهم جرثقیل سیم بکسلی

  1. قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی دارند
  2. وینچ بلغاری بسیار سبک طراحی شده است و به راحتی قابل حمل در مکان های مختلف است
  3. ابعاد و حجم وینچ بکسلی کم است و به راحتی در هر مکانی نصب خواهد شد
  4. در ارتفاع و روی زمین به کمک شاسی قابل نصب هستند
  5. طول سیم بکسل را می توان افزایش داد
  6. طراحی خاص و زیبایی دارند
  7. به صورت هوشمند کار می کنند
  8. طبق استانداردهای اروپایی طراحی و ساخته شده اند

 

برچسب ها : جرثقیل,وینچ بکسلی,وینچ بلغاری


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48qpjm