جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 11375
تاریخ انتشار: 1400/11/11 12:48

چرا جاروبرقی الکترولوکس روشن نمیشود؟

چرا جاروبرقی الکترولوکس روشن نمیشود؟ در این مقاله به بررسی تمام علت های این مشکل میپردازیم.

معمولا افراد اینگونه تصور می‌کنند که هر چقدر پول بیشتری را پرداخت کنند می‌توانند جاروبرقی با امکانات بیشتر و قدرتمندتری خریداری کنند اما همیشه نیازی نیست هزینه های گزافی را پرداخت کرد بلکه میتوان با قیمتهای معقولانه یک محصول عالی و با کیفیت خرید.

محصولات الکترولوکس با وجود اینکه قیمت منصفانه دارند ولی از کیفیت و طراحی زیبایی برخوردارند.

جاروبرقی جز یکی از لوازمی به شمار می‌رود که می‌توان به واسطه آن نظافت سطوح را راحت تر و ساده تر انجام داد و در تمام دنیا یکی از برندهای معروف به الکترولوکس اختصاص دارد که قطعات با کیفیتی در محصولات آن استفاده می شود و جزء پرفروش ترین ها و محبوب ترین ها هستند؛ اگر تمایل دارید در خصوص جاروبرقی الکترولوکس اطلاعات بیشتری کسب کنید و با این برند بیشتر آشنا شوید حتماً ادامه مطلب را مطالعه کنید تا علاوه بر آشنایی با این برند از دلایل روشن نشدن جاروبرقی الکترولوکس نیز مطلع گردید.

حتما بخوانید: نمایندگی تعمیرات جاروبرقی الکترولوکس در آی پی امداد

معرفی جاروبرقی الکترولوکس

علت روشن نشدن جاروبرقی الکترولوکس

جاروبرقی جز یکی از لوازم موجود و ضروری در هر خانه‌ای می باشد که استفاده از آن نسبت به گذشته بسیار افزایش داشته است و می تواند بر روی سطوح مختلف آشغال های ریخته شده را به راحتی جمع آوری کند و در نهایت یک محیط تمیز را به شما تحویل بدهد و هر چقدر که جاروبرقی دارای مکش بالاتر و قدرت موتور بیشتری باشد قطعاً استفاده از دستگاه راحت تر و ساده تر خواهد بود و همچنین شما در حین کار کمتر خسته می شوید.

اگر چرخی در بازار بزنید متوجه خواهید شد که جاروبرقی ها با قابلیت ها و تکنولوژی های متفاوتی در بازار وجود دارند و معمولاً تولید کنندگان جاروبرقی تمام سعی خود را می کنند تا دستگاهی را تولید و طراحی کند که راحت تر بتوان با آن کار کرد و افراد در زمان جارو کردن لذت ببرد.

در بازار برندهای معتبر در خصوص تولید جاروبرقی مشغول به فعالیت هستند و جاروبرقی الکترولوکس یکی از این جاروبرقی های با کیفیت و پرفروش به شمار می‌رود و همان طور که اشاره کرده‌ایم در تولید آنها از قطعات بسیار با کیفیت استفاده شده و از توانایی‌ها و قابلیت‌های متعددی برخوردارند.

برند جاروبرقی الکترولوکس متعلق به یک شرکت سوئدی چندملیتی بوده که بعد از شرکت ویرپول می‌توان آن را در دنیا به عنوان دومین تولیدکننده لوازم خانگی دانست. اگر به دنبال این هستید که یک جاروبرقی داشته باشید تا بتواند به بهترین شکل برای شما کار کند می توان جاروبرقی الکترولوکس را انتخاب کرد البته مدل های متنوعی اعم از موارد زیر به عنوان معروف ترین و بهترین مدل های این برند محسوب می شوند اما شما با توجه به معیار و شرایط خانه تان می توانید بهترین نمونه را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید.

-         مدل ZUOQUATTRO

-         مدل UltraOne Uodeluxe

-         مدل UCANIMAL

-         مدل EASYGO

-         مدل ZPF2230

-         و....

این نکته را در نظر داشته باشید که جاروبرقی الکترولوکس همانند هر جاروبرقی دیگری یا وسیله برقی می تواند پس از مدتی دچار یک عیب یا خراب می گردد و برای تعمیر آن باید اقدامات لازم و ضروری انجام شود.

در خصوص تعمیر انواع جاروبرقی باید حتما از تعمیرکاران مجاز و حرفه ای استفاده شود و هیچ گاه به منظور تعمیر هر نوع وسیله برقی عجولانه تصمیم نگیرید چرا که برخی از افراد به دلیل عدم تجربه و مهارت کافی علاوه بر این که نمی‌توانند دستگاه شما را بخوبی تعمیر کنند بلکه ممکن است آسیب‌های جدی تری به آن وارد کنند.

 

حتما بخوانید: نمایندگی الکترولوکس در آی پی امداد

دلایل روشن نشدن جاروبرقی الکترولوکس

به صورت کلی در برندهای مختلف و جاروبرقی ها دلایل مشخصی وجود دارد که می‌تواند سبب روشن نشدن جاروبرقی گردد و از اصلی ترین آنها می توان به وجود مشکل در موتور جاروبرقی، برد الکترونیکی، کلید قطع و وصل، رله، سیم جمع کن، سیم رابطه جاروبرقی اشاره کرد.

اگر می خواهید جاروبرقی کنید و متوجه می‌شوید که جاروبرقی الکترولوکس شما روشن نمی شود حتما موارد زیر را بررسی کنید تا بتوانید مشکل جاروبرقی را پیدا نمایید. اگر هیچ تخصص و شناختی با جاروبرقی و وسایل برقی ندارید حتماً از افراد خبره و تعمیرکار جاروبرقی استفاده کنید.

حتما بخوانید: دفترچه آموزش فارسی نحوه استفاده از جاروبرقی الکترولوکس

اتصال برق را برای مشکل روشن نشدن جاروبرقی الکترولوکس چک کنید

 اولین دلیلی که به عنوان رایج ترین مشکل به شمار می رود که سبب روشن نشدن جاروبرقی الکترولوکس خواهد شد اتصال برق است؛ شما باید برق اصلی و پریز را چک کنید تا مشکلی نداشته باشد و جریان برق به صورت صحیح به جاروبرقی برسد. اگر متوجه شدید که جریان برق وجود دارد ولی باز هم جاروبرقی تان روشن نمی شود باید به تست سراغ موارد دیگر بروید البته به دلیل ایمنی کار باید حتماً تعمیرکار جاروبرقی این کار را برای شما انجام بدهد.

تست سیم رابط برای عیب یابی مشکل روشن نشدن جاروبرقی الکترولوکس

مورد بعدی به تست کردن سیم رابط اختصاص داشته است که ممکن است با توجه به اینکه شما جاروبرقی را به اتاق های مختلف میبرید تا بتوانید تمام قسمت ها را جابه جا رو کنید سیم برق جاروبرقی دچار قطعی شده باشد. بدین ترتیب برق به موتور جارو برقی وارد نمی شود و در نهایت دستگاه روشن نخواهد شد.

معیوب بودن سیم جمع کن جاروبرقی الکترولوکس میتواند باعث روشن نشدن آن شود

 اگر اتصال صحیح شاخک های سیم جمع کن به حلقه گردان صورت نگرفته باشد جریان برق به موتور انتقال داده نمی‌شود و جزء دلایل مهم برای روشن شدن جاروبرقی الکترولوکس خواهد بود.

موتور جاروبرقی

 قطعا می دانید که هر دستگاهی دارای یک قطعه مهم به عنوان موتور است که اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد دستگاه نمی تواند به خوبی کارکرد خود را انجام بدهد و نیم سوز شدن یا سوختن موتور جاروبرقی می‌تواند به عنوان یکی از دلایل روشن نشدن جاروبرقی باشد.

بررسی کلید استارت جاروبرقی

 متاسفانه برخی از افراد برای خاموش و روشن کردن جاروبرقی فشار زیادی به کلید روشن یا استارت جاروبرقی وارد می کنند مثلاً برای اینکار از پا استفاده می‌کنند که قطعاً در این شرایط فشار زیادی به کلید وارد خواهد شد؛ پس به این مورد دقت کنید و به صورت اصولی برای روشن کردن جاروبرقی اقدام کنید.

علاوه بر موارد فوق وجود مشکل در ترموستات جاروبرقی، کیسه جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی، بیش از حد باز کردن سیم رابطه جاروبرقی، زغال جاروبرقی و... می‌تواند دلایل دیگری مبنی بر روشن شدن ناگهانی جاروبرقی شما باشد.

اگر جاروبرقی الکترولوکس شما روشن نمی شود میتوانید به منظور تعمیر آن از آی پی امداد استفاده کنید. این مجموعه با بیش از نیم قرن سابقه و با دارا بودن کادری حرفه ای و متخصص میتواند دستگاه شما را به بهترین شکل تعمیر نموده و به شما تحویل بدهد. برای برقراری ارتباط با آی پی امداد از بخش تماس با ما در وب سایت مجموعه استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48k9w4