پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 20799
تاریخ انتشار: 1401/09/14 06:50

چگونه با ماشین شخصی به قشم بروم؟

وقتی صحبت از سفر می‌شود بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که سوار هواپیما بشویم تا بعد از یک تا نهایتاً دو ساعت به مقصد برسیم.

وقتی صحبت از سفر می‌شود بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که سوار هواپیما بشویم تا بعد از یک تا نهایتاً دو ساعت به مقصد برسیم. عده‌ای هم هستند که مسافرت زمینی را ترجیح می‌دهند اما می‌خواهند دورهمی و دسته‌جمعی سفر کنند تا خوش بگذرانند، به همین خاطر سراغ قطار می‌روند. دسته سوم مسافرانی هستند که همیشه ماشین شخصی‌شان را ترجیح می‌دهند و دوست دارند با ماشین سفر کنند تا در مقصد هم نیازی به تاکسی و ... نداشته باشند. 

با رسیدن پاییز و زمستان می‌دانید که وقت سفر به جنوب و لذت بردن از هوای مطبوع شهرهای ساحلی خلیج‌فارس است و مقصد منتخب امروز ما هم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس یعنی قشم است. سفر هوایی به قشم که راحت هست و فقط به تهیه یک بلیت نیاز دارد،  به همین خاطر می‌خواهیم درباره سفر به قشم با ماشین شخصی صحبت کنیم تا بعد از توضیحات کامل درباره این سفر زمینی سراغ توضیح کامل رزرو و اجاره هتل، ویلا و بوم گردی قشم با جاباما هم برویم.

 

 

قشم کجاست؟

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس با طبیعی بی‌نهایت زیبا و دیدنی است. این جزیره در استان هرمزگان و در تنگه هرمز واقع شده و فاصله زیادی تا بندرعباس ندارد به طوری که از بندرعباس با لنج و قایق موتوری می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی به قشم برسید.

در غرب جزیره هم تنب کوچک و تنب بزرگ دیده می‌شود و در جنوب قشم جزیره زیبا و کوچک هنگام واقع شده است. لارک هم در شرق قشم واقع شده و کمی دورتر جزیره هرمز قرار دارد که همگی باهم می‌تواند یک سفر فراموش‌نشدنی و جزیره‌گردی بی‌نظیر باشد که قرار است با ماشین شخصی خودمان راهی شویم.

 

 

 

 

چگونه با ماشین به قشم برویم؟

خب با این مقدمه باید برای قسمت اصلی یعنی سفر با ماشین شخصی به قشم آماده شویم. برای رسیدن به جزیره از هر شهری در ایران اول از همه باید به بندرعباس برسید که برای این مسیر دو انتخاب اصلی دارید. در انتخاب اول باید خودتان را به یزد و سیرجان برسید و از آن جا راهی بندرعباس شوید. برای استراحت در مسیر هم می‌توانید یک شب را در یزد زیبا گذرانده، آن جا استراحت کنید و سپس برای تحویل ماشین راهی بندر پل شوید. 

مسیر دوم از اصفهان، جهرم و لار می‌گذرد. در میان مسیر هم می‌توانید در اصفهان یا لار یک شب استراحت کرده و سپس مسیر را تا رسیدن به بندرعباس ادامه دهید. در این مسیر هم می‌توانید ماشین را از طریق بندر پل به قشم فرستاده یا در پارکینگ‌های مخصوص و شبانه‌روزی بندرعباس پارک کرده و خودتان عازم قشم شوید.

در بندر پل باید در اسکله اصلی که برای انتقال ماشین است، درخواست انتقال خودرو به قشم را بدهید تا خودرو توسط لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر به قشم فرستاده شود. بعد از درخواست هم باید هزینه انتقال را پرداخت کرده، آدرس تحویل خودرو در قشم و رسید را تحویل بگیرید. 

حالا باید از بندر پل خودتان را به اسکله شهید حقانی بندرعباس رسانده و از طریق قایق، اتوبوس دریایی یا لنج به قشم بروید و ماشین را در آدرسی که از قبل به شما اعلام کردند، تحویل بگیرید.

البته می‌توانید ماشین را در بندرعباس هم گذاشته و بدون وسیله نقلیه راهی قشم شوید که اگر در این مورد نمی‌توانید تصمیم بگیرید، پیشنهاد می‌کنم هزینه انتقال ماشین به قشم و هزینه بنزین در قشم را با هزینه پارکینگ بندرعباس مقایسه کرده و سپس برای انتقال ماشین به جزیره یا استفاده از پارکینگ‌های بندرعباس تصمیم بهتری را بر اساس بودجه شخصی خودتان بگیرید.

 

 

راهنمای رزرو هتل و  سوئیت قیمت مناسب در قشم

برای رزرو انواع سوئیت، ویلا، اقامتگاه بوم‌گردی و رزرو هتل های قشم می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین رزرو ویلا و اقامتگاه استفاده کنید که در مقایسه با آژانس‌های مسافرتی بهترین نرخ را ارائه می‌دهند. سایت‌های جاباما، شب، جاجیگا و سایت هومسا پیشنهاد ما برای جستجوی اقامتگاه، هتل و ویلا با بهترین امکانات است.

در صفحۀ اصلی سایت نام قشم را همراه با تاریخ سفرتان وارد کنید و به مرحله بعدی که جستجوی اقامتگاه است، بروید. در صفحۀ جدیدی که باز شده می‌توانید لیستی از انواع سوئیت، ویلا و اقامتگاه را با قیمت هر شب ببینید و روی هرکدام را که مناسب است، کلیک کنید.

هر اقامتگاه صفحه اختصاصی خودش را همراه با اطلاعات کامل مانند امکانات خانه، قوانین کنسلی یا تمدید اقامت، معرفی میزبان و نحوه پذیرایی، تجربه مهمانان قبلی، محدوده و دسترسی‌ها دارد که با مطالعه این شرایط اگر همه موارد مناسب بود؛ می‌توانید بعد از مقایسه کامل با سایر ویلاها و سوئیت‌ها، محل موردنظر را انتخاب کرده و به مرحله اصلی یعنی پرداخت بروید.

بعد از پرداخت هزینه اقامتگاه، آدرس دقیق همراه با کد پیگیری برایتان رزرو می‌شود. در ضمن با توجه به این که کنسلی رزرو کمی زمان‌بر است و ممکن است که برنامه‌ریزی سفر را تحت‌تأثیر قرار دهد حتماً تمامی اطلاعات ضروری مانند امکانات خانه، تعداد رختخواب و اتاق، نوع سرویس بهداشتی و یا سیستم گرمایشی و ... را خوانده و تمام عکس‌ها را ببینید تا با اطمینان کامل برای رزرو اقدام کنید.

قشم یکی از زیباترین جزایر استان هرمزگان با طبیعت زیبا و بکر و یکی از بهترین مقاصد سفرهای پاییزی و زمستانی است تا با تماشای دریا و شنیدن صدای امواج، قدم زدن در ساحل یا تماشای آسمان شب و ستاره‌ها، خرید از مجتمع‌های مسکونی و امتحان کردن غذای جنوبی با بهترین میگو و ماهی روز، تجربه‌ای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی داشته و نهایت لذت را ببرید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/488xqn