جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 12796
تاریخ انتشار: 1400/12/16 17:27

در بورس امروز چه گذشت؟(۱۶ اسفند)

امروز شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی رشد کرد تا در سه روز اخیر بیش از ۶۱ هزار واحد صعود کرده باشد. در معاملات دوشنبه پالایشی‌ها بیشترین تقاضای حقیقی بازار را داشتند و تمامی نمادهای این گروه سبزپوش شدند.

در معاملات روز دوشنبه، شانزدهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۰ هزار و ۳۲۷ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۵ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۸۴۹ واحدی در سطح ۳۴۱ هزار و ۵۲۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۰۶ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۹۸ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، ۳۴۳ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۳۷ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای پالایشی‌ افزایش یافت و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بازار سهام بود.

نمادهای «کگل»، «پارسان» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «شستا»، «حکشتی» و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «خدیزل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «شکام» و «غویتا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شبندر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۴ ماه اخیر است.

 

منبع: اقتصاد نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45bzd4