پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 41524
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/06 08:27

آشنایی با پست مهمان 2023 و فاکتورهای موثر در رشد کسب وکار به کمک آن

شابد با خود فکر که استفاده از پست مهمان یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه بوده و نمی‌تواند هیچ تاثیری در پیشبرد سئو سایت شما داشته باشد. بهتر است فکر کردن به لینک گرفتن از پست‌های مهمان را فراموش کرده و به برندسازی مشغول شوید.
آشنایی با پست مهمان 2023 و فاکتورهای موثر در رشد کسب وکار به کمک آن

شاید با خود فکر  که استفاده از پست مهمان یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه بوده و نمی‌تواند هیچ تاثیری در پیشبرد سئو سایت شما داشته باشد. بهتر است فکر کردن به لینک گرفتن از پست‌های مهمان را فراموش کرده و به برندسازی مشغول شوید.

بیشتر سئوکاران این موضوع را می‌دانند که گرفتن بک لینک از پست مهمان ممکن است به عنوان هرزنامه مشخص شود ولی این به هیچ وجه به معنای حذف کامل پست مهمان از فرآیند سئو نبوده و هنوز می‌تواند کارهایی را برای ما انجام دهد.

آشنایی با پست مهمان

در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا شما را به صورت کامل با پست مهمان و ارزش سئو آن آشنا کنیم.

مزایای استفاده از پست مهمان

باید این را بدانید که داشتن رتبه 1 به معنای دست یابی به قله‌های موفقیت در سئو نبوده و اگر برند شما به اندازه کافی شناخته شده نباشد، این رتبه نمی‌تواند سود مناسب و مورد نظر شما را تامین کند.

پست مهمان هنوز می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای برند سازی و روابط عمومی شما باشد. درست است که تمامی لینک‌های ایجاد شده در این پست‌ها نوفالو هستند ولی می‌توانند به خوبی برند شما را به بسیاری از کاربران نت معرفی کنند و این می‌تواند توجیهی برای تلاش شما باشد.

به صورت کلی مزایای استفاده از پست مهمان به شرح زیر است:

  1. بهبود برند سازی
  2. ساخت لینک‌هایی با دوام بالا (حتی با وجود نوفالو بودن آن)
  3. مدیریت افکار کاربران
  4. بالا بردن ترافیک طبیعی سایت
  5. بالا بردن فرصت‌های تجاری و سرنخ‌ها

اگر می‎خواهید از پست مهمان در سایت و سئو خود استفاده کنید، باید با نکات مهمی در رابطه با آن آشنا شوید. به همین دلیل نکات زیر را برای استفاده بهینه از کمپین پست مهمان بیان خواهیم کرد:

بهره برداری از تخصص و جایگاه

برای نوشتن پست مهمان از تخصص خود کمک بگیرید. در چه حوزه‌ای فعالیت داشته و تخصص شما دقیقا چیست؟ اصلا نیازی نیست تا کار سختی انجام دهید. فقط باید دقیقا در رابطه با تخصص خود صحبت کنید.

به این صورت پست‌هایی را ایجاد خواهید کرد که برای کاربر بسیار جالب بوده و او برای پیدا کردن منبع آن‌ها و نویسنده اصلی، به سایت شما سر خواهد زد.

برای مثال اگر شما سئوکاری حرفه‌ای هستید، اصول سئو را برای کاربران خود توضیح دهید. باید بدانید که اگر بخواهید دایره محتوا و پست مهمان خود را گسترده کنید به احتمال خیلی زیاد، مخاطیبن شما گیج شده و نمی‌توانند روی موضوع اصلی تمرکز کنند.

معمولا افرادی که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند، پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های متفاوت داشته و طبیعتا نمی‌توانند در تمامی آن حوزه‌ها، متخصص باشند. مثلا اگر سایتی در حوزه فروش خودرو دارید، باید برای محتوای پست مهمان از فردی متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

این موضوع درست است که شما هم می‌توانید در رابطه با ماشین‌ها مقالاتی را بنویسید و این اصلا بد نیست. ولی طبیعتا با زیادی شدن پروژه‌ها و پراکنده شدن تمامی موضوعات، کار سختی محسوب خواهید شد.

مزایای استفاده از پست مهمان برای کسب وکار ها

تولید محتوای همیشه سبز

پست مهمان شما باید تا زمانی که کسب و کارتان را اداره می‌کند، سبز بوده و مخاطبین خود را داشته باشد. معمولا محتواهای خبر ساز می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای این حوزه باشند. این فرصت بسیار خوبی است ولی باید روی این نکته تاکید داشته باشیم که شما نیازی به ایجاد یک غوغا بزرگ نخواهید داشت. تنها چیزی که می‌خواهید این است که مخاطب همیشه به دنبال محتوای شما بوده و هیچ گاه قدیمی نشود.

طبیعتا تمامی صنایع چنین حالتی نداشته و به روز رسانی‌های موجود در کسب و کارهای خاص، کار شما را سخت خواهد کرد. برای مثال در کارهای حوزه فناوری نمی‌توانید 100 درصد محتوای سبز داشته باشید ولی بهتر است تا جایی که می‌توانید تلاش خود را انجام دهید.

یکی از قوانین بسیار خوب این است که پست مهمان شما تا 90 درصد سبز بوده و 10 درصد نیز ارزش خبری پرطرفدار داشته باشد.

هدف قرار دادن سایت‌های بزرگ و قوی

انتخاب سایتی که پست مهمان خود را در آن بارگذاری خواهید کرد، اهمیت بسیار بالایی دارد. بسیاری از سایت‌های مبدا ارزش این را ندارند که بخواهید برای برند سازی مناسب، در آن‌ها به فعالیت بپردازید.

شاید فکر کنید که با بررسی اعتبار دامنه یا DA می‌توانید تشخیص دهید که این دامنه برای کار شما مناسب است یا خیر؟ ولی باید بگوییم که این تنها فاکتور مورد نیاز شما نبوده و نمی‌توانید فقط به این موضوع بسنده کنید.

خیلی از سایت‌ها اعتبار دامنه بسیار خوبی دارند ولی منبع لینک‌های نادرست هستند. همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم استفاده از پست مهمان می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای برند سازی بوده و اگر این کار را در سایتی انجام دهید که اعتبار افتضاحی پیش گوگل دارد، قطعا همان میزان اعتبار سایت خود را نیز از بین خواهید برد. همچنین خیلی از سایت های بزرگ به دلیل حضور کاربران فعال زیاد توجهی به قابلیت نمایش بهینه سایت در دستگاه های دیگر را ندارند. در نتیجه تمرکز خود را روی سایت‌هایی بگذارید که به صورت اختصاصی طراحی سایت انجام داده و تمامی فاکتورهای مربوط به یک طراحی بهینه و واکنشگرا را رعایت کرده باشند.

بهینه سازی بیوگرافی کسب وکار

سایر محتواهای موجود در سایت را بررسی کرده و مطمئن شوید که آن‌ها از اعتبار بالایی برخوردار باشند. یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای انتخاب سایت این است که ترافیک نسبتا خوبی داشته باشد.

می‌توانید از یک سئوکار حرفه‌ای بخواهید تا سایت را به صورت کامل بررسی کرده و تمامی لینک‌های خروجی را پیدا نماید. اگر دامنه مورد نظر، اعتبار مناسب را نداشت، باید به دنبال پیدا کردن سایتی دیگر برای بارگذاری پست مهمان باشید.

مطمئن باشید این تلاش برای سئو سایت شما مفید بوده و نباید به صورت بی اهمیت از کنار آن عبور کنید.  

بیوگرافی خود را بهینه کنید

اگر پست‌های مهمان شما در نظر خواننده جذاب باشد، اولین کاری که انجام می‌دهد این است که روی بیوگرافی شما کلیک کرده و برای مطالعه آن، علاقه نشان می‌دهد.

به همین دلیل باید دقت داشته باشید که چه چیزی در این بخش می‌نویسید. در برخی از سایت‌ها این امکان وجود دارد که لینکی را در بخش بیوگرافی قرار دهید. بهتر است این لینک را به سایتی دهید که بیشترین سود برای شما را دارد.

منبع مقاله: وبلاگ پارس وب 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/455qrd