شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 86795
تاریخ انتشار: 1402/03/16 11:51

استعلام وکالتنامه فروش و اجاره املاک صنعتی

اگر قصد اجاره سوله در جاده مخصوص یا هر مکان دیگری را دارید، اما طرف مقابل صاحب ملک نیست و تنها با داشتن وکالت‌نامه قصد انجام معامله دارد؛ حتما باید به گرفتن استعلام توجه کنید.
استعلام وکالتنامه فروش و اجاره املاک صنعتی

اگر قصد اجاره سوله در جاده مخصوص یا هر مکان دیگری را دارید، اما طرف مقابل صاحب ملک نیست و تنها با داشتن وکالت‌نامه قصد انجام معامله دارد؛ حتما باید به گرفتن استعلام توجه کنید. اولین نکته‌ای که در خصوص انجام معاملات ملکی باید مد نظر داشت، وجود وکالت‌نامه دفتری و ثبت‌؛ زیرا وکالت‌نامه‌های دستی فاقد هرگونه اعتبار قانونی هستند.

از آنجایی که در خرید و فروش ملک همواره افراد کلاهبردار با استفاده از مدارک جعلی باعث ضرر خریداران می‌شوند، باید نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد را کاملا دانسته و در انجام معاملات به آنها توجه کنید. برای آگاهی از این نکات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وکالت‌نامه چه اختیاراتی به وکیل می‌دهد؟

وکیل در واقع به فردی گفته می‌شود که وکالت دارد ملک را اجاره دهد یا به‌فروش برساند، در مواردی نیز فروشنده به شخص خریدار وکالت می‌دهد تا کارهای انتقال سند را انجام دهد.

اینکه وکیل چه اختیاراتی دارد توسط صاحب ملک مشخص می‌شود. فردی که به‌عنوان وکیل انتخاب شده نمی‌تواند بیشتر از چیزی که در وکالت‌نامه قید شده انجام دهد.

در برخی موارد نیز وکیل اختیار تام برای فروش یا اجاره سوله در جاده مخصوص دارد که این‌گونه وکالت‌نامه‌ها را بلاعزل می‌گویند. در این شرایط موکل حق هیچ‌گونه اعتراضی در خصوص معاملات صورت‌گرفته ندارد.

چگونه می‌توان از وکالت بلاعزل استعلام گرفت؟

اگر برای خرید سوله در جاده مخصوص اقدام کرده‌اید و فروشنده از طریق وکالت بلاعزل قصد انجام معامله دارد، در اولین قدم توجه کنید که سند از طریق دفاتر رسمی ثبت شده یا وکالت دستی است؛ زیرا خلاف مواردی مانند قولنامه، این اسناد به‌صورت دستی فاقد اعتبارند.

حال می‌توانید از 2 روش زیر برای استعلام و اطمینان از اصالت وکالت‌نامه استفاده کنید.

استعلام از طریق مراجعه حضوری

برای استعلام وکالت‌نامه می‌توانید از طریق مراجعه به دفتر اسناد رسمی که سند در آن تنظیم شده، از اصل‌بودن وکالت اطمینان حاصل کنید.

برای این منظور باید اطلاعاتی مانند شناسه یا رمز تصدیق سند و کد ملی یکی از طرفین معامله را ارائه دهید. در صورتی که سند به‌صورت قانونی تنظیم شده باشد، مسئول مربوطه موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

استعلام از وکالت به روش آنلاین

از آنجایی که مراجعه حضوری می‌تواند کمی مشکل باشد؛ سامانه‌ای به‌نام ثبت من با آدرس my.ssaa.ir راه‌اندازی شد تا افراد بتوانند از طریق اطلاعاتی مانند رمز تصدیق و شناسه سند برای استعلام از وکالت‌نامه اقدام کنند.

مراجعه به دفتر اسناد رسمی برای استعلام از وکالت‌نامه

شما می‌توانید علاوه‌بر وکالت‌نامه‌های بلاعزل، تمامی وکالت‌های ملکی را از طریق مراجعه یا تماس تلفنی با دفتر ثبت‌کننده سند پیگیری کنید.

برای این منظور داشتن اطلاعات زیر لازم است:

  • شماره وکالت‌نامه
  • شماره سند

معمولا در وکالت‌نامه متنی درج می‌شود که اطلاعات کامل سند را در خود جای داده و به‌همراه داشتن این متن در مراجعه حضوری و حتی برای تماس تلفنی می‌تواند به شما کمک کند.

مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

اگر برای خرید سوله جاده مخصوص نیاز به استعلام از وکالت دارید، می‌توانید به‌صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد در مدت‌زمان کوتاهی این کار را انجام دهید.

چگونه می‌توان از وکالت‌نامه‌های خارج از کشور استعلام گرفت؟

برای این کار 2 راه پیش رو دارید. یکی مراجعه حضوری به سفارت است که این کار قطعا سختی‌هایی به‌همراه دارد. راه دوم مراجعه به سامانه اینترنتی است که برای استعلام‌گیری طراحی شده و استفاده از آن نسبت­به روش اول بسیار آسان‌تر است.

در کنار همه این موارد شما باید از مشاور املاکی معتبر برای اجاره سوله در جاده مخصوص یا هر مکان دیگری کمک بگیرید. با این کار امنیت معاملات تا حد زیادی بالا می‌رود.

اجاره سوله از املاک معتبر

املاک صنعتی تام یکی از مجموعه‌های معتبر در خصوص فروش و اجاره سوله در جاده مخصوص و بسیاری از مناطق دیگر است.

اگر قصد خرید یا اجاره انبار در مناطق اطراف تهران را دارید علاوه‌بر استعلام‌گیری از وکالت، نیاز به مشاور املاک معتبر دارید. املاک صنعتی تام در این زمینه به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

از آنجایی که خرید یا اجاره سوله در جاده مخصوص می‌تواند هزینه زیادی برای شما به‌همراه داشته باشد، لازم است در حین معامله حواستان را کاملا جمع‌ کنید. یکی از رایج‌ترین نوع معامله در ملک استفاده از وکالت‌نامه است. این موضوع سبب شده­است تا بسیاری از افراد با جعل اسناد به‌راحتی دیگران را فریب دهند.

در این بین شما باید استعلام از وکالت‌نامه را در اولویت خود قرار دهید. برای این منظور مراجعه به وب‌سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یا مراجعه به دفتری که سند در آن تنظیم شده توصیه می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zpprz