پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 102171
تاریخ انتشار: 1402/10/17 11:17
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در دیدار با سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان مطرح کرد:

لزوم برنامه‌ریزی راه آهن برای افزایش ظرفیت حمل ریلی

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای متعدد فولادی توسط فولاد هرمزگان و رسیدن استان هرمزگان به ظرفیت 10 میلیون تن فولاد در آینده نزدیک، توسعه ظرفیت‌های حمل ریلی و برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت تامین مواد اولیه صنعت فولاد ضرورت دارد.
لزوم برنامه‌ریزی راه آهن برای افزایش ظرفیت حمل ریلی

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی در دیدار با علیرضا نصیری برازنده، سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان بیان کرد: گندله عمده‌ترین مواد اولیه فولاد هرمزگان است. سیاست‌گذاری شرکت از چهار سال گذشته بر این است که سهم حمل ریلی افزایش و سهم حمل جاده‌ای و کامیونی کاهش یابد. خوشبختانه این اتفاق افتاده و در 6 ماه نخست 70 درصد سهم ریلی و 30 درصد جاده‌ای بوده است. اکنون برای سه ماه سوم 100 درصد حمل ریلی را هدف‌گذاری کرده‌ایم. بنابراین راه آهن و حمل ریلی در برنامه‌ریزی ما برای تامین مواد اولیه نقش اساسی دارد که خوشبختانه راه آهن استان هرمزگان تاکنون همکاری خوبی داشته است.

وی ضمن تشکر از راه آهن بابت همکاری مناسب مدیرکل جدید، افزود: یکی از چالش‌های فولادسازان، صادرات مواد اولیه فولادی به ویژه گندله است که بعضا می‌تواند مشکلات و ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد. خوشبختانه نگاه راه آهن هرمزگان به حمل ریلی حمایت از تولید است و همکاری‌های خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای اشاره کرد و گفت: با توجه به بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای در سال‌های آتی فولاد هرمزگان و در پی آن رسیدن استان هرمزگان به تولید 10 میلیون تن فولاد، باید نسبت به مشخص شدن وضعیت حمل مواد اولیه و محصولات از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنیم؛ زیرا نخست آنکه باید ظرفیت حمل ریلی به منطقه ویژه خلیج فارس توسعه یابد و دوم اینکه جاده‌های استان ظرفیت حمل جاده‌ای را نخواهند داشت و حمل جاده‌ای می‌تواند تبعاتی را به ویژه افزایش شدید بهای تمام شده تولید، ایجاد ترافیک، افزایش احتمال تصادفات، افزایش مصرف سوخت و… را داشته باشد.

معروفخانی در پایان تصریح کرد: درخواست ما این است که مسئولان راه آهن برای حمل مواد اولیه صنعت فولاد، نگاه به آینده و برنامه‌ریزی مناسبی برای دستیابی استان هرمزگان به تولید 10 میلیون تن فولاد داشته باشند. چراکه نیاز اول توسعه صنعت فولاد، لجستیک و تامین مواد اولیه خواهد بود. بنابراین ضرورت دارد ظرفیت حمل ریلی استان هرمزگان افزایش یابد. فولاد هرمزگان آمادگی لازم را برای کمک و مشاوره به شرکت راه آهن را دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zj55b