جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
کد خبر: 40620
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/23 07:35

قیمت شمش روی ارزان شد!

اگر قصد خرید شمش روی را دارید، هم اکنون زمان مناسبی برای این کار می باشد؛ چرا که قیمت شمش روی ارزان شده و موقعیت مناسبی برای خرید این فلز پرکاربرد و ارزشمند فراهم شده است.
قیمت شمش روی ارزان شد!

اگر قصد خرید شمش روی را دارید، هم اکنون زمان مناسبی برای این کار می باشد؛ چرا که قیمت شمش روی ارزان شده و موقعیت مناسبی برای خرید این فلز پرکاربرد و ارزشمند فراهم شده است. در این مقاله ضمن معرفی این محصول کاربردی، یکی از بهترین ارائه دهندگان شمش روی در ایران یعنی ذوب فلزات محسنی را نیز، به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم که با کمک این مقاله بتوانید پاسخ مناسبی را برای پرسش های خود در مورد شمش روی و قیمت آن پیدا کنید.

 

شمش روی چیست؟

فلز روی یا Zn بعد از آهن، آلومینیوم و مس، به عنوان پرکاربردترین فلز صنایع می باشد. ویژگی مهمی که فلز روی را به چنین جایگاهی رسانده، مقاومت آن در برابر خوردگی است و به همین دلیل برای گالوانیزه کردن کاربرد دارد. البته این عنصر به عنوان یک ماده مهم برای سلامتی انسان نیز شناخته میشود و در داروسازی و پزشکی نیز می توان ردپای آن را پیدا کرد.

فرآیند به کار گرفته شده در ساخت شمش روی شامل خالص سازی بالای این ماده است. معروف و مرغوب ترین شمش روی مربوط به استان زنجان بوده و به همین دلیل قیمت شمش روی زنجان مقداری بالاتر از سایر استان ها می باشد. شمش های تولید شده معمولا با ابعاد 1 اینچ در 2 اینچ در 4 اینچ تولید میشوند و به شکل مکعب مستطیل هستند. با توجه به دوام بالای شمش روی و جابجایی راحت تر آن، در بیشتر صنایع فلز روی به صورت شمش کاربرد دارد.

برای استعلام قیمت شمش آلومینیوم کلیک کنید!

انواع کاربردهای شمش روی

فلز روی به شکل های مختلفی در صنایع به کار گرفته میشود که پودر، گرد و غبار و شمش روی از مهمترین آن ها هستند. جالب است که بدانید طبق آمار موجود، بیشتر از نصف شمش های روی تولید شده در کشور در فرآیند گالوانیزه کردن به کار گرفته میشوند. این فرآیند به منظور جلوگیری از خوردگی در فولاد صورت میگیرد.

البته کاربردهای دیگری نیز برای شمش روی وجود دارد که از جمله آنها می توانیم به ریخته گری، ساختمان سازی و خودروسازی اشاره کنیم. لازم به ذکر است که ترکیب روی با سایر فلزات و ساختن آلیاژ، یک روش رایج برای استفاده از این فلز در صنایع مختلف است.

از کجا شمش روی بخریم؟

درست است که قیمت شمش روی ارزان شده است، اما از کجا میتوانیم با بهترین قیمت و کیفیت ممکن این محصول را خریداری کنیم؟ در حال حاضر ارائه دهنده های بسیاری برای شمش های فلزی از جمله روی وجود دارند، که یکی از معتبرترین آن ها، ذوب فلزات محسنی است.

با توجه به اینکه در تجارت مهمترین اصل اعتبار و اعتماد می باشد، مطمئن باشید که از خرید شمش روی از مجموعه محسنی، کاملا راضی خواهید بود. این مجموعه از سال 1341 فعالیت خود را آغاز و در طول بیش از 60 سال فعالیت خود، خوشنامی و رضایت مشتریان خود را فراهم کرده است.

مجموعه ذوب فلزات محسنی بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را به شما ارائه خواهد کرد. برای تماس با این مجموعه و استعلام بروزترین قیمت شمش روی، تنها کافی است که با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس با دفتر مرکزی: ۰۲۱۹۱۳۰۵۸۰۰

ارتباط در واتساپ: ۰۹۱۲۷۰۷۰۴۹۵

عوامل تاثیرگذار در قیمت شمش روی

برای تهیه این محصول مهم صنعتی، باید با عواملی که بر روی قیمت شمش روی تاثیرگذار هستند آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین فاکتورهایی که بر روی قسمت شمش روی تاثیر گذار هستند را بررسی کنیم:

درصد خلوص شمش

اولین عامل درصد خلوص یا خالص بودن شمش ها می باشد. به طور کلی شمش روی در ترکیب های متفاوتی قابل دسترسی است و هر چقدر میزان ناخالصی آن بیشتر باشد، قیمت شمش روی نیز کمتر خواهد بود. به طور کلی پرتقاضاترین شمش ها در بازار عبارتند از:

  • شمش روی 99.99 درصد
  • شمش روی 99.98 درصد
  • شمش روی 99.97 درصد
  • شمش روی 99.96 درصد
  • شمش روی 99.95 درصد

قیمت جهانی روی

عامل مهم بعدی که بر روی قیمت شمش روی در داخل کشور تاثیرگذار خواهد بود، قیمت جهانی این فلز ارزشمند است. در بازارهای جهانی میزان عرضه و تقاضا مهمترین عامل تعیین قیمت می باشد. زمان هایی که تعادل عرضه و تقاضا در جهان دچار اختلال شده باشد، شاهد افزایش یا کاهش قیمت شمش روی خواهیم بود.

قیمت دلار در داخل کشور

با توجه به اینکه نرخ جهانی روی با دلار مشخص میشود، قیمت دلار نیز میتواند بر روی قیمت شمش روی تاثیر بگذارد. افزایش و کاهش نرخ ارز ممکن است که باعث ایجاد جهش های قیمتی شدیدی بر روی شمش روی شود و به همین دلیل پیشنهاد می دهیم حتما این عامل را زیر نظر بگیرید.

جمع بندی

شمش روی یک محصول کاربردی در صنایع مختلف می باشد که بیش از 50 درصد مصرف این محصول در کشور ما، مربوط به فرآیند گالوانیزه است. در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی جامع در مورد این محصول به شما ارائه دهیم و عواملی که ممکن است روی قیمت شمش روی تاثیر بگذارند را به شما معرفی کنیم. در صورتی که به دنبال خرید شمش روی با بهترین قیمت و کیفیت هستید، بدون تردید پیشنهاد ما مجموعه ذوب فلزات محسنی خواهد بود.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wzb55