-
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

امکان فک‌رهن فاکتورشده‌ها فراهم شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برقراری امکان فک‌رهن اسناد خودروهای فاکتورشده سایپا خبر داد و گفت: مشتریان محصولات سایپا که در طرح‌های پیش‌فروش و فروش‌فوری منتخب شده و خودروهای آنها فاکتور شده، پس از تسویه‌حساب می‌توانند نسبت به فک‌رهن اقدام کنند.

این اقدام به‌دنبال تقاضای مشتریان محصولات گروه خودروسازی سایپا و همچنین موافقت و صدور مجوز از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام‌شده و این امکان را در اختیار خریداران محصولات سایپا قرار می‌دهد تا پس از تسویه‌حساب نسبت به فک‌رهن اقدام کنند.

امکان فروش خودرو

به‌گفته سیدجواد سلیمانی با اجرایی شدن این تصمیم، امکان خریدوفروش محصولات عرضه‌شده در طرح‌های قرعه‌کشی فراهم می‌شود و مالکان این خودروها می‌توانند نسبت به فروش آن در بازار اقدام کنند.

به‌گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: مقررشده اسناد ترهین آن‌دسته از مشتریانی که در طرح‌های فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش ثبت‌نام کرده‌اند، پس از تسویه‌حساب آزاد شود. سلیمانی ادامه داد: مشتریان محصولات سایپا می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های ثبت‌نام‌کننده یا وب‌سایت اینترنتی سایپا نسبت به ثبت درخواست و پرداخت وجه باقیمانده اقدام کنند.

افزایش تولید خودرو در سایپا کلید خورد

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا‌ گفت: در راستای برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و تاکید مدیریت ارشد گروه سایپا در راستای رشد تولید و عرضه خودرو به بازار، افزایش تولید خودرو در سایپا به‌اجرا درآمده و براساس برنامه تولید تدوین شده، تیراژ روزانه محصولات سایپا ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت.

مسعود پروین افزود: در دو ماه اخیر، برنامه تولید محصولات سایپا همه‌روز و حتی روزهای پایانی هفته برقرار بوده که با افزوده‌شدن آمار مربوط به تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه و تحویل خودروهای مشتریان، در روزهای آینده تحولی محسوس را در زمینه عرضه خودرو به بازار شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده با شرکت‌های زنجیره تامین و شبکه قطعه‌سازی، تصریح کرد: در زمینه افزایش تولید محصولات سایپا، هماهنگی‌های لازم انجام شده و برنامه مدنظر گروه خودروسازی سایپا طی روزهای آینده وارد فاز اجرایی خود می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا در ادامه یادآور شد: براساس آمارهای موجود و برنامه تکمیل کاری، تعداد خودروهای دارای کسری قطعه در پارکینگ‌های سایپا به کمتر از ۵۰ هزار خودرو خواهد رسید که به‌طور روزانه و مستمر در حال تکمیل این خودروها و خروج از پارکینگ و تحویل به مشتریان هستیم که با این اقدام بتوانیم التهاب بازار را کاهش داده و پاسخگوی نیاز مشتریان

باشیم. پروین در ادامه افزود: با توجه به رشد آهنگ تولید در گروه خودروسازی سایپا، برنامه تولید ابتدای سال خود را تغییر دادیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال، این گروه بیشترین میزان تولید خودرو از سال ۹۷ تاکنون را محقق خواهد کرد.

نمایش دستاوردهای داخلی‌سازی سایپا

شرکت‌های زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا با حضور پررنگ در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، دستاوردهای خود به‌ویژه در نهضت بومی‌سازی قطعات و برنامه ساخت داخل را در معرض بازدید گذاشت. دو شرکت سازه‌گستر و مگاموتور سایپا به همراه تامین‌کنندگان قطعات محصولات گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و محصولات خود را به نمایش گذاشت.

شرکت سازه‌گستر سایپا به همراه ۲۴ شرکت قطعه‌ساز خود حضور داشت. این شرکت‌ها در زمینه‌های قطعات های‌تک، جعبه فرمان، ECU و قطعات الکترونیک فعالیت می‌کنند.

بخش قابل‌توجهی از محصولات و قطعات نمایش داده شده در سالن گروه خودروسازی سایپا به قطعاتی اختصاص دارد که در ۵ میز تخصصی داخلی‌سازی قطعات در دو سال گذشته داخلی‌سازی شده‌اند.

شرکت مگاموتور نیز با ۱۸ شرکت قطعه‌ساز خود حضور داشت. این شرکت‌ها نیز قطعات های‌تک، موتور، گیربکس و اکسل خودروهای گروه سایپا و قطعات داخلی‌سازی شده در ۵ میز تخصصی داخلی‌سازی شامل موتور شاهین، گیربکس دستی شاهین، موتور ارتقا‌یافته m۱۵GSI، رگلاتور فشار سوخت مجموعه پلوس چپ و راست و... تولید می‌کنند.

ارتقای صنعت خودرو در ۳ سال گذشته

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو بعد از تحریم‌های ظالمانه‌ای که از سال ۹۷، آغاز شد توانست با خوداتکایی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

علی‌اکبر کریمی در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و بررسی روندی که این مجموعه در تولید و طراحی خودرو طی می‌کند، اظهارکرد: گروه خودروسازی سایپا در دوران تحریم، سعی و تلاش خود را کرد که در جهت بی‌اثر کردن تحریم‌ها گام بردارد.

این نماینده خانه ملت درباره وضعیت صنعت خودرو و تاثیری که تحریم بر این بخش گذاشت، تصریح کرد: یک واقعیت خوب و مطلوب در صنعت خودرو پدیدار شده و آن این است که خودروسازان در ۲ تا ۳ سال اخیر توانسته‌اند از فرصت تحریم بهره‌گیری کنند و در راستای ارتقا و مقاوم‌سازی این صنعت و بهبود تولید خودرو، حرکت کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو از تحریم‌های ظالمانه در رنج و تنگناست و این امر سبب شده خودروسازان نتوانند به تعهدات خود در زمان مناسب عمل کنند، افزود: تولید بخشی از خودروها و قطعات خودرو، وابسته به خارج از کشور است، بنابراین شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز باید از تمام توان علمی خود استفاده کنند تا در این حوزه به سمت خودکفایی حرکت

کنیم.

کریمی اظهارکرد: صنعت خودرو از سال ۹۷ با تحریم بسیار شدیدی مواجه شد و تحریم‌کنندگان به‌دنبال این بودند که این صنعت استراتژیک غیرفعال شود؛ از این‌رو در اوایل تحریم صنعت خودرو، این بخش با شوک مواجه شد اما با گذشت زمان شرکت‌های خودروسازی توانستند به شرایط پایدار و با ثبات در تولید خودرو دست پیدا کنند.

ضرورت افزایش تیراژ تولید

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش خودروسازان برای افزایش تولید خودرو ضروری است، گفت: با وجود آنکه در بخش طراحی و تولید خودرو موفقیت‌های حاصل شده اما همچنان با ظرفیت اسمی صنعت خودرو فاصله داریم، در نتیجه این انتظار وجود دارد که شرکت‌های خودروسازی در حوزه یاد شده فعالیت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره جهش تولید خودرو صحبت کرده و این اطمینان داده شده که شرکت‌های خودروساز تلاش خود را مضاعف کنند، تصریح کرد: امیدواریم شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز در راستای جهش تولید خودرو برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشند. وی درباره اهداف تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: هیات تحقیق و تفحص برای پاسخ به ابهام‌ها و پرسش‌های موجود، نخستین بازدید خود را از گروه خودروسازی سایپا انجام داد.

شفافیت و ارتقای کیفی

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۱۵ محور در تحقیق و تفحص مدنظر قرارگرفته و از آنجا که بخشی از مباحث در نخستین بازدید نیمه‌تمام باقی ماند، قرار است در نشست تخصصی با مدیریت ارشد گروه سایپا به سایر پرسش‌ها و محورهای باقیمانده، پاسخ داده شود. کریمی با بیان اینکه در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو چند موضوع مدنظر است که بخشی از آن شامل، شفافیت، ارتقای کیفی و بهبود صنعت خودرو، رفع مشکلات صنعت خودرو، مالکیت سهام، نرخ‌گذاری، نحوه انواع فروش‌ها، تقویت صادرات و حضور در بازارهای خارجی است، گفت: با بررسی موارد عنوان‌شده، انتظار داریم که صنعت خودرو پویاتر از گذشته و همچنین خودروهای باکیفیت روانه بازار شود تا مردم از صنعت خودرو داخلی رضایت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*