یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 17968
تاریخ انتشار: 1401/04/11 02:48

رویداد نقش فناوری و نوآوری در صنعت آب برگزار شد

رویداد نقش فناوری و نوآوری در صنعت آب از مجموعه رویداد‌های همایش بین‌المللی مهرآب به‌مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب روز دوشنبه، ۶ تیر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

 به گزارش صمت، در این رویداد فریبرز مسعودی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی طی سخنانی به تبیین نقش نوآوری و فناوری در صنعت آب پرداخت و بر لزوم توجه بیشتر به موضوع ارتباطات و روابط عمومی در عرصه نوآوری و فناوری تاکید کرد.
خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران نیز طی سخنرانی اظهار کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های جدید برای توسعه و بهبود وضعیت مصارف و منابع آب در کشور ما که از این لحاظ وضعیتی فوق‌بحرانی دارد، یک ضرورت است. اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود با چالش‌های بیشتری مواجه خواهیم بود.
در ادامه این رویداد علیرضا عطری، پژوهشگر پژوهشگاه فضای مجازی سخنرانی خود را تحت عنوان کاربرد هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در آبیاری هوشمند ارائه کرد.
 بخش دوم برنامه اجرای پنل با حضور بنفشه زهرایی دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران و دبیر کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، دکتر یاسر نیک‌پیمان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، حجت میان‌آبادی پژوهشگر دیپلماسی آب و استادیار دانشگاه تربیت مدرس، حمیدرضا مختاری عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و بنیان‌گذار باشگاه نوآفرینی توسکانو و مهندس گلی جیرنده مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مهندسان مشاور علوم مکانی بود. در این بخش اعضای پنل به بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها در زمینه نقش فناوری و نوآوری در مدیریت منابع آب پرداختند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wojdr