شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 13392
تاریخ انتشار: 1400/12/25 03:19

رشد منفی ۹ درصدی تولید فولاد ایران

نرخ رشد تولید فولاد میانی کشور که در دوره ۳ ماهه نخست امسال، ۶ درصد بود با شوک برقی تابستان امسال و محدودیت مصرف گاز در زمستان به منفی ۹ درصد در ۱۱ ماه امسال رسید.

به گزارش چیلان، طبق آمارهای انجمن فولاد، مجموع تولید فولاد میانی کشور طی ۱۱ ماه امسال، ۲۵ میلیون و ۳۳۸ هزار تن بوده است. تولید بیلت و بلوم نیز در ایران با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵ میلیون و ۱۳۲ هزار تن رسیده است. تولید اسلب نیز در ۱۱ ماه امسال با کاهش ۲ درصدی به ۱۰ میلیون و ۲۰۶ هزار تن رسیده است.
در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، کاهش ۵ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در ۱۱ ماه امسال، ۱۸ میلیون و ۲۸ هزار تن بوده است. همچنین ۱۰ میلیون و ۳۰۸ هزار تن محصولات طویل و ۷ میلیون و ۷۲۰ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. رشد تولید محصولات طویل منفی ۳ درصد و رشد تولید محصولات تخت منفی ۷ درصد بوده است. تولید میلگرد در ۱۱ ماه امسال ۸ میلیون و ۴۲۹ هزار تن بوده که کاهش ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز با کاهش ۳ درصدی به یک میلیون و ۱۲۷ هزار تن رسیده
 است.
میزان تولید ورق گرم و ورق سرد کشور در ۱۱ ماه ‌‌امسال به ترتیب ۵ درصد و یک درصد کاهش یافته است.



کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3we863