جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 85792
تاریخ انتشار: 1402/01/15 13:02

خبر خوش برای جاماندگان ثبت‌نام خودروهای داخلی

در روزهای ١۶ الی ١٨ فروردین، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که سامانه یکپارچه خودرو برای افرادی که حساب وکالتی دارند ولی اسامی آن‌ها توسط بانک‌ها اعلام نشده است، مجدداً بازگشایی خواهد شد.

درباره ثبت نام جاماندگان از "طرح عرضه یکپارچه خودرو های داخلی"، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که متقاضیان خودروی داخلی که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی بنام سازمان حمایت را در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال گذشته افتتاح کرده‌اند، هنوز اسامی آن‌ها توسط بانک‌ها به وزارت صنعت اعلام نشده است. با این حال، از ۱۶ تا ۱۸ فروردین، فرصتی برای ثبت نام در سامانه فروش خودرو به نشانی http://esalecar.ir برای آن‌ها فراهم است.

وی افزود: در طرح یکپارچه تخصیص خودرو بیش از ۹۵۰ هزار متقاضی حساب وکالتی با سازمان حمایت افتتاح کرده اند (که ۸۸۰ هزار نفر تا ۲۹ اسفند ثبت نام و خودرو خود را انتخاب کردند)، اما عده‌ای هم بودند که به دلایل مختلف از جمله یکی دانستن طرح فروش ایران خودرو با طرح یکپارچه تخصیص خودرو، حساب وکالتی بنام ایران خودرو را ایجاد کرده بودند که باید به نام سازمان حمایت تغییر می‌یافت و به همین دلیل حذف شدند.

قالیباف اضافه کرد: برای حفظ حقوق این افراد، وزارت صمت مقرر کرد در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه، سامانه یکپارچه خودرو فقط برای ثبت‌نام این متقاضیان باز شود تا آن‌ها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.

مشاور وزیر صمت در پایان گفت: شماره حساب وکالتی و شماره موبایل باید به نام شخص ثبت نام کننده باشد همچنین زمان ثبت نام هیچ تأثیری در اولویت و حق تقدم متقاضیان ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3w8dbr