-
صمت گزارش می‌دهد

پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ افتتاح شد

شنبه ۹ مهرماه پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی توسط رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم به صورت ویدئوکنفرانس با حضور سفرای کشورهای گوناگون و مدیرکل اکسپو دوبی افتتاح شد.

به گزارش صمت، در این آیین، وزیر تجارت سوریه، معاون وزیر تجارت امارات، سفرای لبنان، هلند، الجزایر و رئیس کل اکسپو دوبی حضور داشتند.

توسعه تجارت با همسایگان

سیدرضا فاطمی‌امین در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از تمام دست‌اندرکاران و مسئولان پاویون ایران در دوبی، اظهارکرد: به همه مهمانان حاضر در پاویون کشورمان از راه دور خوشامد می‌گویم. بدون شک گسترش ارتباطات کشورهای همسو و همسایه یکی از اولویت‌های اصلی دولت به‌شمار می‌رود. بی‌شک اکسپو یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای ایجاد این ارتباط است. امیدواریم مسئولان پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی از این فرصت بی‌نظیر نهایت استفاده را داشته باشند.

فاطمی‌امین همچنین گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه را از اولویت‌های ایران دانست و اکسپو دوبی را برای گسترش تعاملات ظرفیت ارزنده‌ای توصیف کرد.

وی افزود: از سال ۹۷ محدودیت‌هایی روی صادرات کشور اعمال شد که البته من با محدودیت‌های گذرا موافقم، اما این دوران‌گذار خیلی طولانی شد؛ بنابراین این محدودیت‌ها تا پایان سال رفع خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه امروز ستاد اقتصادی دولت اظهارکرد: در این مصوبه سعی‌شده محدودیت‌های صادراتی و وارداتی کشور رفع شود.

فاطمی‌امین همچنین گفت: با احتساب امسال، ۴ سال است تورم بالای ۲۵ درصدی در کشور وجود دارد و معنای آن این است که بسیاری از تولیدات کشور تقاضای داخلی ندارند. در این شرایط باید تقاضای خارجی برای کالاهای داخلی ایجاد شود یعنی باید تولیدات بیش از نیاز بازار داخلی، بتواند بازارهای صادراتی کشور را به حرکت درآورد.

معماری منحصربه‌فرد پاویون ایران

حسن زمانی نیز در آیین افتتاح پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی که به‌صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بود، گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دوبی در بهترین موقعیت قرار دارد که سبب افزایش بازدیدهای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی از آن خواهد شد.

وی همچنین معماری منحصربه‌فرد پاویون جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نقاط قوت این پاویون دانست که سبب جذب مخاطبان می‌شود.

حضور وزرا و سفرای خارجی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران همچنین حضور و همراهی سفرا، وزرا و معاونان وزرای کشورهای مختلف را نشان از همراهی این کشورها با جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: ما این دوستی‌ها را صمیمانه ارج می‌نهیم.

گفتنی است در آیین افتتاح پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی وزیر تجارت سوریه، معاون وزیر تجارت امارات، سفرای لبنان، هلند، الجزایر و رئیس کل اکسپو دوبی حضور داشتند.

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به‌عنوان یکی از پرهزینه‌ترین رویدادهای فرهنگی-اقتصادی جهان برای ۶ ماه کلید خورد.

کشورمان به روال رویدادهای سابق حضور موثر و فعالی را در این دوره نیز برنامه‌ریزی کرده است. ساخت پاویون کشورمان در اکسپو دوبی ۸ ماه به طول انجامید که گفته می‌شود در بین ۱۹۸ کشور با کمترین هزینه ساخته‌شده است.

افزایش صادرات غیرنفتی به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار و جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای پروژه‌های داخلی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ایران در این رویداد خواهد بود. ضمن اینکه هر هفته یک استان از توانمندی و ظرفیت‌های خود رونمایی خواهد کرد.

اپلیکیشن اکسپو ۲۰۲۰

در خلال افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی از دو اپلیکیشن اصلی و تجاری خود رونمایی کرد. هدف از راه‌اندازی این دو اپلیکیشن کمک به میلیون‌ها بازدیدکننده نمایشگاه بوده که قرار است از یکم اکتبر ۲۰۲۱ از مجموعه لذت ببرند.

اپلیکیشن رسمی اکسپو ۲۰۲۰ به کاربران اجازه می‌دهد براساس علایق خود از بخش‌های مختلف نمایشگاه که دو برابر اندازه کشور موناکو است، بازدید کنند. همچنین تمامی امور مربوط به خرید بلیت، انتخاب غذا از میان بیش از ۲۰۰ رستوران و رزرو غرفه دلخواه به جهت بازدید، از طریق اپلیکیشن رسمی قابل انجام است.

علاوه بر این، اپلیکیشن تجاری مجموعه نیز به‌طور جداگانه نیازهای گروه‌های تجاری را برآورده کرده و روابط میان تجار ( B ۲ B )، دولت‌ها با تجار ( B ۲ G ) و دولت‌ها با یکدیگر ( G ۲ G ) را تسهیل می‌کند.

مساحت زمین نمایشگاه اکسپو دوبی بیش از ۶۰۰ زمین فوتبال وسعت دارد و افزون بر ۳۰ هزار کارمند به صورت داوطلبانه در این نمایشگاه به انجام امور می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*