شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 94911
تاریخ انتشار: 1402/07/17 08:45
گفت و گوی تیترکوتاه با رئیس اتحادیه سازندگان طلا و جواهر تهران؛

چرا طلا گران شد؟

نادر بذرافشان گفت: نوسانات قیمتی ارز باعث شد تا افزایش نسبی را در قیمت طلا و سکه شاهد باشیم.
چرا طلا گران شد؟

آرامش چندماهه احتمالا از بازار طلا نیز کنار خواهد رفت. در حال حاضر با توجه به برخی اتفاقات داخلی و بین المللی شاهد تلاطم در بازارهای مالی هستیم و پیش بینی می شود این روند به زودی بازار طلا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. پیرامون بررسی این موضوع به سراغ رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران رفتیم.

نادر بذرافشان،  در گفت‌وگو با تیتر کوتاه در این باره عنوان کرد: از ابتدای هفته در بازار طلا، همچنین در بازارهای جهانی افزایش ۱۴ دلار افزایش انس جهانی طلا را شاهد بودیم. در چنین شرایط بازارهای داخلی هم متأثر می‌شود، بخش دیگر خبرهای سیاسی و اجتماعی مانند غزه و اتفاقات پیرامون آن است که بازار طلا را تحت تاثیر قرار داد.

او ادامه داد: همچنین نوسانات قیمتی ارز در دو سه روز اخیر سبب شد تا افزایش نسبی را در قیمت طلا و سکه شاهد باشیم. اما آنقدری که متصور شویم که تقاضای طلا بالارفته یا اینکه این اوضاع بر تقاضا تاثیر گذاشته است چنین اتفاقی را شاهد نیسیم. بازار روال عادی خود را پیش گرفته است و التهابی در آن دیده نمی‌شود .

WhatsApp-Image-2022-08-28-at-4.58.12-PM

 

وی افزود:اگرچه افزایش ۱۴ دلاری انس جهانی طلا، نوسانات ارزی و همچنین خبرهای سیاسی و اقتصادی منجر به افزایش قیمت شد اما اینکه تقاضا در بازار شدت بگیرد را شاهد نبودیم و شرایط آن عادی است.

بذرافشان در پاسخ به سوالی درباره حباب سکه  کرد: حباب سکه الان ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است که نسبت به هفته قبل با ۳۵۰ هزار تومان افزایش همراه بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: همواره اعلام شده که قیمت ها به ثبات نسبی خود  در ۶ ماهه نخست سال رسیده است . چراکه در این ۶ ماه در حدود ۷ تا ۹ درصد کاهش قیمت طلا و سکه و کاهش تقاضا را شاهد بودیم. همچنین بازار طلا به ثبات نسبی خوبی رسیده است و مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند چرا که کاهش محسوس انجام شده است. این کاهش به نسبت روزهای قبل تر است و دور روز ابتدای هفته شرایط خاصی بر بازار حاکم بود در نتیجه مردم در زمانی که احساس نیاز به خرید کردند، اقدام کنند.

منبع:تیترکوتاه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kgzlv