جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 104057
تاریخ انتشار: 1402/11/16 05:14
رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم افتتاح طرح‌های منطقه ویژه پارسیان عنوان کرد

تسهیل توسعه بخش صنعت و معدن

در روزهای ابتدایی دهه فجر، عملیات اجرایی چندین طرح بزرگ توسعه‌ای در منطقه هرمزگان و همچنین در منطقه ویژه پارسیان، آغاز شد. اسکله شماره ۳ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس هیات عامل ایمیدرو به بهره‌برداری رسید.
تسهیل توسعه بخش صنعت و معدن

در روزهای ابتدایی دهه فجر، عملیات اجرایی چندین طرح بزرگ توسعه‌ای در منطقه هرمزگان و همچنین در منطقه ویژه پارسیان، آغاز شد. اسکله شماره ۳ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس هیات عامل ایمیدرو به بهره‌برداری رسید. اسکله‌ شماره ۳ بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اعتبار حدود ۲۵ میلیون یورو توسط ایمیدرو و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تن، در راستای اجرای ماموریت‌های توسعه‌ای این سازمان احداث شده است. امید می‌رود با توسعه این منطقه، مسیر توسعه معادن و صنایع معدنی هموار شود. همزمان طرح‌های دیگری نیز در این منطقه به بهره‌برداری رسیدند یا شروع فعالیت آنها کلید خورد.

آغاز اجرای 4 طرح بزرگ فولاد هرمزگان

عملیات اجرایی 4 طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، در ادامه روند توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان، عملیات اجرایی 4 طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت شامل افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۲ میلیون تن، نورد گرم به ظرفیت یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن، واحد سوم گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت و مگامدول احیا مستقیم یک‌میلیون ۶۰۰ هزار تنی آغاز شد. ارزش این پروژه‌ها به 2 میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو می‌رسد و با بهره‌برداری از آنها در آینده‌ای نزدیک، شاهد اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر از هموطنان‌مان در این طرح‌ها خواهیم بود. همچنین در این مراسم، بهره‌برداری از آهک کلسینه شرکت سنگ و فولاد هرمزگان از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان انجام شد.

ضرورت افزایش سرعت و کیفیت توسعه

در روزهای دهه فجر شاهد بهره‌برداری از اسکله شماره ۳ بندر پارسیان بودیم. رئیس هیات عامل ایمیدرو در جریان این افتتاح اعلام کرد: اسکله شماره ۳ بندر پارسیان، آماده توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و صنایع نفت و پتروشیمی است.

محمدرضا موثقی‌نیا گفت: با بهره‌برداری امروز این اسکله، امکان صادرات و واردات نزدیک به ۴ میلیون تن فله مایع در بندر پارسیان فراهم شد.

وی ادامه داد: برای احداث اسکله شماره ۳ پارسیان، ۲۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده و در این بندر، کشتی‌های یک‌صد هزار تنی قابل پهلوگیری هستند. این ظرفیت می‌تواند به توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و نیز صنایع پتروشیمی و نفت کمک کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم به‌زودی سایر پست اسکله‌های این بندر را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی اعلام کرد: منطقه ویژه پارسیان با طرح‌های پیش رو در حوزه‌های صنعتی، معدنی و نیز نفت و پتروشیمی، توسعه می‌یابد و ان‌شاءالله منافع آن، به نحو مطلوب علاوه بر مردم این منطقه، به مردم کل کشور خواهد رسید.

 به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر با بیان این مطلب گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند که ما در همه عرصه‌ها در مقابله با دشمنان، توانستیم آنها را به عقب برانیم و ابراز امیدواری کردند در جبهه اقتصادی هم بتوانیم دشمنان را شکست دهیم.

وی افزود: ازجمله مولفه‌های اصلی تقویت بنیه اقتصادی، توسعه بخش صنعت و معدن است؛ به‌ویژه در کشور ما که معادن غنی و بکر بسیاری وجود دارد و باید توسعه دهیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ما در دولت موظفیم در جهت توسعه سواحل در راستای تامین منافع مردم تلاش کنیم، تصریح کرد: در کل دنیا، کشورهای موجود در کنار دریا و ساحل، بهترین، مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین نقاط‌شان، سواحل دریاست.

وی ادامه داد: در کشور ما متاسفانه سواحل تا قبل از انقلاب، از شکوفایی مناسبی در صنعت یا تجارت برخوردار نشده بودند، اما پس از انقلاب، در این مناطق یکسری حرکت‌های توسعه‌ای صورت گرفته که البته نیازمند فعالیت‌های گسترده‌تری است.

 ضرورت افزایش سرعت توسعه منطقه ویژه پارسیان موثقی‌نیا تاکید کرد: انتظار ما از مدیرانی که برای توسعه این منطقه، زحمات زیادی کشیده‌اند، این است که سرعت و کیفیت را در توسعه منطقه افزایشدهند.

وی افزود: یکی از ضرورت‌های توسعه کشور، مقررات‌زدایی است تا بتوانیم چالش‌های پیش‌روی تولید صادرات‌محور را کاهش دهیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gwrv5