پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 36081
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/09 04:52

پارس جوش ایرانیان، انواع دستگاه‌های صنعتی نو و دست دوم با گارانتی

مجموعه پارس‌جوش‌ایرانیان با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه‌های واردات دستگاه‌ها و تجهیزات نوین‌ صنعتی، فروش دستگاه‌های‌نو و تعمیرات آن‌‌ها از برندهای داخلی و خارجی آماده مشاوره و همکاری با شما عزیزان است.
پارس جوش ایرانیان، انواع دستگاه‌های صنعتی نو و دست دوم با گارانتی

 

 

مجموعه پارس‌جوش‌ایرانیان با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه‌های واردات دستگاه‌ها و تجهیزات نوین‌ صنعتی، فروش دستگاه‌های‌نو و تعمیرات آن‌‌ها از برندهای داخلی و خارجی آماده مشاوره و همکاری با شما عزیزان است.

برای تولید یک کار باکیفیت، استفاده از ابزار پیشرفته، نقشی حیاتی دارد. دستگاه جوش و برش صنعتی، یکی از این ابزارها است، که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود و کیفیت محصولات تولید شده را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد، که تعدادی از آن‌ها را به‌شما معرفی می‌کنیم.

دستگاه جوش و برش صنعتی چیست؟

این دستگاه، ابزاری کاربردی و مهم در صنایع مختلف به‌حساب می‌آید، که به‌وسیله آن می‌توان اتصالات قوی بین فلزات ایجاد کرد و قطعات فلزی را با سرعتی بالا و دقتی مثال‌زدنی برش زد. دستگاه جوش و برش صنعتی از قطعات مختلفی تشکیل‌شده است، که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تورچ، منبع تغذیه جوش، پروانه برش، سیستم کنترل جوش و سیستم فیلتراسیون اشاره کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که، در هنگام کار با این دستگاه باید به آن توجه کرد، انجام دقیق تنظیمات است. پارامترهای مختلفی نظیر جریان ولتاژ، سرعت پیشروی، شعله و زاویه تورچ باید به‌درستی تنظیم شود تا محصول خروجی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. استفاده از این وسیله، زمان، هزینه تولید و خطرات ایمنی را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.

انواع دستگاه جوش و برش صنعتی

دستگاه‌های متنوعی برای جوش و برش وجود دارد، که شما باید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دستگاه جوش ترانسفورماتور

جوش ترانس، دستگاهی است که از ترانسفورماتور برای تغییر ولتاژ بین دو قطب استفاده می‌کند. از این ابزار، می‌توان برای جوشکاری فلزاتی مثل فولاد، آلومینیوم و ... استفاده کرد.

رکتی فایر

رکتی فایر یا به‌اختصار RFW، از اصطکاک داغ بین دو قطعه برای ایجاد اتصال بین آن‌ها استفاده می‌کند. در این روش قطعات به هم نزدیک شده و با اعمال فشار، سطح آن‌ها به هم فشرده می‌شود.

ژنراتور الکتریکی

یکی دیگر از انواع دستگاه جوش و برش صنعتی است، که از مولدهایی به نام دینام برای ایجاد انرژی و جوش قطعات استفاده می‌کند. کیفیت اتصالات در این روش بسیار خوب است؛ اما حجم، وزن و هزینه نگهداری بسیار بالای دستگاه، استفاده از آن را کمی سخت می‌کند.

برش لیزری

این دستگاه از گرمای ایجاد شده توسط پرتو برای برش قطعات مختلف استفاده می‌کند. به‌طورکلی دو نوع دستگاه لیزری فایبر و Co2 وجود دارد، که می‌توان مواد مختلفی را با آن‌ها برش داد.

دستگاه برش پلاسما

دستگاهی است که می‌توان به‌وسیله آن، فلزات آهنی و غیرآهنی با قطر حداکثر 160 میلی‌متر را برش داد. از برش پلاسما فقط در محل‌هایی استفاده می‌شود، که تهویه آن بسیار قوی باشد.

دستگاه برش واترجت

از واترجت برای برش قطعات تا قطر 600 میلی‌متر می‌توان استفاده کرد. البته بهتر است برای بالابردن کیفیت کار، ضخامت قطعه بیش از 200 میلی‌متر نباشد. این دستگاه برای برش‌های مستقیم بسیار مناسب است؛ اما در صورت وجود پیچ‌وخم، سرعت برش به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

  • برای برش شیشه‌های سکوریت از این دستگاه استفاده نکنید؛ زیرا شیشه تحت‌فشار خرد می‌شود.

بررسی انواع برش و جوش

جوش دوتایی (TIG)

در این روش، از یک الکترود غیرآهنی برای ایجاد قوس الکتریکی بین قطعات فلزی استفاده می‌شود. جوش دوتایی، مناسب قطعات با ضخامت کم و متوسط است.

جوش الکترودی (SMAW)

برای SMAW، از یک الکترود با قطر مشخص استفاده می‌شود. این الکترود به سمت قطعه‌های موردنظر حرکت کرده و با استفاده از قوس الکتریکی، آن‌ها را به هم متصل می‌کند. از این روش، می‌توان برای متصل‌کردن قطعات فلزی با ضخامت بالا، در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده کرد.

جوش MIG/MAG

یکی دیگر از انواع این جوش‌ها، MIG/MAG است. در این نوع، به‌عنوان منبع جوش از الکترود پُرکننده استفاده می‌شود، که به‌وسیله گاز محافظ، قوسی الکتریکی بین الکترود و قطعات موردنظر ایجاد می‌کند تا آن‌ها به هم متصل شوند.

جوش و برش پلاسما (هوا برش)

جوش و برش پلاسما، هر دو با استفاده از یک دستگاه انجام می‌شوند. در فرایند برش پلاسما (هوا برش)، گازی مثل هیدروژن یا نیتروژن به دستگاه تزریق می‌شود. گاز درون دستگاه، با استفاده از برق با ولتاژ و فشار بالا به گاز پلاسمایی تبدیل‌شده و گاز تولیدشده به‌وسیله باد، با سرعت بسیار بالا به سمت قطعه مدنظر هدایت می‌شود، تا برش انجام شود. برای جوش پلاسما، همان مراحل قبلی برای تولید گاز طی می‌شود؛ اما این بار با کنار هم قراردادن قطعات، فاصله بین آن پرشده و به یکدیگر متصل می‌شوند.

هوا جوش

یکی دیگر از انواع روش‌های جوشکاری، Air Welding است. در هوا جوش، از یک شعله به همراه گاز هوا، برای جوشکاری استفاده می‌شود، که موجب حفظ کیفیت و کاهش احتمال تَرَک در کار می‌شود.

برش لیزری

یکی از لوازم جوشکاری که با استفاده از آن می‌توان برش لیزری انجام داد، دستگاه جوش و برش صنعتی است. در این روش، پرتو لیزر به‌صورت باریک و متمرکز، به قطعه فلزی تابانده می‌شود، تا قطعات موردنظر تشکیل شود.

برش ریلی

برش ریلی را می‌توان به دو صورت خنک و گرم انجام داد.؛ در روش خنک، می‌توان برش خطی و دایره‌ای در ریل‌ها ایجاد کرد و مزیت اصلی آن، دقت و هزینه پایین است؛ اما در برش گرم با استفاده از گاز، دما به بیش از 1200 درجه سانتی‌گراد رسانده می‌شود، سپس با استفاده از ابزار مناسب، برش دایره‌ای در آن ایجاد می‌شود.

سیستم خنک‌کننده آب (آب جوش)

این دستگاه شامل یک تانک آب، یک پمپ و جوش سرلوله است، که به ابزار جوش متصل می‌شود. مکانیزم کار آب جوش، به این شکل است، که به‌وسیله پمپ، آب از مخزن دستگاه به سمت نقطه‌ای که نیاز به خنک‌شدن دارد، پرتاب می‌شود. با استفاده از این روش، حرارت نقطه محل موردنظر کاهش‌یافته و از تغییر خواص فلز و کاهش مقاومت آن، جلوگیری می‌شود.

سشوار صنعتی

سشوار صنعتی دستگاهی است، که در فرایند جوشکاری از آن استفاده می‌شود. کاربردهای آن عبارت است از:

  • حذف پودر جوش: در مراحل مختلف جوشکاری، پودر جوش روی قطعات فلزی می‌ریزد. این دستگاه، پودر را از سطح کار جمع کرده و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

  • حذف گردوغبار: در هنگام برش‌کاری قطعات فلزی، گردوغباری تولید می‌شود، که برای کارکنان مضر است. این وسیله گردوغبار را جمع‌آوری کرده و محیط اطراف را ایمن می‌کند.

پارس جوش ایرانیان یکی از مجموعه‌هایی است، که فروش انواع دستگاه‌های صنعتی نو و دست‌دوم را با گارانتی، انجام می‌دهد. شما می‌توانید سایر محصولات نظیر دریل مگنتی، دریل ایستاده و دریل ریلی را نیز، از این مجموعه تهیه کنید.

جمع‌بندی

دستگاه جوش و برش صنعتی، یکی از ابزارهای مهم در صنایع مختلف است، که از آن برای برش و جوشکاری قطعات فلزی و غیرفلزی استفاده می‌شود. این ابزار موجب آسان‌تر شدن کارها و افزایش کیفیت محصولات تولید شده می‌شود. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم توضیحات جامعی را در مورد آن در اختیار شما قرار دهیم.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gk7vz