شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 9381
تاریخ انتشار: 1400/10/07 17:20

بند های پزشکی

در ورزش هایی از جمله پینگ پونگ، والیبال، تنیس و... مورد استفاده قرار می گیرد و این مچ بند از وارد شدن فشار مضاعف به مچ دست ورزشکار جلوگیری می کند.

(RSI مچ بند برای کشیدگی (

این مچ بند، برای درمان کشیدگی مچ دست مورد استفاده قرار می گیرد و مچ را حالت ثابت نگهداری می کند که موجب کاهش در مچ می شود.

مچ بند و آتل انگشت شست

این محصول همزمان میتواند مچ دست و انگشتان شست را ثابت نگهدارد و بعد چرخش یا برگشت انگشت شست مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین برای درمان بیماری دکرون کاربرد دارد.

مچ بند طبی بعد از عمل جراحی

مچ بند طبی برای دست های آسیب دیده ای که بعد از عمل جراحی نیاز به مراقبت و ثابت ماندن دارد استفاده می شود همچنین مچ بند طبی این امکان را می دهد که انگشت های دست توان انجام کارهای روزمره و متفرقه را داشته باشد.

مچ بند اسپلینت

این مچ بند برای درمان ورم دست و همچنین سندرم تونل کارپ مفید است. اسپلینت بهترین مچ بند دست برای التیام درد می باشد. اسپلینت این امکان را می دهد که بدون محدویت بتوانید دست خود را حرکت دهید اما حرکات سنگین و پیچیده را برای شما محدود می سازد.

مشخصات، قیمت و خرید مچ بند طبی پالم مدل GH497 | دیجی‌کالا

فواید استفاده از مچ بند دست

کاهش تورم دست.

کاهش درد تاندون.

ثابت نگه داشتن مچ دست.

درمان سندرم تونل کارپال.

درمان کشیدگی های مکرر.

کنترل فشار ناشی از آسیب دیدگی.

کنترل مراحل التیام بعد از آسیب دیدگی.

درمان دررفتگی یا پیچ خوردن مچ دست.

جلوگیری از فعالیت های زیاد در طول روز.

 خطر استفاده از مچ بند دست

لازم به ذکر است پزشک متخصص نحوه استفاده صحیح از مچ بند دست را برای فرد آسیب دیده حائز اهمیت بداند زیرا ممکن است برخی از بیماران بعد از مدت کوتاهی بدون مشورت با فیزیوتراپیست به دلیل ناراحتی از پوشش مچ بند و تماس آن به روی مچ یا هنگام پوشیدن آن، استفاده از مچ بند را متوقف کنند و مانع از روند درمان شوند؛ همچنین خطراتی هنگام پوشیدن مچ بند وجود دارد که بیمار باید از آن آگاه باشد. برخی از بیماران به نئوپرن داخل مچ بند که جنسی لاستیکی‌ دارد، حساسیت دارند که در این صورت میتوانند از محصولات لاتکس یا بدون نئوپرن استفاده کنند؛ اما نئوپرن این اجازه را می دهد تا مچ دست آزادانه حرکت کند و برای کاهش ورم دست و فشرده سازی مفید است. 

در آخر توصیه می شود بدون تجویز پزشک و خودسرانه از مچ بند استفاده نکنید چون همان طور که گفته شد مچ بند دست از انواع زیادی برخوردار است و اگر از مچ بند نامناسبی استفاده کنید آسیب های مکرری را به دنبال خواهد داشت.

بسیاری از افراد جامعه در ناحیه کمر، کتف و شانه ها دچار عارضه و آسیب دیدگی هستند که ناشی از نحوه ی غلط خوابیدن، نشستن و یا فعالیت های سنگین ورزشی است. کتف و شانه ها از اعضای انعطاف پذیر بدن هستند که نسبت به دیگر اعضای بدن، راحت تر دچار عارضه می شوند. اگر ناحیه کتف در اثر ضربه خوردن دچار دررفتگی یا شکستگی شود با مشورت پزشک متخصص می توانید از کتف بندی که مناسب آسیب دیدگی شما باشد استفاده کنید. همچنین کتف بند برای درمان کوفتگی در ناحیه بازوها نیز مفید است. لازم به ذکر است که خرید کتف بند برای افرادی که در معرض خطر های ناشی از فعالیت های ورزشی هستند ضروری می باشد. امروزه کتف بند ها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آن مداخله ای در فعالیت های روزمره ندارند.

کتف بند - شانه بند دکتر مد کره جنوبی مدل DR.MED-128 - دست راست

انواع کتف بند

کتف بند یک طرفه

برای حفاظت از استوخوان ترقوه و کتف.

برای حفاظت از دررفتگی یا نیمه دررفتگی.

در صورت نیاز به شست و شو آن را با دست و آب سرد بشورید.

این مدل کتف بند را می توانید زیر لباس و آن را فقط یک طرف بدن تنظیم کنید.

 

مزایای استفاده از کتف بند

در مواقع روی هم خوابیدن ریه ها، مشکلات تنفسی ایجاد می شود که در این صورت کتف بند کمک میکند تا فشار بر روی ریه ها کم تر شود البته در این موارد ضروری است که به پزشک متخصص مراجعه شود.

در موارد متعددی از جمله کارمندان که با رایانه سر و کار دارند یا افرادی که ساعات طولانی را به رانندگی کردن می گذرانند، بهتر است برای حفظ تعادل کمر و کتف، از کتف بند های انعطاف پذیری استفاده کنند.

در خصوص درد های ناشی از کوفتگی، کتف بند طبی می تواند گزینه ی مناسبی برای کاهش درد در بازوها و کتف باشد. اگر آسیب دیدگی در این موارد خفیف باشد می توانید از کتف بندی استفاده کنید که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و محدودیت های کمتری برای انجام فعالیت های روزمره ایجاد کند. 

زمانی که شانه ها بر اثر آسیب های وارده ورم کند، استفاده از کتف بند باعث می شود قسمت های آسیب دیده در حالت ثابت قرار بگیرند زیرا کتف بند این قابلیت را دارد که مانند گچ عمل کند و به روند به بهبودی کمک می کند. در این حالت اگر نسبت به استفاده از کتف بند بی توجه باشید، بی شک منجر به آسیب های جدی تری در ناحیه کتف می شود.

از آنجایی که آرنج محل قرارگیری مفصل و اعصاب می باشد مراقبت از آن نیز حائز اهمیت است. انجام کارهای مکرر و پرحجم در طول روز آرنج را آسیب پذیر می کند. آرنج بند بیشترین استفاده را برای بهبودی خشکی مفصل می باشد همچنین میتوان بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد افرادی که به طور مداوم با رایانه سر و کار دارند ممکن است بعد از مدتی تاندون های آرنجشان متورم شود و ادامه دادن این فعالیت ها منجر به پارگی تاندون می شود؛ لزا استفاده از آرنج بند برای پیشگیری می تواند احتمال وقوع این خطرات را کاهش دهد. آرنج بند فشار های ناشی از پارگی تاندون ها را در ساعد کاهش می دهد که باعث می شود این عارضه سریع تر روند بهبودی را طی کند. در این مقاله شما را با برخی از مشخصات و مزایای استفاده از آرنج بند ها آشنا می کنیم.

 

مزایای استفاده از آرنج بند

آرنج بند های طبی بر خلاف آرنج بند های معمولی برای محافظت از مفصل آرنج بسیار موثر است و قابلیت تنظیم فشار بر روی مفصل را دارد؛ همچنین نه تنها مداخله ای برای انجام کارهای روزانه ایجاد نمی کند بلکه امکان راحتی بیشتری را برای فرد فراهم می سازد. اگر آرنج شما دچار کشیدگی تاندون و یا رگ به رگ شده است به طور موقت می توانید از آرنج بند استفاده کنید تا حدودی درد شما را تسکین دهد. اگر از آرنج بند طبی استفاده می کنید لازم است بدانید که این آرنج بند ها دارای نوار هایی است که قابلیت تنظیم فشار دارد و به گونه ای طراحی شده که فشار مضاعف به مفصل وارد نمی کند.

آرنج بند نئوپرن با پد سه لایه طب و صنعت کد 38120 | درمان کالا

انواع آرنج بند

آرنج بند های مخصوص تنیس که انواع مختلفی دارد. (نئوپرنی)

.  آرنج بند بریس دار مچ تا بازو.

آرنج بند با قابلیت تنظیم فشار.

آرنج بند با قابلیت فشردگی.

آرنج بند محدود کننده.

آرنج بند با کش دوبل.

آرنج بند پد دار.

آرنج بند کشی.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gban4