شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
کد خبر: 87209
تاریخ انتشار: 1402/03/22 05:19
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تاکید کرد:

افتتاح ۲ نیروگاه با تامین مالی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در سنگ‌آهن مرکزی ایران

پایان هفته‌ای که گذشت برای شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران، روزهای شلوغ و پررفت و آمدی بود.
افتتاح ۲ نیروگاه با تامین مالی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در سنگ‌آهن مرکزی ایران

پایان هفتهای که گذشت برای شرکت سنگآهن مرکزی ایران، روزهای شلوغ و پررفت و آمدی بود. این شرکت با حضور پررنگ در پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه میزبان چهرههای تاثیرگذار صنعت بانک، تامین مالی و مدیران ارشد کشور بود و همچنین در قالب یک پنل تخصصی ضمن به اشتراک گذاشتن اقدامات خود در یک سال گذشته در حوزه سرمایهگذاری، موضوع کلیدی تامین مالی در صنعت فولاد در یک دهه پیشرو را به بحث و تبادل نظر گذاشت.به گزارش مرکز اطلاعرسانی شرکت سنگآهن مرکزی ایران، مدیرعامل این شرکت با حضور در گردهمایی و همایش تامین مالی در صنعت فولاد بهعنوان سخنران اصلی همایش، درباره موضوع اهمیت تامین مالی شرکتهای فولادی تا چشم انداز سال ۱۴۱۰ سخنرانی کرد.

مجتبی حمیدیان با بیان اینکه در صنعت، معدن و فولاد برای تحقق چشمانداز سال ۱۴۱۰ با کسری حدود ۱۵ میلیارد دلاری مواجه هستیم،گفت:.نگاه فعالان بازار اعم از بازیگران بازار مالی، بورس و بانکی به صنایع معدنی و فولادی باید از جنسی باشد که بتوانند مسائل مختلف فعالان این صنایع را حل کنند.

وی افزود: سهم تسهیلات اخذشده زنجیره فولاد از کل تسهیلات اعطایی بانکها حدود ۶ درصد است که در حوزه اوراق  ۲ درصد به شرکتهای معدنی و ۵ درصد شرکتهای فولادی  اختصاص دارد. حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد از مجموع صادرات کشورمان به صنعت فولاد مربوط است و این درصد صادرات در شرایطی است که هم اکنون روی نقطهای هستیم که سرمایهگذاری کلیدی در صنعت فولاد و معدن را هنوز انجام ندادیم.

حمیدیان گفت: شرکت سنگآهن مرکزی ایران جزو ۱۰۰ شرکت بزرگ کشور و قدیمیترین شرکت سنگآهن ایران با سابقه ۵۰ سال معدنکاری است که امروز شاهد عدم حضور این شرکت به دلایل مختلف در بورس هستیم که نگاه سنتی بازارهای مالی به شرکتهای معدنی و فولادی این اتفاق را رقم زده است. به نظر بنده ۱۰۰ شرکت برتر کشور باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت سنگآهن مرکزی ایران  با اشاره به اینکه این شرکت از معدنی برخوردار است که بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد،گفت: باید در این معدن ۴ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری کنیم تا به ماده معدنی برسیم که متاسفانه تامین این رقم برای سرمایهگذاری از بازارهای مالی به کندی رخ میدهد،در حالی که سرعت در تامین مالی پروژههای فولادی و معدنی اهمیت ویژهای دارد.

حمیدیان گفت:در سال گذشته توانستیم با تامین مالی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی، ۲ نیروگاه ۲۵مگاواتی را برای شرکت سنگآهن مرکزی ایران افتتاح کنیم تا امسال با مشکل قطعی برق روبرو نشویم که تمام هزینههای ساخت این نیروگاهها طی سالجاری با عدم قطع برق باز خواهد گشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gawz5