جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 35508
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/11/30 04:56

راهنمای خرید فیلتر و تصفیه آب از آبین

فیلترها و دستگاه های تصفیه آب برای برطرف کردن نیاز کاربردهای مختلف به آب تصفیه شده از تنوع زیادی برخوردار هستند.
راهنمای خرید فیلتر و تصفیه آب از آبین

فیلترها و دستگاه های تصفیه آب برای برطرف کردن نیاز کاربردهای مختلف به آب تصفیه شده از تنوع زیادی برخوردار هستند. مهم است که بدانیم چه فیلتری برای کاربرد مورد نظر ما باید روی دستگاه نصب شود و این که چه دستگاه تصفیه آبی برای ما مناسب ترین انتخاب است.

یکی از موارد مهم در انتخاب فیلترها و نوع دستگاه تصفیه آب، میزان و نوع آلاینده های موجود در آب ورودی است. هم چنین انتخاب نوع فیلترها نیز باید بر اساس هدف تصفیه آب و کاربردی که قرار است آب تصفیه شده برای آن مورد استفاده قرار گیرد، صورت گیرد.

بنابراین هر دستگاه تصفیه آبی مناسب شما نیست و باید بر اساس نیاز خود و کاربرد مورد نظرتان بهترین انتخاب را داشته باشید. در مورد فیلتر آب که برای تصفیه آب در مراحل مختلف دستگاه از آن استفاده می شود نیز به همین صورت است و بر حسب نیاز مشتری می توان فیلترها را به دستگاه اضافه کرد.

انواع فیلتر تصفیه آب

فیلترهای تصفیه آب که در کنار یکدیگر باعث تصفیه و خالص سازی آب می شوند، هر کدام برای حذف نوع مشخصی از آلاینده های آب کاربرد دارند. بنابراین برای انتخاب و خرید فیلتر تصفیه آب مهم است که ابتدا انواع آن و کاربرد هر کدام را بدانیم. با توجه به این که تنوع فیلترهای تصفیه آب بالاست، در ادامه تنها به بررسی برخی از مهم ترین آنها می پردازیم.

انواع فیلتر تصفیه آب

فیلتر الیافی

فیلتر الیافی که در دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی معمولا به عنوان اولین فیلتر دستگاه نصب می شود، برای از بین بردن گل و لای، شن و ماسه، ذرات معلق ریز و ... از آب کاربرد دارد. فیلتر الیافی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی بعد از فیلترهای شنی و کربنی و قبل از فیلترهای ممبران نصب می شود.

فیلتر الیافی نقش مهمی در حذف آلاینده های آب و حفظ و افزایش طول عمر فیلترهای دیگر دستگاه دارد.

فیلتر کربنی

فیلتر کربنی در دستگاه های تصفیه آب خانگی در دو نوع فیلتر کربن گرانول و بلاک تولید می شود. فیلترهای مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سایز و ظرفیت بالاتری برای از بین بردن آلاینده های آب دارند. 

فیلتر کربنی مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز از مخزن به اضافه کربن فعال تشکیل شده است. کربن فعال به دلیل مساحت سطحی زیادی که ایجاد می کند، می تواند مقدار زیادی از آلاینده های آب را به خود جذب کند. 

با توجه پر کاربرد بودن کربن اکتیو برای آشنایی بیش تر با این ماده شیمیایی تصفیه آب می توانید به مقاله کربن فعال یا کربن اکتیو چیست؟ مراجعه کنید.

فیلتر شنی

فیلتر شنی در پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. سیلیس یا شنی که داخل مخزن فیلتر شنی ریخته می شود، قابلیت از بین بردن ذرات معلق درشت و کدورت آب را دارد. سیلیس مورد استفاده در فیلتر شنی دانه بندی های مختلفی دارد که، برای حذف انواع ذرات معلق درشت و افزایش بهره وری فیلتر استفاده می شود.

فیلتر سختی گیر رزینی

فیلتر سختی گیر رزینی برای از بین بردن سختی آب و در واقع حذف عوامل یونی سختی آب شامل منیزیم و کلسیم مورد استفاده قرار می گیرد. رزین سختی گیری که در مخزن فیلتر سختی گیر ریخته می شود؛ با توجه به نوع عوامل یونی آب می تواند آنیونی، کاتیونی یا میکس بد باشد. 

از طریق فرایند تبادل یونی که توسط دانه های رزین انجام می شود، یون های فرم یونی رزین جایگزین یون های عامل سختی آب شده و آنها را کاهش می دهد.

فیلتر یو وی تصفیه آب

فیلتر یو وی تصفیه آب برای ضد عفونی کردن و از بین بردن عوامل میکروبی و میکرو ارگانیسم های آب استفاده می شود. لامپ اشعه فرابنفش مورد استفاده در داخل این فیلتر باعث تخریب DNA میکرو ارگانیسم ها شده و آنها را از بین می برد.

در مواردی که بار میکروبی آب بالا باشد می توان از فیلتر یو وی در دستگاه تصفیه آب استفاده کرد.

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران که مهم ترین فیلتر تصفیه آب است، با دقت بالای 0.0001 میکرون قابلیت از بین بردن اغلب آلاینده های آب را دارد. این فیلتر از ساختار لایه بندی غشای نیمه تراوا تشکیل شده است که، می توانند حدود 99% آلاینده های آب را از بین ببرند.

فیلتر ممبران خانگی دارای ظرفیت های 50 و 75 گالن، صنعتی در ظرفیت های 100 و 400 گالن و دستگاه تصفیه آب صنعتی دارای فیلترهای 4 یا 8 اینچ با توجه به ظرفیت دستگاه می باشد. با توجه به این که فیلترهای ممبران اغلب از برندهای وارداتی هستند و قیمت آنها به نوسانات ارز در کشور وابسته است، در صورتی که قصد خرید فیلتر ممبران فیلمتک یا سایر برندهای وارداتی را دارید، می توانید برای دریافت قیمت فیلتر ممبران آمریکایی به وب سایت abin.ir مراجعه کرده و با کارشناسان فروش آبین در ارتباط باشید.

برای خرید دستگاه تصفیه آب و فیلترهای آن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید فیلترها و دستگاه تصفیه آب باید با در نظر گرفتن موارد زیر انجام شود، تا بتواند پاسخگوی نیاز شما به آب تصفیه شده باشد.

1- فیلترهای تصفیه آب و دستگاه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

2- برای خرید دستگاه و تعداد فیلترهای آن با یک کارشناس در این زمینه مشورت کنید.

3- قیمت دستگاه یا برند آن از پارامترهایی است که باید در زمان انتخاب در نظر بگیرید، اما نباید این دو پارامتر به عنوان موارد اصلی انتخاب دستگاه تصفیه آب لحاظ شوند. انتخاب دستگاه باید مطابق با نیاز شما باشد.

مهم ترین تجهیزات دستگاه تصفیه آب 

تجهیزات تصفیه آب شامل کلیه قطعاتی است که در بخش های مختلف دستگاه نصب می شوند. از مهم ترین تجهیزات تصفیه آب می توان به فلومتر، فشارسنج و TDS متر اشاره کرد.

مهم ترین تجهیزات دستگاه تصفیه آب 

فلومتر

فلومتر برای اندازه گیری دبی آب عبوری در دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. فلومترها انواع مختلفی دارند. بیش ترین کاربرد فلومترها در تصفیه آب مربوط به فلومترهای نوع خطی یا تابلویی است.

فشارسنج

فشارسنج برای اندازه گیری فشار بخش های مختلف دستگاه استفاده می شود و در هر سه مقیاس خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی کاربرد دارد.

TDSمتر

TDS متر برای اندازه گیری TDS آب مورد استفاده قرار می گیرد. در دستگاه های تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی از نوع پرتابل آنها استفاده می شود. در دستگاه های تصفیه آب صنعتی نیز از TDS متر تابلویی می توان برای اندازه گیری سختی آب استفاده کرد.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3egqnv