پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 37332
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/21 10:29

تولید و فروش بهترین مخازن و مبدل‌ها با بهترین قیمت در فراز مخزن

ساخت، تولید و فروش مرغوب‌ترین مخازن و مبدل‌ها، در شرکت تولیدی فراز مخزن، با بهترین کیفیت و قیمت انجام می‌شود.
تولید و فروش بهترین مخازن و مبدل‌ها با بهترین قیمت در فراز مخزن

ساخت، تولید و فروش مرغوب‌ترین مخازن و مبدل‌ها، در شرکت تولیدی فراز مخزن، با بهترین کیفیت و قیمت انجام می‌شود. از جمله این مخازن، مخزن ذخیره، مخزن تحت فشار و مبدل حرارتی بوده که از تولیدات مهم و پر کاربرد شرکت فراز مخزن است. شما با ثبت سفارش خود چه به صورت حضوری و چه اینترنتی، از فراز مخزن می‌توانید پروژه خود را در کم‌ترین زمان ممکن و به صورت کاملاً ایمن به اتمام برسانید.  در ادامه این مقاله به معرفی این مخازن و مبدل‌ها، کارآیی آن‌ها و انواع شان خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه مطلب همراه ما باشید. 

مخزن ذخیره

مخزن ذخیره چیست و چه کاربردی دارد؟

مخزن ذخیره با قابلیت ذخیره سازی مواد، دارای مصارف گوناگون در صنايع و به شیوه‌های خصوصی است. در واقع از مخازن ذخیره برای نگهداری و ذخیره فرآورده‌ها، مواد اولیه، آب و غیره استفاده می‌شود. این مخازن ذخیره یک نوع وسیله سنجش اندازه مواد جا داده در خود نیز محسوب می‌شوند. در درون این مخازن با توجه به استفاده‌های گوناگون، برای مصارف مختلف، انواع مواد انبار و ذخیره می‌شود. مخزن ذخیره پلیمری از انواع مخازن به روز و پر کاربرد موجود در بازار هستند که موارد استفاده مختلفی دارند. برای آشنا شدن با انواع این نوع مخزن، همراه ما باشید. 

کاربرد مخزن ذخیره

  • جهت ذخیره‌سازی مواد اولیه
  • جهت بارگیری و پخش محصول
  • مقیاسی برای اندازه‌گیری مواد بشمار می‌روند.

انواع مخزن ذخیره

مخزن ذخیره با توجه به نوع کاربرد، شکل ظاهری و جنس آن‌ها دارای انواع مختلفی است، از جمله:

  • بر طبق کاربرد ذخیره سازی مواد: آبی، نفتی، گازی و غیره  
  • بر طبق شکل و فرم ظاهری: استوانه‌ای، مکعبی و غیره   
  • بر طبق جنس مواد ساخته شده مخازن ذخیره از آن: مخازن فلزی‌ (فولاد، استیل، گالوانیزه)، مخزن ذخیره پلاستیکی (کامپوزیت، فایبرگلاس و پلی اتیلن)، مخازن ذخیره پلیمری (سپتیک تانک‌ها، پلی اتیلن)   
  • بر طبق محل تعبیه شدن مخازن ذخیره (یدک کش، چرخ‌ دار و غیره) 

دسته بندی دیگری از مخازن ذخیره وجود دارد که شامل: مخزن سرد، مخزن با سقف ثابت، مخزن با سقف شناور، مخزن در باز و غیره است. 

  • مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن برای ذخیره آب و سیالاتی که سازش پذیر با جنس پلی اتیلن باشند کاربرد دارد که از موارد کارایی این نوع مخزن در صنعت کشاورزی، صنایع شیمی و ذخیره آب است.

  • مخزن کامپوزیت یا فایبرگلاس 

این مخزن ذخیره که کامپوزیت نیز نامیده می‌شود، برای ذخیره و نگهداری آب شرب، مواد قابل اشتعال مانند نفت، گازوئیل و غیره، کود و سم‌های مایع، به کار گرفته می‌شود. مخازن کامپوزیت یا فایبرگلاس، به اسامی دیگر مخازن نگهداری آب و مخازن نگهداری سوخت نیز معروف هستند.

  • مخزن ذخیره سپتیک تانک

مخزن سپتیک تانک، به طور معمول از جنس پلی اتیلن، بتن و... است که برای گرد آوری فاضلاب در ابعاد مختلف، تولید و عرضه می‌شود. 

مخزن تحت فشار

مخزن تحت فشار صنعتی چیست و کاربرد آن

مخزن تحت فشار صنعتی، مخزنی است که گازها و مایعات را با فشاری متفاوت از فشار اتمسفر در خود ذخیره و انبار می‌کند. روش‌ها و متریال مورد استفاده در ساخت ممکن است متناسب با میزان فشار انتخاب شوند و به اندازه ظرف، محتویات، فشار کاری، محدودیت‌های جرمی و تعداد موارد مورد نیاز بستگی دارد. مخزن تحت فشار با توجه به کارآیی‌اش، در صنايع دارای کاربرد گسترده‌ای است، اما درصد منفجر شدن این نوع مخازن بالا است. اگر مخزن تحت فشار در دمای متعادل و استاندارد و تحت فشار حداکثری مناسب قرار گیرد، امکان انفجار و تخریب آن نیز پایین خواهد آمد. جنس مخازن تحت فشار به طور معمول از فولاد ضد زنگ و کربن استیل است. 

انواع مخزن تحت فشار صنعتی

دسته ‌بندی و تقسيم مخزن تحت فشار صنعتی معمولا بر اساس شکل ظاهری آن‌ها است؛ از جمله این موارد:

  • مخازن تحت فشار کروی شکل 

مخازن کروی از مقاومت بالایی برخوردار هستند‌؛ اما در عوض به دلیل تولید و ساخت مشکل آن‌ها دارای مبلغ بالاتری هستند. مخزن تحت فشار کروی به دلیل اندازه بزرگش، فضای زیادی برای به کار گیری آن می‌گیرد. این مخزن برای انواع سیالاتی که باید تحت فشار بالا نگهداری شوند، مناسب است.

  • مخازن تحت فشار مخروطی شکل

مخازن مخروطی شکل تحت فشار، موارد استفاده محدودی دارند؛ ساخت این نوع مخازن، با توجه به کارایی شان، به ندرت انجام می‌گیرد. 

  • مخازن تحت فشار استوانه‌ای شکل

مخزن تحت فشار استوانه‌ای از انواع مخازنی هستند که بسیار پر کاربرد بوده و مورد استفاده فراوانی برای مصارف گوناگون قرار می‌گیرند. مخازن تحت فشار استوانه‌ای شکل با توجه به کاربردشان، به صورت افقی و عمودی ساخته می‌شوند. 

مبدل حرارتی

مبدل حرارتی چیست و چه وظیفه ای دارد؟

مبدل حرارتی ابزار سيستماتيکی است که وظیفه انتقال و مبادله حرارت میان دو و یا چند سیال را دارد. مبدل حرارتی تجهیزی است که هم در فرایند گرمایشی و نیز سرمایشی کاربرد و کارایی دارد. موارد استفاده مبدل حرارتی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌های تولید برق، تاسیسات و تهویه مطبوع و غیره است. این مبدل وظیفه دارد که گرمای موجود و تشکیل شده در یک فضا را دریافت و جذب کند و به فضای دیگر انتقال دهد. 

انواع مبدل حرارتی

انواع مبدل حرارتی با توجه به شکل ظاهری و جنس ساخته شده آن‌ها، دسته‌بندی‌های مختلفی دارد؛ از جمله:

مبدل پوسته_لوله حرارتی

مبدل حرارتی پوسته و لوله از چند لوله‌ در ابعاد کوچک ساخته شده است که به صورت منظمی درون یک پوسته تعبیه شده‌اند. این نوع مبدل کاربردش در دما و فشار بالا بسیار مناسب است.   

مبدل هواخنک

در این نوع مبدل تبادل سیال گرم درون لوله و کانال از طریق سطوح فین دار انجام می‌گیرد.    

مبدل حرارتی صفحه‌ای 

این مبدل از تعدادی سطوح دارای اعوجاج ساخته شده است که به طور معمول جنس آن از استنلس استیل است. 

دو نوع تقسیم‌ بندی انواع مبدل‌ها وجود دارد؛ مانند:

  1. مبدل تماس غیر مستقیم که شامل: مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای و مبدل‌های حرارتی لوله‌ای هستند.    
  2. مبدل‌ تماس مستقیم که شامل: دی سوپر هيترها، برج‌های خنک کن و غیره هستند. 

فراز مخزن  اولین تولید کننده انواع مبدل و مخازن صنعتی در ایران

فراز مخزن یک شرکت پیشرو و از اولین تولیدکنندگان در زمینه انواع مبدل از جمله مبدل حرارتی و انواع مخازن مانند مخزن ذخیره و مخزن تحت فشار در ایران است. این شرکت تولید انبوه مخازن و مبدل‌ها را با هدف تولید و ارائه انواع مخزن و مبدل‌ها با کیفیت عالی و قیمت مناسب، با سابقه 4 دهه دارد.  برای مطلع شدن از سابقه پر بار و درخشان این شرکت می‌توانید وارد سایت فراز مخزن به نشانی farazmakhzan.ir شده و شاهد تولیدات و ساخته‌های بی‌نظیر آنها با توجه به حیطه تخصصی‌شان باشید. 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3eg9zv