جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 88732
تاریخ انتشار: 1402/04/08 14:13

فناوری طراحی و اجرای کمپ‌های پیش ساخته پانلی


 

تجربیات کسب شده در کشورهای صنعتی و در حال پیشرفت نشان داده است که حذف روشهای سنتی در ساختمان سازی و بکارگیری روشها و اجزای ساختمانی نوین به ویژه صنعت پیش ساختگی، باعث افزایش سرعت اجرا و نصب، نسبت به شیوههای سنتی میشود. همچنین خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی (مانند زلزله) و اتلاف انرژی نیز در ساختمانهای پیش ساخته به حداقل رسیده است. در این میان، یکی از انواع ساختمانهای پیش ساخته که به طور معمول در ابعاد بزرگ طراحی و ساخته میشوند، موسوم به کمپ های پیش ساخته میباشند که دارای کاربریها و کاربردهای گوناگونی برای انسان امروز نیز میباشند.

به طور معمول، کمپ های پیش ساخته سازههایی توسعه پذیرند و با توجه به کاربری آنها، از بخش ها (Sections) و واحدهای (Units) متعددی تشکیل شدهاند که در واقع هر کدام از واحدها، یک کانکس پیش ساخته است که جزئی از یک کل را تشکیل میدهد.

کاربردهای کمپ پیش ساخته

کمپ های پیش ساخته می توانند ساختمان پیش ساخته ای باشند که محلی را برای اسکان، زندگی و سکونت افراد فراهم آورند. که آنها را کمپ های مسکونی می نامند. کمپ های مسکونی طراحی های گوناگونی دارند و به طور معمول از امکانات و تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای اسکان و زندگی افراد برخوردار میباشند. گاهی برای تکمیل امکانات شهری یک کمپ مسکونی از کانکس های خدمات شهری نظیر: کانکس های خودپرداز (ATM)، کانکس/کیوسک مطبوعاتی، کانکس/کیوسک فروشگاهی و … استفاده میشود؛ همچنین جهت تأمین امنیت کمپ پیش ساخته، کانکس های نگهبانی و کانکس های حفاظت و گیت ورودی و خروجی و … مورد استفاده قرار میگیرند.

کمپ های خوابگاهی گونه خاص تری از کمپ های مسکونی پیش ساخته می باشند که به طور اختصاصی محلی را برای خواب و استراحت افراد فراهم میآورند. از طرفی کمپ های اداری مشخصاً برای مکان ها و فضاهای اداری و جهت اسکان و فعالیت مدیران و پرسنل امور اداری مورد استفاده قرار میگیرند.

از کاربرد های دیگر کمپ های پیش ساخته می توان به کمپ کارگاهی، کمپ اسکان کارگری، کمپ اسکان مهندسین، همچنین گونه های ترکیب کاربری های گوناگون نظیر کمپ های اداری-مسکونی، کمپ های اداری-کارگاهی و … نیز اشاره داشت.

مزایای کمپ پیش ساخته

کمپ پیش ساخته به گونهای میتواند باشد که امکان گسترش سازه از هر طرف وجود داشته باشد. یکپارچگی قطعات، استحکام سازه در برابر زلزله تا حد قابل قبولی تضمین نموده و همچنین باعث عدم نفوذ آب و گرد و خاک و … خواهد شد.

قابلیت جابجایی پذیری، امکان نصب در هر شرایط آب و هوایی، ساخت و نصب سریع، کاهش اتلاف انرژی سازه، هزینه نگهداری بسیار پایین و … از مزایای ویژهای است که کمپ های پیش ساخته در مقایسه با ساختمان های سنتی از آنها برخوردارند.

کمپ پیش ساخته پانلی چیست؟

 

امروزه ورقهای ساندویچ پانل به لطف مزایای ویژه آنها که عایق بودن در برابر حرارت و صوت میباشد، گزینه بسیار مناسبی برای ساخت انواع ساختمان های پیش ساخته میباشند که در این میان کمپ های پیش ساخته نیز از این قائده مستثنی نیستند؛ در واقع کمپ های پیش ساختهای که با ساندویچ پانل ساخته میشوند، به کمپ پیش ساخته پانلی موسوم میباشند.

هنگامی که صحبت از کمپ پیش ساخته پانلی میکنیم، بدین معنی است که جنس سقف و دیوارههای واحدهای پیش ساخته کمپ (کانکس ها) و همچنین بخشهای آن، و در صورت لزوم جنس سایه بان کمپ، از ساندویچ پانل میباشد.

این نکته نیز قابل توجه است که عایق سازی کمپ پیش ساخته در برابر اتلاف انرژی و به ویژه در برابر حرارت و صوت، تضمین مقاوم بودن ساختمان پیش ساخته در برابر انواع حلالها و خورندگی و … ، افزایش عمر مفید کمپ، قابل شستشو بودن و … از مزایایی است که به یمن وجود ورقهای ساندویچ پانل برای ساخت انواع کمپهای پیش ساخته حاصل خواهد شد.

طراحی و ساخت کمپ پیش ساخته

طراحی کمپ پیش ساخته، نقشی بسیار اساسی را در بهینه سازی مراحل ساخت، همچنین بهبود استحکام و عمر آن ایفا می کند. طراحی کمپ های پیش ساخته باید مطابق با اصول مهندسی بوده و به ویژه می بایست بتواند مقاومت خود را در برابر انواع نیروهای وارده تضمین نماید؛ به ویژه اینکه کمپ پیش ساخته به صورت دو طبقه یا چند طبقه باشد.

از این رو میتوان اذعان داشت که عواملی مانند: تعداد طبقات، تعداد و چیدمان بخشها و واحدهای کمپ، تعداد و چیدمان بخشها و واحدهای همسان و غیرهمسان، ارتباط و دسترسی بخشها یا واحدهای مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، تجهیزات و امکانات کمپ و … در طراحی کلی و همچنین برنامه ریزی مراحل ساخت یک کمپ پیش ساخته مؤثر میباشند.

با این وجود عوامل دیگری نظیر: نوع کاربری کمپ، جنس کمپ پیش ساخته و … نیز در طراحی و ساخت کمپ های پیش ساخته می توانند مؤثر واقع شوند.

گاهی اوقات در سطحی وسیعتر و از طریق استقرار چندین یا دهها کمپ مسکونی (به ویژه با طراحی و چیدمان مدولار) در یک منطقه، می توان یک شهرک مسکونی پیش ساخته را ایجاد نمود. در این صورت مشخصاً برخورداری از بخشهای خدمات شهری یکی از ویژگیهای شهرک مسکونی پیش ساخته خواهد بود؛ همچنین تعبیه گیت های امنیتی، گیت های ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه، امکانات و تجهیزات رفاهی، ادارات و دفاتر خدماتی گوناگون، مشاغل و فروشگاهها و … از جمله امکاناتی است که به طور معمول برای یک شهرک پیش ساخته در نظر گرفته می شود.

ایران کانتین

 

شرکت ایران کانتین واقع در شهر شیراز، به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکسهای پیشساخته در جنوب کشور و اولین دارنده گواهینامه CE (نشان کیفیت اروپا) و همچنین گواهینامههای معتبر و استاندارد TUV، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع کمپ و ساختمان پیشساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از 15 سال اجرای پروژههای بزرگ پیشساخته، مجری ساخت و نصب انواع پروژههای کانکس و کمپ پیشساخته در سطح کشور باشد.

محصولات ایران کانتین طیف وسیعی از سازههای پیش ساخته (کانکس، کمپ، شلترهای نظامی و مخابراتی، کیوسکهای فایبرگلاس و …) را شامل میشود.

انواع کانکس های اداری و مدیریتی، کانکس کلاس درس، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس نگهبانی و همچنین طراحی، ساخت و نصب کمپهای اداری، مسکونی و خوابگاهی، برخی از محصولات و خدمات ایران کانتین میباشند. از دیگر خدمات این شرکت میتوان به تولید ورق عرشه فولادی و فروش ساندویچ پانل اشاره داشت.

کانکسهای ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل بوده و در برابر حرارت و صوت از مقاومت بالایی برخوردار میباشند. کانکسهای این شرکت از نوع مدرن، با کاربری صنعتی بوده و با بهره گیری از طراحی علمی و پیشرفته، کفسازی قوی و استحکام زیاد، عمر طولانی را برای خود تضمین می کنند.

کیفیت بالای متریالها و مصالح بکار رفته در کانکسهای ایران کانتین، کیفیت ساخت و نظارت بر آن، دکوراسیون داخلی و نمای خارجی شیک و لوکس، قابلیت انعطافپذیری در برابر سفارشی سازی مشتریان و … از ویژگیهای کانکس ایران کانتین میباشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3e8dka