-
کد خبر: 111452
تاریخ انتشار: 1403/03/22 07:02

برگزاری اولین جلسه ستاد اربعین مناطق آزاد کشور / آمادگی اروند برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در اولین جلسه ستاد اربعین مناطق آزاد کشور، گفت: منطقه آزاد اروند آمادگی لازم برای ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) را دارد.
برگزاری اولین جلسه ستاد اربعین مناطق آزاد کشور / آمادگی اروند برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، علی زارعی در اولین جلسه ستاد اربعین مناطق آزاد کشور که با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در مناطق آزاد، فرمانده قرارگاه کربلا خوزستان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و تنی چند از مسئولین منطقه ای و مدیران دیگر مناطق آزاد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در اربعین سال گذشته با مجوزهایی که از دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد دریافت نمودیم؛ منطقه آزاد اروند 100 میلیارد تومان در حوزه های مختلف و در قالب پروژه های عمرانی و فرهنگی هزینه کرد.

وی با تأکید بر بهره گیری از تجربیات سال گذشته از برگزاری یک اربعین باشکوه تر خبر داد و افزود: سال گذشته ساماندهی ظرفیت پارکینگ شلمچه، احداث اماکن بهداشتی، برپایی موکب فرهنگ و هنر، اصلاح مسیرهای آبرسانی، همکاری با ستاد اربعین استان برای واگذاری زمین مواکب و بسیاری دیگر اقدامات زیرساختی را به سرانجام رساندیم.

زارعی راه اندازی ستاد دائمی اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند را یک اقدام مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که با همگرایی و هم افزایی سایر مناطق آزاد، امسال بهتر از سال گذشته بتوانیم میزبان شایسته ای برای زوار بارگاه امام سوم شیعیان باشیم.

 وی موفقیت سال گذشته را محصول یک اقدام و همدلی جمعی دانست و تصریح کرد: اربعین یک رویداد ملی است و ضرورت دارد که یک بودجه ملی برای آن در نظر گرفته شود؛ اگر بخواهیم صرفا از اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند و یا استان استفاده کنیم قطعا جوابگوی عظمت این رویداد نخواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اینکه خدمات رسانی در ایام اربعین را یک افتخار برای اروند دانست، تأکید کرد: تقاضا داریم در ستاد اربعین کشور این موضوع به صورت ویژه مطرح شود تا مجموعه وزارت کشور و دولت اعتبارات ملی را برای این حرکت بزرگ فرهنگی تخصیص دهند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39o9mq