-
به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شد:

آیین اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه آثار

هنرمندان کاریکاتوریست ۳۳ کشور جهان با موضوع کودکان غزه در شهرداری شیراز

آیین اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه آثار

دکتر اسدی، شهردار شیراز: آثار هنرمندان در تمام گالری‌ها، مترو و فضاهایی که متعلق به شهرداری است به نمایش در ‌می‌آید

سیده ناهید تقویان

آيين اختتاميه جشنواره و افتتاح نمايشگاه آثار هنرمندان کاريکاتوريست 33 کشور جهان با موضوع کودکان غزه به همت سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري شيراز برگزار شد ‌‌‌ .

به گزارش خبرنگار ما اين مراسم صبح يکشنبه 10 دي ماه با حضور شهردار کلانشهر شيراز، جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر شيراز، رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري شيراز ‌‌ و جمعي از مسئولان شهري و با همراهي اصحاب رسانه در فرهنگسراي استان بهمن بيگي برگزار شد ‌‌‌ .

شهردار شيراز در اين مراسم بر نقش ‌ آفريني اهالي فرهنگ در رويدادهاي جهاني و حمايت از هنرمندان تاکيد کرد ‌‌‌ .

محمد حسن اسدي در آيين اختتاميه جشنواره و افتتاحيه نمايشگاه آثار هنرمندان کاريکاتوريست 33 کشور جهان با موضوع کودکان غزه، گفت: در تمام گالري ‌ ها، مترو و فضاهايي که متعلق به شهرداري است، ارائه و نمايش آثار جشنواره بايد در دستور کار باشد ‌‌‌ . ‌‌ وي افزود: در عصري که همه صحبت از حقوق بشر و صلح مي ‌ کنند اما در يک گوشه از جهان بيش از يک ماه است که 28 هزار نفر از مردم بي گناه به خاک و خون کشيده مي ‌ شوند و در اين ميان کودکان بيشترين آسيب را مي ‌ بينند ‌‌‌ . شهردار کلان شهر شيراز تصريح کرد: در زماني که مناطق مسکوني با بمب ‌ افکن ‌ ها ويران مي ‌ شود هر آزاده اي مي ‌ تواند قضاوت کند که اين اقدام يک فاجعه است اما در عصر کنوني که صحبت از صلح، آرامش و انسان دوستي مي ‌ شود چنين اتفاق ناگواري رخ مي ‌ دهد ‌‌‌ .

اسدي ادامه داد: در اين راستا حوزه معاونت فرهنگي شهرداري شيراز در حمايت از مردم و به ويژه کودکان مظلوم، بي ‌ دفاع و بي ‌ پناه غزه با برگزاري چنين رويدادي پيش قدم شد ‌‌‌ . وي به آثار ارسال شده به دبيرخانه اين جشنواره اشاره و اظهار کرد: از 33 کشور آثار مختلفي با موضوع اعلام شده به دبيرخانه جشنواره ارسال شد و باتوجه به اينکه اجراي اين رويداد بسيار پر مشقت بود، اما امروز شاهد افتتاحيه نمايشگاه آثار هستيم ‌‌‌ . ‌‌ شهردار شيراز در خطاب به رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شيراز گفت: در کليه گالري ‌ ها، مترو و فضاهايي که متعلق به شهرداري است، ارائه و نمايش آثار جشنواره بايد در دستور کار باشد ‌‌‌ . اسدي با تاکيد بر اينکه امروز زبان هنر بسيار زبان تأثيرگذاري است به برگزاري رويداد دومين کنگره سرداران و اميران و شهدا در آبان سال آينده اشاره کرد و افزود: بنا به تاکيد مقام معظم رهبري مهم ‌ ترين موضوعي که در اين کنگره مد نظر است استفاده از زبان هنر در بخش ‌ هاي مختلف همچون فيلم و کتاب است ‌‌‌ . وي تاکيد کرد: آثاري که در اين کنگره ارائه مي ‌ شود بايد متعدد، جذاب و درخصوص همه اقشار باشد ‌‌‌ .

چوبيني، رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري شيراز:

مجموعه آثار هنرمندان منتخب در مترو گالري ‌ ها و فضاي شهر اکران خواهد شد

در ادامه اين مراسم همچنين رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري شيراز در سخناني اظهار کرد: بر آنيم تا برنامه ‌ هاي اجرايي حوزه سازمان در سطح فرهنگسراها برگزار شود که اين اقدام در جهت معرفي فرهنگسراها و آشنايي با فعاليت مديران و نيروهاي زحمتکش پرسنل شهرداري اين مجموعه است ‌‌‌ .

محمد علي چوبيني افزود: زحمات اين نيروها ديده نمي ‌ شود اما اين پرسنل زحمتکش نوک پيکان خدمت ‌ گذاري و ارتباط با مردم هستند ‌‌‌ . وي با توجه به اينکه شهرداري مجموعه ‌ اي خدمات رسان است، خاطرنشان کرد: شهروندان در بخش ‌ هاي متفاوتي اين خدمات را دريافت مي ‌ کنند اما فرهنگسراها يکي از مجموعه ‌ هايي است که در دريافت خدمات شهروندان بسيار خرسند هستند ‌‌‌ . رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري شيراز همچنين از حمايت و پشتيباني شهردار شيراز از اين رويداد و دبير جشنواره و مدير کل ارتباطات و معاونت فرهنگي سازمان در برگزاري اين رويداد قدرداني کرد ‌‌‌ . چوبيني در پايان نويد داد: مجموعه آثار هنرمندان منتخب در مترو، گالري ‌ ها و فضاي شهر اکران خواهد شد و از ظرفيت سازه ‌ هاي اطلاع رساني در سطح شهر به جهت نمايش آثار استفاده مي ‌ شود ‌‌‌ . دبير جشنواره و عضو هيأت داوران جشنواره بين ‌ المللي کاريکاتور کودکان غزه نيز خواستار تلاش بيشتر مسئولان در راستاي بازشناسي مشاهير ايراني شد ‌‌‌ .

احمدرضا سهرابي از علاقمندي و ارج نهادن مديريت شهري شيراز به مباني فرهنگي و هنري را به نيکي ياد کرد و افزود: حمايت ‌‌ هايي که از سوي مسئولان صورت ‌ مي ‌ گيرد در آفرينش ‌‌ هاي فاخر هنرمندان نقش بسزايي دارد و آنها را به سمت و سوي خلق آثار ارزنده ترغيب ‌ مي ‌ سازد ‌‌‌ . او با تقدير از حمايت ‌‌ هاي سازمان فرهنگي شهرداري شيراز به منظور برپايي اين جشنواره در مقياس بين ‌ المللي اظهار داشت: در تلاش بوديم تا در قالب اين فعاليت فرهنگي شاهد يک جريان ‌ سازي بشردوستانه در سطح جهاني باشيم که با حضور آثار فاخر هنرمندان بين ‌ المللي تا حدود زيادي حاصل شد و پس از گام بلند شهرداري شيراز کشورهاي ترکيه و مصر هم جشنواره ‌ هاي مشابهي را کليد زدند ‌‌‌ .

وي با بيان اينکه اين نمايشگاه داراي ويژگي ‌‌ هايي برجسته و شاخص است بيان داشت: مطابق عرف ‌‌ هاي رايج، فرآيند برگزاري جشنواره ‌‌ هاي بين ‌ المللي معمولا 3 تا 4 ماه است؛ اما با توجه به حساسيتي که پيرامون جنگ غزه و هجوم وحشيانه صهيونيست ‌‌ ها وجود داشت آثار ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره در مدت زمان 20 روز انجام پذيرفت که با استقبال 33 کشور از اقصي نقاط جهان همراه بود ‌‌‌ . اين کاريکاتوريست بين ‌ المللي شيراز مدت زمان داوري آثار را 7 روز اعلام کرد و گفت: اعلام نتيجه اين جشنواره مصادف با 20 نوامبر، روز جهاني کودک بود که جاي تامل دارد ‌‌‌ . ‌‌ دبير جشنواره و عضو هيأت داوران جشنواره بين ‌ المللي کاريکاتور کودکان غزه در بخش ديگري از سخنانش خواستار توجه بيشتر مسئولان به مشاهير ايراني شد و بيان داشت: در دوران اوج کرونا يکي از کشورهاي همسايه با ظرافت و موقعيت شناسي اقدام به برپايي جشنواره ذکرياي رازي کرد تا اين دانشمند گرانمايه ايراني و کاشف الکل را به نفع خود مصادره کند ‌‌‌ . وي با بيان اينکه در حوزه ديپلماتيک فرهنگي بايد هنرمند بيشتري داشته باشيم تصريح کرد: متاسفانه در حوزه ‌‌ هاي بين ‌ المللي کارنامه درخشاني در راستاي معرفي مشاهير نداريم و ‌ مي ‌ توان از ظرفيت ‌‌ هاي هنرمندان و به ويژه کاريکاتوريست ‌‌ ها بهره بيشتري برد ‌‌‌ .

براساس اين گزارش شايان ذکر است کشورهاي ايران، روماني، اندونزي، مراکش، کلمبيا، برزيل، چين، هند، الجزاير، کوبا، عراق، عربستان سعودي، لهستان، اتريش، آلمان، روسيه، کرواسي، بلژيک، مقدونيه، مصر، ارمنستان، يونان، اسپانيا، پرو، نپال، تايلند و مکزيک، در مجموع 33 کشور شرکت کننده در اين جشنواره بودند ‌‌‌ .

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین