شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 776
تاریخ انتشار: 1400/06/08 09:19
در نخستین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم تاکید شد

از رفع سریع مشکلات تا ساماندهی بازارچه‌های مشترک

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در یک سفر از پیش اعلام‌نشده و در نخستین سفر استانی خود، جمعه وارد استان خوزستان شد. رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکارهای فوری این مسائل هدف این سفر یک‌روزه اعلام شده است.

جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه سید ابراهیم رئیسی را در نخستین سفر استانی همراهی کردند. رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکارهای فوری این مسائل هدف این سفر یک روز بود.

در ادامه سفر استانی دولت به خوزستان، آیین بهره‌برداری از پروژه الغدیر برای آب‌رسانی به روستاهای جفیر ۱و ۲ شهرستان هویزه با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد. ساکنان روستاهای جفیر یک و دو تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بوده‌اند که با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

بررسی و پیگیری مهم‌ترین مسائل خوزستان

ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان در فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز، با بیان اینکه قصد داشتم زودتر به استان سفر کنم اما به دلیل کثرت کارهای مربوط به استقرار دولت، این توفیق حاصل نشد، گفت: استان خوزستان مردمان بسیار خوبی دارد که در مقاطع مختلف از همه توان خود برای دفاع از کشور مایه گذاشتند و حق بزرگی بر گردن ملت ما دارند.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت نسبت به همه مردم کشور وظیفه دارد، افزود: نسبت به مردم خوزستان وظایف مضاعفی داریم و ان‌شاءالله در این سفر که البته سفر کوتاهی است بتوانیم بخشی از مشکلات این استان را برطرف کنیم.

در این سفر با وزرا و مسئولان استانی برای یافتن راهکارهای مناسبت برای رفع سریع مشکلات استان، مشورت خواهیم کرد و تصمیمات مناسبی طراحی و اتخاذ می‌شود. رئیسی در ادامه سفر خود به استان خوزستان از کارگاه جمع‌آوری فاضلاب در منطقه کوی ملت اهواز بازدید کرد و در ادامه از بیمارستان رازی اهواز به‌عنوان بیمارستان خاص بیماران کرونایی بازدید و به همراه وزیر بهداشت روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان رازی اهواز را بررسی کرد.

رئیسی در جریان این بازدید نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی‌های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی را به وزیر بهداشت صادر کرد.

واکسیناسیون کامل مردم ایران تا دهه فجر

بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز، اقدامات انجام‌شده از سوی کادر بهداشت و درمان خوزستان را برای کنترل بیماری کرونا شایسته قدردانی دانست و گفت: مردم باید برای کنترل بیماری کرونا با کادر بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

وزیر بهداشت گفت: برای کنترل بیماری کرونا در کشور مردم باید هر‌گونه واکسن موجود را دریافت کنند. از این ‌رو، برنامه‌ریزی شده واکسیناسیون کامل مردم ایران تا دهه فجر انجام شود.

وی افزود: هموطنان باید برای کنترل بیماری کرونا در کشور هر‌گونه واکسن موجود را دریافت کنند و واکسیناسیون خود را انجام دهند.

وزیر بهداشت گفت: تخصیص سهمیه واکسن کرونا در خوزستان روند مطلوبی دارد و برنامه‌ریزی شده تا واکسیناسیون کامل مردم ایران تا دهه فجر انجام شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در خوزستان برای مهار کرونا احتیاج به یک همراهی همه‌جانبه داریم، گفت: سهمیه واکسن خوزستان افزایش می‌یابد. عین‌اللهی در جمع خبرنگاران در خوزستان اظهار کرد: برنامه ما این است که تا دهه فجر امسال همه جمعیت هدف کشور زیر پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در خوزستان برای مهار کرونا احتیاج به همراهی همه‌جانبه داریم، ادامه داد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس مردم در بیمارستان‌ها مشغول کمک‌رسانی بودند اکنون نیز به همان شکل باید کمک‌رسانی انجام شود.

کاهش زمان مقرر برای اجرای طرح‌های فاضلاب

وزیر نیرو گفت: با دستور رئیس‌جمهوری، زمان مقرر برای اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز کاهش می‌یابد.

علی‌اکبر محرابیان در جریان سفر به استان خوزستان به همراه رئیس‌جمهوری به منظور بررسی مشکلات استان با ابراز امیدواری برای اینکه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مردم خوزستان در زمینه آب و فاضلاب باشیم، افزود: طرح آبرسانی غدیر آب آشامیدنی و کشاورزی ۲۶ شهرستان خوزستان را تامین می‌کند و تاکنون آبرسانی به ۱۸ شهرستان انجام شده است.

وی گفت: گام نخست این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده، اما آب با کیفیتی نیست. از این رو، پیش‌بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تعییر پیدا کند‌ اما این طرح متوقف است و با بررسی انجام شده مقرر شد تا با یک روش میان‌بُر هرچه سریع‌تر آب با کیفیت دز را به ایستگاه‌های پمپاژ این شهرستان‌ها رسانده و وارد شبکه کنیم.

‌‌محرابیان در نشست شورای اداری خوزستان گفت: در حوزه آب و برق استان خوزستان و در طول تاریخ پس از انقلاب سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوب و سنگینی انجام شده که شاید بی‌سابقه باشد؛ ظرفیت‌های عظیمی در خوزستان ایجاد شده اما بزرگ‌ترین اشکالی که وجود دارد و مردم را دچار مشکلات کرده این است که زنجیره خدمات‌رسانی تکمیل نشد.

وزیر نیرو افزود: به این یعنی ۲۳ میلیارد مترمکعب ظرفیت مخازن این استان ایجاد شده معادل ۴۰ درصد کشور است اما با ‌وجود این، مردم خوزستان از مواهب این آب یا محروم شده‌اند یا این حجم آب زندگی آنها را دچار مشکلات و معضلات می‌کند.

خوزستان نیازمند نگاه ویژه در حوزه کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به استان خوزستان به همراه رئیس‌جمهوری به منظور بررسی مشکلات استان اظهار کرد: سفر بنده و وزیر نیرو به خوزستان با توجه به مسائل آب و کشاورزی و خشکسالی‌های اخیر به‌عنوان یکی از چالش‌های موجود منطقه انجام شده است. سید جواد ساداتی‌نژاد افزود: استان خوزستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران است و در حوزه تولید محصولات کشاورزی دارای رتبه نخست است. تقریبا یک و نیم میلیون اراضی کشاورزی داریم و ۱۷ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و غذایی در استان خوزستان تولید می‌شود.

ساماندهی بازارچه‌های مشترک با عراق

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در نشست شورای اداری خوزستان گفت: اعتبارات خوبی برای پروژه دفع آب‌های سطحی به استان از جمله اهواز اختصاص پیدا کرده که امیدوارم خروجی خوبی داشته باشد. وی گفت: ساماندهی بازارچه‌های مرزی نیز با همکاری بصره عراق انجام می‌شود چون ظرفیت‌های اقتصادی آن نیز در استان خوزستان وجود دارد که در صورت فعال شدن بازارچه مشترک با عراق آورده و اشتغالزایی خوبی در این زمینه برای استان صورت خواهد گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/399oo3