چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 86352
تاریخ انتشار: 1402/01/31 17:12

تقلید شهردار تهران از دوبی ۱۱ میلیارد تومان آب خورد!

تعداد نمادهای پنج‌متری در برخی مناطق فراتر از دیگر مناطق است و در برخی محله‌ها هیچ نشانی از آن‌ها وجود ندارد. در اطراف میدان هفت تیر، نمادهای پنج‌متری به طور گسترده‌ای پراکنده شده‌اند و حتی یکی از آن‌ها در جای خالی کنونی مجسمه مدرس قرار گرفته است.

در تهران، حدود صد نماد "اسماء‌الحسنی" نصب شده‌اند. در ابتدا، کپی‌بودن این نمادها برای آن‌ها یک موضوع انتقادی بود و پس از آن، آن‌ها در سطح پیاده‌رو‌ها و اطراف بزرگراه‌ها نصب شدند. کاربران فضای مجازی به شدت شباهت این نمادها با ساختمان موزه آینده در دوبی را برجسته کرده‌اند و آن‌ها را به عنوان یک کپی‌برداری ناشیانه از دوبی تلقی می‌کنند. همچنین، شهرداری تهران به خاطر عدم داشتن طرح‌های جدید و ایده‌های نو، انتقادات زیادی را متوجه خود کرده است.

گروهی از کاربران هم نوشتند که «مسئولان حتی نمی‌توانند هنرمندان را قانع کنند که آثار مناسبی برای چنین مناسبت‌هایی بسازند». یک فعال توییتری هم کنایه زده بود: چرا آب رفته؟! کل شهر شده از این کپی از موزه آینده دوبی، چرا؟ چون یک هنرمند متوسط هم ندارند.

این نماد پنج‌متری در برخی مناطق بیشتر است و نشانی از آن‌ها در برخی از محله‌ها هم نیست. دور تا دور میدان هفت تیر را نماد‌ها پر کرده حتی یکی از آن‌ها در جای خالی مجسمه مدرس نشسته است. براساس قراردادی که در سامانه شفافیت شهرداری تهران قرار گرفته، تهیه و نصب این نماد‌ها بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه داشته است.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/396njw