دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 8976
تاریخ انتشار: 1400/10/04 13:53

پولسازترین مشاغل ۲۰۲۱

پاندمی کرونا همچنان تاثیرگذارترین گزینه بر تمام رویدادهای جهان در سال ۲۰۲۱ بود؛ ویروسی که پیدایش آن مفاهیمی مانند «بحران کرونا»، « فاصله اجتماعی»، «دورکاری»، « واکسیناسیون» را وارد زندگی مدرن کرد. فاصله اجتماعی جهانی یکی از مهم‌ترین مفاهیم واقعی در دوران پاندمی کرونا برای جهانیان شد که با ماسک و قرنطینه همراه بود. در این دوران و تمام سال ۲۰۲۱ خدمات آنلاین جدی شد و رفته رفته اینترنت، خدمات دیجیتال، گجت‌ها و وسایل ارتباطاتی، به ابزار مکمل زندگی روزمره تبدیل شدند. در نتیجه کسب‌وکارهای اینترنتی توسعه یافته و در اقتصاد جهان ریشه دواندند.

۱- تولید و مدیریت محتوا

مهم‌ترین دلیل پیشرفت کسب‌وکار‌های اینترنتی داشتن محتوای فوق‌العاده و منحصر به‌فرد است. بازار کسب‌وکارهای اینترنتی شدیدا به محتوانویس‌های متخصص و کاربلد احتیاج دارد. شما می‌توانید در سمت یک محتوانویس برای یک شرکت معتبر استخدام شوید یا به‌صورت فریلنسری برای شرکت‌های مختلف محتوا تولید و کسب درآمد کنید.

۲- مدیریت شبکه‌های اجتماعی 

پیش از این از شبکه‌های اجتماعی بیشتر به‌عنوان یک منبع برای سرگرمی استفاده می‌شد، اما باتوجه به اینکه مردم استقبال زیادی از شبکه‌های اجتماعی کردند و روز به روز بر تعداد طرفداران این فضا اضافه شد، شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک بستر مناسب برای پیشرفت کسب‌وکارها شده و از آن به‌عنوان یکی از مشاغل اینترنتی پرسود یاد می‌شود.

صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند دنبال‌کننده‌های زیادی را جمع‌آوری کنند، راحت‌تر کسب‌وکار خود را تبلیغ و مشتری بیشتری جذب کنند. اگر در زمینه تبلیغات، مدیریت و مشاوره شبکه‌های اجتماعی مهارت دارید چرا از این فرصت فوق‌العاده برای کسب درآمد استفاده نمی‌کنید؟

۳- ارائه خدمات به‌صورت فریلنسری (دورکاری) 

تصور کنید در خانه نشسته‌اید و با خوردن ریلکس چای یا قهوه مشغول کار هستید. هر وقت دوست دارید کار می‌کنید و هر وقت خواستید کار را تعطیل می‌کنید. چه کسی این شرایط را دوست ندارد؟ 

در فعالیت به‌صورت فریلنسری دیگر محدود به داشتن یک مهارت نیستید. هر مهارتی که داشته باشید می‌توانید در آن زمینه فعالیت و کسب درآمد کنید، به همین دلیل فریلنسری جزو مشاغل اینترنتی پرطرفدار است. در فریلنسری تنوع زیادی برای شما وجود دارد و می‌توانید در زمینه‌های ویرایش فیلم، دستیار مجازی شدن، ترجمه، سئو، تهیه پادکست، طراحی لوگو و... فعالیت کنید.

۴- خدمات سئو، جزو بهترین مشاغل اینترنتی

سئو یا بهتر است بگوییم بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو از مشاغل اینترنتی پردرآمد و مهم است که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. در سال ۲۰۲۱ شغل متخصص سئو جزو پولساز‌ترین مشاغل اینترنتی بود. سایت‌ها برای اینکه بتوانند از رقیبای خود جلو بزنند از متخصصان سئو استفاده می‌کنند تا با بهینه‌سازی محتوا و سایت‌شان به رتبه‌های اول گوگل و سایر موتور‌های جست‌وجو بیایند و درآمدشان را چند برابر کنند. 

۵- آموزش مهارت‌ها و تخصص‌ها

بدون شک همه ما مهارت‌ها و استعداد‌های خاصی داریم که خیلی از افراد مشتاق دانستن و یادگیری آنها هستند. مردم دوست دارند مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند. شما که مهارت یا تخصص خاصی دارید چرا از این فرصت فوق‌العاده استفاده نمی‌کنید تا با آموزش مهارت‌های‌تان به مردم به درآمد بالایی برسید؟ مهارت‌هایی را که بلد هستید در قالب فیلم‌های آموزشی تهیه کنید و به‌صورت دوره‌های آموزشی آنها را در اختیار بقیه قرار دهید تا بتوانند مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند. قدم بعدی که بعد از تهیه فیلم باید بردارید، چیست؟ کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و با معرفی و تبلیغ دوره آموزشی خود، آن را بفروشید و به درآمد برسید. برای اینکه دوره‌ها و آموزش‌های خود را به فروش برسانید لازم است آنها را به بقیه معرفی کنید، اما برای اینکه مشتری جذب کنید لازم نیست حتما هزینه کنید. شما می‌توانید به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های تبلیغاتی رایگان عضو شوید و درآنجا دوره خودتان را معرفی کنید تا مشتری جذب کنید.

۶- یک کانال یوتویوب راه‌اندازی کنید

اگر به‌دنبال معروف شدن هستید، می‌توانید کانال یوتویوب خود را راه‌اندازی کنید. این شغل هم در رده پولسازترین مشاغل ۲۰۲۱ بود. قبل از اینکه بگویید کار در یوتویوب و ولاگینگ (vlogging) مناسب شما نیست، باید بگویم طبق اطلاعات فوربس، یوتیوبر برتر سال ۲۰۱۸ یک پسربچه‌ هفت‌ساله به‌نام رایان بود که با آپلود نقد و بررسی اسباب‌بازی‌ها، توانست ۲۶ میلیون دلار درآمد کسب کند. شما می‌توانید از هر چیز و همه چیز ویدئو بسازید و آن را در یوتویوب، باتوجه به اینکه با دستورالعمل‌های انجمن یوتویوب مطابقت داشته باشد، آپلود کنید.

۷- توسعه اندروید

اندروید با بیش از ۲ میلیارد دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید، سهم قابل‌توجهی از بازار تلفن همراه را در اختیار خود دارد. باتوجه به این موضوع، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی اندروید در فروشگاه گوگل‌پلی بسیار زیاد است. در حقیقت، با افزایش تمایل افراد برای دسترسی به اینترنت از طریق تلفن‌های هوشمند، تقاضای موبایل‌های اندرویدی به‌طور تصاعدی در حال افزایش است. کسب‌وکار‌های جهان نمی‌خواهند در این زمینه عقب بمانند؛ از این رو هزینه‌های زیادی را صرف توسعه بهترین برنامه اندرویدی برای شرکت خود می‌کنند. به دلیل این ظرفیت عظیم، توسعه اندروید در لیست پردرآمد‌ترین کسب‌وکار اینترنتی جهان ما قرار دارد.

۸- وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌نویسی یکی از محبوب‌ترین کسب‌وکار‌های اینترنتی در جهان به‌شمار می‌آید و تعجبی نیست که وبلاگ‌نویسی در سال ۲۰۲۱ هم از پردرآمدترین کسب‌وکار‌های اینترنتی باشد. تا زمانی که مردم همچنان به جست‌وجوی اطلاعات در شبکه جهانی وب ادامه می‌دهند، وبلاگ‌نویسی هم ادامه خواهد یافت. باتوجه به اینکه روزانه افراد بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، انتظار می‌رود آینده برای وبلاگ‌نویسان روشن‌تر از همیشه باشد.

بهترین نکته درباره وبلاگ‌نویسی این است که خلاف دیگر کسب‌وکار اینترنتی در جهان که به میلیون‌ها تومان سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد، آغاز به‌کار وبلاگ‌نویسی بسیار ارزان است. شما فقط با خرید نام دامنه و هاستینگ‌وب، می‌توانید یک وبلاگ خودمیزبان وردپرس راه‌اندازی کنید که هزینه آن حتی به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد. قبل از اینکه اصطلاحات فنی شما را منصرف کنند، باید به شما بگویم که راه‌اندازی یک وبلاگ وردپرس مثل آب خوردن است. به هیچ وجه لازم نیست از کدنویسی استفاده کنید. حتی فردی با مهارت‌های ابتدایی اینترنتی هم می‌تواند با وبلاگ وردپرس خودش شروع به کار کند.

۹- مدیر تبلیغات

تبلیغات نقش بسیار ویژه‌ای در گسترش کسب‌وکار‌ها دارد. تبلیغات به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ تبلیغات در سایت‌ها، تبلیغات به‌صورتی پیامکی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و... که هر یک در جای خود بسیار موثر هستند. اگر مهارت لازم در این زمینه را دارید که خیلی عالی است، اما اگر مهارت لازمه را ندارید می‌توانید با یادگیری مهارت موردنیاز در این زمینه شروع به فعالیت کنید. ناگفته نماند که تبلیغات جزو شغل‌های اینترنتی پردرآمد است و نباید از آن غافل شد.

۱۰- همکاری در فروش

بدون اغراق بگویم درآمد تمامی تجارت‌های برتر آنلاین در هر زمینه‌ای، بدون بازاریابی وابسته ناقص خواهد بود.حال بازاریابی وابسته چیست و چرا در لیست پردرآمدترین کسب‌وکار‌های آنلاین جهان قرار می‌گیرد؟

بازاریابی وابسته به فرآیندی گفته می‌شود که در آن، شما با تبلیغ محصول یا خدمات یک شرکت از طریق یک لینک منحصر به‌فرد به نام لینک وابسته (Affiliate Link)، بابت هر فروش کمیسیون دریافت می‌کنید. هر زمان کسی روی لینک وابسته شما کلیک کند و خریدی انجام دهد، شرکت بابت همین به شما کارمزد پرداخت می‌کند. با این حال، برخی از شرکت‌های فروشنده به شرکت‌های وابسته خود بابت قرار دادن لینک وابسته، حقوق جداگانه پرداخت می‌کنند. بیشتر شرکت‌ها برای تایید شما در عضویت برنامه وابسته آنها، از شما می‌خواهند که یک وبلاگ داشته باشید. با این حال، برخی از شرکت‌ها چنین شرایطی را مطرح نمی‌کنند و شما می‌توانید محصولات آنها را در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل تبلیغ کنید.

سخن پایانی

مردم در سراسر جهان، در حال حرکت به سمت تجارت‌های آنلاین هستند و کسب‌وکار اینترنتی در جهان بسیار رایج شده است. به‌نظر می‌رسد مشاغل پولساز ۲۰۲۱ در سال ۲۰۲۲ هم جزو پولسازترین‌ها باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/395vw2