شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 7725
تاریخ انتشار: 1400/09/17 13:21

فولاد مبارکه به‌دنبال توسعه کمی، کیفی و متوازن

هفته گذشته جلسه کمیته مدیریت در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. توسعه کمی، کیفی و متوازن، حاکمیت نگاه تحول‌گرا و توسعه‌محور در جای‌جای شرکت، الگو و پیشران بودن در صنعت در راستای رشد اقتصادی کشور از جمله مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه است.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با ارائه گزارش عملکرد فروش این شرکت تا پایان آبان ۱۴۰۰، اظهارکرد: روند فروش فولاد مبارکه در سال ۹۹ رکورد تحویل و حمل را شکست و در سال ۱۴۰۰ از فروش ۱۲۵ هزار تن عبور کرد.

وی با بیان اینکه عملکرد فروش شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه در ۸ ماه گذشته قابل‌قبول بوده، ادامه داد: با توجه ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی، نیاز تولیدکنندگان داخلی در این بخش به ورق‌های رنگی افزایش یافته و فولاد مبارکه نیاز این تولیدکنندگان را به‌طور کامل تأمین می‌کند.

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه در این جلسه از آخرین آمار و وضعیت نیروی انسانی این شرکت خبر داد و اظهارکرد: تعداد نفرات شاغل در این شرکت به ازای تولید هر تن فولاد، ۶۸۲ نفر است و استخدام در رده‌های گوناگون شغلی بر مبنای میزان بازنشستگی کارکنان فولاد مبارکه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان شرکت فولاد مبارکه براساس میانگین شرکت‌های برتر به بیش از ۷۳ درصد رسیده، اذعان کرد: تدوین طرح جامع ساختار سازمانی گروه، طراحی و پیاده‌سازی نظام شفاف جهت برون‌سپاری فعالیت شرکت، معرفی نیروهای جدیدالاستخدام پذیرفته‌شده در آزمون استخدامی به‌منظور تأمین نیاز ساختار سازمانی واحدها، برگزاری کانون ارزیابی تمامی کارکنان رده‌های با ماهیت سرپرستی و کارشناسان شرکت در راستای تکمیل و پیاده‌سازی نظام شایستگی و جانشین‌پروری، توسعه و ترویج اخلاق ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی و استقرار سیستم مدیریت کرونا و استاندارد کار ایمن در زمان پاندمی کووید ۱۹، 

۲۰۲۰: ISO۴۵۰۰۵ از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات معاونت سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ است. 

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه تأکید کرد: همچنین طراحی و اجرای اقدامات کنترلی در مواجهه با شرایط کرونایی، طراحی و استقرار سیستم جامع خدمات ایاب و ذهاب کارکنان، پیگیری زیباسازی فضاهای عمومی و محیط کار کارکنان، پرداخت سنوات تجمیعی به کارکنان پیمانکار با تأیید امور قراردادها و راه‌اندازی ۳ فاز از پروژه ۱۵ فازی HR پیمانکاران (سیستم یکپارچه اطلاعاتی منابع انسانی پیمانکاران) از دیگر اقدامات معاونت سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه در ماه‌های اخیر بوده است.

حسین مدرسی‌فر، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست فولاد مبارکه در ابتدای این جلسه با اشاره به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا به کارکنان و پیمانکاران این شرکت اظهارکرد: گستردگی واکسیناسیون در شرکت فولاد مبارکه به ۹۸.۷ درصد رسیده است. وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ هزار آزمایش PCR از کارکنان و پیمانکاران شرکت فولاد مبارکه گرفته‌شده، افزود: در این پالایش، ۷ درصد از آزمایش‌ها در میان پیمانکاران و ۸ درصد از آزمایش‌ها در میان کارکنان فولاد مبارکه مثبت بوده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت تداوم بازرسی‌ها برای دستورالعمل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: مواردی همچون فاصله‌گذاری اجتماعی، کنترل کارکنان برای رعایت نکات بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک در فولاد مبارکه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت برای متقاضیان انجام‌شده، گفت: ضریب ایمنی در فولاد مبارکه با توجه به محدودیت‌ها و عدم‌قطعیت‌ها (در رفتارهای انسانی) روند امیدوارکننده‌ای داشته و ضریب تکرار حوادث طی ۲۰ سال گذشته در شرکت فولاد مبارکه به‌صورت نزولی بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36z9y2