شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 4673
تاریخ انتشار: 1400/08/10 12:55
صمت از کم و کیف برگزاری ۳ رویداد تخصصی در سایت تهران گزارش می‌دهد

روزهای رونق نمایشگاهی

رویدادهای نمایشگاهی در سراسر کشور با تب‌وتاب و فضایی تخصصی در حال برگزاری هستند.

بسیاری از فعالان نمایشگاهی بعد از حدود ۲۰ ماه رکود دوباره به کسب‌وکارهای خود برگشتند و اکنون می‌توان گفت هر هفته ۳ یا ۴ رویداد فقط در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. بر همین مبنا، جمعه گذشته ۳ نمایشگاه صنعت برق، شیلات و رویداد بزرگ ورزش تهران به‌طور هم‌زمان با حضور فعالان صنعتی و تخصصی کار خود را آغاز کردند. این رویدادها تمام فضای نمایشگاهی پایتخت را زیر بار برده و مخاطبان بسیاری برای بازدید از آنها در طول ساعت بازدید (۹ صبح تا ۱۷) به محل دائمی رویدادهای تهران سر زدند.صمت از کم و کیف برگزاری‌های هفته اول آبان گزارش می‌دهد. باصمت همراه باشید.

بیست‌ویکمین رویداد بین‌المللی صنعت برق ایران آبان‌ماه با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، حسن زمانی رئیس هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و جمعی از فعالان عرصه برق و الکترونیک در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران افتتاح شد.

استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه صنعت برق 

از علی‌اکبر محرابیان در آیین افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه رشد مصرف برق به معنای رشد اقتصاد است، اظهارکرد: زمانی که به سبد کشور در اثر کمبود تولید برق محدودیت می‌دهیم، بدین معناست که از ظرفیت‌های اشتغال، صادرات و امکان رشد می‌کاهیم.

وی با تاکید بر اینکه فرصت‌هایی که یکی پس از دیگری به‌صورت کوچک و بزرگ در صنعت کشور به وجود آمده و بازارهایی که در داخل و خارج ایجادشده به خاطر کمبود تولید برق از دست می‌دهیم، تصریح کرد: موضوعی که درحال‌حاضر برای صنعت برق اهمیت دارد چگونگی برون‌رفت از این شرایط است. برنامه‌ای که امروز وزارت نیرو در پی هماهنگی‌هایی که با مجلس شورای اسلامی و دولت تدوین کرده شامل دو شاخه توسعه صنعت و بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح بخش عرضه و مصرف صنعت برق است. وزیر نیرو با بیان اینکه مجبور به جبران عقب‌ماندگی‌های چند سال گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: عقب‌ماندگی‌های ظرفیت‌سازی برای ما نه به‌عنوان یک انتخاب، بلکه به‌عنوان یک ضرورت اجباری در دستور کار قرار دارد. در حال‌حاضر راهی به‌جز استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور از جمله بخش خصوصی نداریم تا شاهد رشد صنعت باشیم. محرابیان با اشاره به برنامه توسعه‌ای وزارت نیرو ادامه داد: برنامه‌ای که در موضوع توسعه صنعت برق تدوین‌شده در حوزه ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی، تکمیل نیروگاه‌های حرارتی و توجه به انرژی تجدیدپذیر به‌عنوان یکی از محورهای مهم در صنعت برای کشور است. وی با بیان اینکه در موضوع مدیریت عرضه و تقاضا باید با سیاست‌گذاری و بکارگیری ظرفیت‌های موجود در کشور به‌دنبال بهینه‌سازی مصرف انرژی باشیم، ادامه داد: بهینه‌سازی از نظر ما مصرف حداکثری در بخش تولید و مصرف معقول در بخش خانگی خواهد بود.

 مصرف حداکثری در بخش صنایع به‌معنای در نظر گرفتن شدت انرژی و استانداردسازی مصرف انرژی در این حوزه است. وی با بیان اینکه صنعت پرافتخار برق کشور یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه میهن عزیز ما است، اظهارکرد: نمایشگاه محل عرضه آخرین دستاوردها و مجموعه روش‌های شناخت مردم از پیشرفت‌های این صنعت است و به روایتی دیگر محل تبادل‌نظر و همفکری برای توسعه آتی این صنعت است. این مقام مسئول اضافه کرد: در مجموعه نمایشگاه بیست‌ویکم شاهد استقبال بی‌نظیری از صنعت برق کشور هستیم. هرچند مدتی به‌خاطر شرایط حاکم بر کشور و شیوع این ویروس منحوس شاهد رکود شدیدی در صنعت کشور بودیم اما صنعت برق در نخستین فرصت و بدون وقفه فرصت را مغتنم شمرد و به‌صورت فعال در این دوره از نمایشگاه‌ها حضور پیدا کرد. وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در دوره‌هایی که من افتخار همکاری با صنایع کشور را داشتم در بین ده‌ها سندیکای تولیدکننده، منظم‌ترین، فعال‌ترین و بابرنامه‌ترین سندیکای صنعتی کشور، سندیکای صنعت برق کشور بود که مجموعه تلاش‌ها امروز نشان‌دهنده رشد و پیشرفت کشور در این زمینه است. محرابیان با بیان اینکه انرژی، مهم‌ترین محور توسعه و فرصت پیشرفت کشور است، تصریح کرد: ما از ذخایر بزرگ نفت و گاز برخوردار هستیم و می‌دانیم که یکی از بهترین روش‌های استفاده از انرژی، تولید برق برای مصرف است. وی افزود: در موضوع انرژی نکته بسیار مهم این است که در پی تبدیل انرژی به برق به‌دنبال رشد، ارزش‌افزوده و اشتغال هستیم؛ به‌عبارت‌دیگر با این فرصتی که در اختیار کشور قرار می‌گیرد باید بدانیم که از چه روش‌هایی می‌توانیم این سرمایه عظیم و ملی خودمان را برای رفاه جامعه و رشد کشور به‌کار بگیریم. وزیر نیرو یادآور شد: در طول سالیان گذشته به‌ویژه دهه نخست انقلاب مجموعه ظرفیت تولید برق کشور کمتر از ۷۰۰۰ مگاوات بود، این در حالی است که حدود ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی امروز مجموع ظرفیت تولید برق بیش از ۸۳ هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده در کشور است. وی افزود: این ظرفیت نصب‌شده شامل نیروگاه‌های حرارتی، برقابی، تجدیدپذیر و نیروگاه اتمی است که به‌خوبی در کشور فعالیت می‌کنند اما مصرفی که بخش تقاضا از ما انتظار دارد، بسیار بیشتر از ظرفیت نصب‌شده در کشور است. ۴۲۵ شرکت داخلی و ۱۱ شرکت از ۷ کشور چین، ایتالیا، ترکیه، کانادا، آلمان، فرانسه و ژاپن و مشاوران و پیمانکاران صنعت برق کشور از امروز به مدت ۴ روز در فضایی افزون بر ۴۰ هزار مترمربع و در سالن‌های ۶، ۷، ۳۱، ۳۵، ۳۸، ۳۸ آ، ۳۸ ب، ۴۰ و ۴۴ آخرین دستاوردها و توانایی‌هایی خود در گروه‌های کالایی روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق و خطوط انتقال را به متخصصان و فعالان این صنعت ارائه خواهند کرد.

افتتاح پنجمین رویداد بین‌المللی صنعت شیلات

نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، پیگیری غذاهای دریایی و صنایع وابسته نیز روز جمعه با حضور رئیس سازمان شیلات کشور و معاون وزیر جهادکشاورزی کار تخصصی خود را آغاز کرد.

نبی‌الله خون میرزایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شیلات افزود: در حال‌حاضر تولیدات شیلات کشور یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است که باید در یک برنامه چهارساله به دو برابر افزایش پیدا کند. در دو سال گذشته، باوجود تحریم جدید و با توجه به تغییرات اقلیمی در شرایط دشواری برای تحقق اهداف قرار گرفتیم اما با این حال بیش از ۹۲ درصد برنامه ششم محقق شد. وی افزود: در بخش صنعت پرورش ماهی در قفس عقب‌ماندگی‌هایی وجود داشت که با توجه به بومی‌سازی بخش عمده‌ای از مشکلات در این حوزه برطرف و موانع پشت سر گذاشته شد. در حال‌حاضر ظرفیت پرورش در قفس ۴.۵ میلیون تن ماهی در دریای خزر و جنوب وجود دارد. رئیس سازمان شیلات کشور افزود: تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای صیادان باید بدون کم‌وکاست پرداخت شود و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد با پیگیری از بانک کشاورزی برطرف شود. بیمه جامع صیادی نیز مشکلاتی دارد که ناشی از محدودیت‌های مالی است به‌این‌ترتیب که دولت سهم خود را برای بیمه صیادان پرداخت نکرده که این موضوع مستلزم پیگیری هم دولت و هم مجلس است. ۶۱ شرکت در دسته‌بندی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات صیادی، تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان تجهیزات پرورش و نگهداری آبزیان، فرآوری محصولات شیلاتی، تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان غذاهای دریایی، تکثیر و تولیدکنندگان بچه‌ماهی، تاسیسات و تجهیزات برودتی مرتبط با صنعت میزبان مخاطبان حوزه شیلات هستند. همچنین تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان تجهیزات و ادوات تصفیه‌های آب، صنایع بسته‌بندی، تولیدکنندگان خوراک آبزیان و مواد غذایی مکمل آبزی‌پروری، تولیدکنندگان ماشین‌آلات حمل‌ونقل و انتقال آبزیان و فرآورده‌های شیلاتی، پرورش‌دهندگان آبزیان، تولیدکنندگان ماشین‌آلات و صنایع ماهیان زینتی و تجهیزات آکواریوم، ارائه و خدمات تجهیزات ماهیگیری (تفریحی)، صنایع پایین‌دستی دریایی مرتبط، ارائه و خدمات دامپزشکی و بهداشتی دارویی، سازمان‌ها، تشکلات و جراید مرتبط نیز در این رویداد حضور و همکاری دارند.

نمایشگاه ورزش بیست‌ساله شد

به نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی می‌رسیم. بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی (Sportex Iran۱۴۰۰) با حضور ۶۹ شرکت داخلی فعالیت خود را آغاز کرد. این نمایشگاه با حضور حسن زمانی، مدیرعامل نمایشگاه تهران در فضایی افزون بر ۷۷۱۵ متر و در سالن‌های ۸،‌ ۹ و ۲۵ آ افتتاح شد و از همان دقایق اولیه پرمخاطب بوده است. شرکت‌ها آخرین دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در حوزه‌های باشگاه و اماکن ورزشی، تجهیزات ورزشی و پزشکی، مکمل‌های غذایی، دارویی و پروتئینی، انواع وسایل، پوشاک و کفش ورزشی و... را به متخصصان و فعالان این حوزه ارائه کردند.

توجه ویژه به حوزه ورزش کشور، ارتقای ورزش‌های همگانی و قهرمانی، توسعه اماکن ورزشی، ارائه آخرین دستاوردهای حوزه ورزش و تجهیزات ورزشی، توجه و توسعه ورزش‌های پایه، توسعه ورزش مدارس، آشنایی با پیشرفت‌های انجام‌شده در حوزه تجهیزات ورزشی و ایجاد فضای رقابتی و ارتقای کیفی تولیدات و تجهیزات ورزشی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

به گزارش صمت بازدید از تمامی این رویدادهای تخصصی فقط با ارائه کارت دعوت و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ممکن است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36kb72