سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 2493
تاریخ انتشار: 1400/07/11 12:08

برپایی ۸۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تهران

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از افتتاح ۸۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در ۸۰۰ نقطه از استان تهران از هفته دفاع مقدس تا دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

علی‌اصغر جعفری در نشست خبری در موزه دفاع مقدس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های حوزه نشر در ترویج آثار دفاع مقدس اظهارکرد: ناشران حاضر در نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس عمدتا فعالیت‌های تولیدی ۳ سال گذشته را عرضه می‌کنند. تاکنون ۴ هزار و ۴۴۵ عنوان کتاب از سوی ۷۰۰ ناشر دفاع مقدس در سراسر کشور به چاپ رسیده که از بین این ۷۰۰ ناشر در گام نخست ۷۰ ناشر که فعال‌تر بودند و آمادگی همکاری داشتند ۶۵۰ عنوان کتاب برای نمایشگاه آماده کردند.

وی گفت: در طرح «به یاد من باش» ۸۰۰ نمایشگاه کتاب در ۸۰۰ نقطه استان تهران از هفته دفاع مقدس تا دهه فجر برگزار می‌شود و به‌دنبال این هستیم سال آینده بتوانیم این نمایشگاه‌ها را در سراسر کشور برگزار کنیم. جعفری با اشاره به استقبال دانشجویان و علاقه‌مندان از این نمایشگاه‌ها اظهارکرد: در هفته دفاع مقدس ۷۰ نمایشگاه کتاب برپاشده و تا ایام دهه فجر هر روز ۵ نمایشگاه افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری و مشارکت مجمع ناشرین دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی برپاشده است، گفت: در چند روز آینده ۱۰۰ عنوان جدید در حوزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز آینده سامانه جامع کتابخانه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد، گفت: در حال‌حاضر همه کتابخانه‌ها به این سامانه پیوستند و زیرساخت‌های این سامانه در موزه ملی انقلاب اسلامی فراهم شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xkxz4