شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 3693
تاریخ انتشار: 1400/07/26 13:10
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد

برگشت ۱۰۵ واحد راکد خراسان رضوی به چرخه تولید

مجتبی نوریان: ۱۰۵ واحد راکد خراسان رضوی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان به چرخه تولید برگشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کلینیک صنعت در سال گذشته با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام رضا‌(ع) موفق به بازگرداندن ۱۰۵ واحد صنعتی راکد مستقر به چرخه تولید و بهره‌برداری از ۸۴ واحد صنعتی جدید در شهرک‌های صنعتی استان شد.

 به گزارش صمت از مشهد به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی‌زاده‌ در نشست علی رسولیان، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با علی توشه، رئیس بسیج مهندسین صنعتی و ارتباط تصویری آنلاین با استان‌ها، گزارشی از عملکرد کلینیک صنعت این استان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کلینیک صنعت در ۳ محور عارضه‌یابی واحدهای صنعتی، اجرای فرآیندهای بهبود، راه‌اندازی دوباره واحدهای صنعتی راکد، به بهره‌برداری رساندن طرح‌های صنعتی، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و رفع چالش‌های پیشروی آنها با سازمان بسیج مهندسی صنعت و معدن سپاه امام رضا(ع) همکاری کرده است.

او ادامه داد: کلینیک صنعت با محوریت این شرکت از اواخر سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد و از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان سال گذشته، هزار و ۶۱۷ واحد صنعتی نیمه‌فعال و راکد استان را پایش کرد.

به گفته وی، واحدهای صنعتی پایش‌شده توسط کلینیک صنعت استان ۱۳.۵ درصد از ۱۲ هزار واحد صنعتی راکد، نیمه‌فعال و مشکل‌داری بود که در سال گذشته پایش و عارضه‌یابی شد.

وی افزود: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی پایش‌شده، نشست‌های تخصصی کارگروه‌های ذیل کلینیک صنعت با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام رضا(ع) برگزار و از خدمات مشاوران صنعتی در ۸۶ دفتر خدمات مشاور شهرک‌های صنعتی و ۱۳۰ مجموعه مشاوره‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان بهره گرفته شد.

بهرامی‌زاده‌ گفت: با فعالیت کلینیک صنعت و همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه امام رضا (ع) و اجرای ۷۸ فرآیند بهبود، تقریبا ۷۰ درصد از مشکلات واحدهای صنعتی مورد نظر، رفع شده است.

براساس این گزارش، در نشست یادشده بر همت و تلاش مشترک شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان‌ها و سازمان‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن براساس محورهای تعیین‌شده برای فعالیت آنها در ۶ ماه دوم امسال تاکید شد تا مشکلات واحدهای صنعتی به حداقل برسد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2x9pz2