پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 91266
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/05/14 06:15

بهترین هتل 5 ستاره در تبریز کدام است؟

تبریز شهری با فرهنگ غنی است و مردم این شهر بسیار مهمان‌نواز هستند. این شهر مکانی عالی برای بازدید از تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری ایران می‌باشد. تبریز همچنین دارای هتل‌های متنوعی است که می‌توانند نیازهای مختلف مسافران را برآورده کنند. هتل ائل گلی، بهترین هتل 5 ستاره در تبریز است که ما در این مقاله به معرفی آن پرداختیم.
بهترین هتل 5 ستاره در تبریز کدام است؟

تبریز یکی از شهرهای بزرگ ایران است که در شمال غربی این کشور قرار دارد. این شهر مرکز استان آذربایجان شرقی بوده و جمعیتی زیادی نیز دارد. تبریز شهری تاریخی است که قدمت آن به بیش از ۲۵۰۰ سال پیش می‌رسد. این شهر در طول تاریخ محل سکونت بسیاری از تمدن‌های مختلف بوده است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی هتل ائل گلی تبریز به عنوان بهترین هتل 5 ستاره در تبریز بپردازیم.

معرفی هتل پارس ائل گلی تبریز

طراحی این هتل به عنوان بهترین هتل 5 ستاره در تبریز از سال ۱۳۷۰ آغاز شد و تا ۱۳۷۱ ادامه یافت. در ادامه از سال ۱۳۷۴  عملیات اجرایی طرح در زمینی به مساحت ۳۷هزار متر مربع شروع شده و در سال ۱۳۸۰ با زیربنایی در حدود ۲۸هزار متر مربع پایان یافت. هتل پارس ائل گلی، بهترین هتل 5 ستاره در تبریز زیر مجموعه‌ای از گروه هتل های پارس بوده که در اسفند سال ۱۳۸۰ رسما فعالیت خود را آغاز نمود. هتل پارس با ۱۷ طبقه و مجموع ۱۷۹ فضای اقامتی به صورت اتاق و سوئیت از جمله بهترین هتل‌های تبریز محسوب می‌شود.

امکانات هتل پارس ائل گلی تبریز

واحدهای اقامتی بهترین هتل 5 ستاره در تبریز عبارت است از ۲۰ باب اتاق یک تخته، ۱۳۹ باب اتاق دو تخته (۶۰ باب دبل و ۷۹ باب توئین) و ۲۰ سوئیت با ظرفیت سه نفر. همگی این واحدها از تجهیزات مدرنی برخوردارند که می‌تواند آسایش و آرامش را برای میهمانان رقم بزنند. بدون شک، باید گفت این هتل یکی از بهترین اقامتگاه‌ها در شهر تبریز است. چرا که با واحدهای اقامتی مجهز و امکانات رفاهی کاملش، اقامتی دلچسب را برای میهمانان به ارمغان می‌آورد.

هتل ائل گلی همچون هتل بین المللی تبریز امکانات کاملی دارد. با رزرو هتل پارس به عنوان بهترین هتل 5 ستاره در تبریز شما به این امکانات در داخل و خارج از اتاق‌ها دسترسی دارید. امکاناتی نظیر یخچال، تلفن، تلویزیون، آنتن مرکزی، مینی بار، اینترنت بی سیم، سیستم اعلام حریق، خانه داری ۲۴ ساعته، آسانسور، کافی نت، تاکسی سرویس، کتابخانه، پاور سوئیچ، سرویس بهداشتی فرنگی، خشکشویی، استخر، سونا و جکوزی، سالن بدنسازی، سالن ضیافت، سالن کنفرانس، فروشگاه، خدمات پزشکی، صندوق امانات، سالن بیلیارد، آرایشگاه آقایان، اتاق نگهداری از کودک، رستوران یاقوت، رستوران زمرد، رستوران گردان، کافی شاپ، بانک، خودپرداز، گیم نت .

تالارها و سالن‌های پذیرایی هتلپارس

علاوه بر کافی شاپ بهترین هتل 5 ستاره در تبریز که در لابی قرار دارد و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را سرو می‌کند، با رزرو هتل پارس شما به چهار رستوران این هتل نیز دسترسی خواهید داشت:

رستوران گردان

 این رستوران در بام هتل قرار داشته و به همین خاطر دارای چشم انداز بی نظیر نیز می‌باشد. این رستوران که از ظرفیت پذیرایی از ۱۲۰ نفر برخوردار می‌باشد، امکان سرو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را دارد.

رستوران زمرد

این رستوران بهترین هتل 5 ستاره در تبریز با سرو انوع غذاهای ایرانی و گنجایش ۳۰۰ نفر در طبقه همکف هتل، از میهمانان پذیرایی می‌کند.

رستوران یاقوت

 در طبقه همکف بهترین هتل 5 ستاره در تبریز رستوران یاقوت قرار دارد که از ۱۰۰ نفر با انواع غذاهای ایرانی پذیرایی می‌کند.

رستوران الماس

 این رستوران نیز در طبقه همکف هتل پارس ائل گلی واقع شده است. از آنجا که ظرفیت آن ۷۰ نفر می‌باشد، برای افرادی که علاقمندند غذای خود را در فضای آرامتری صرف کنند، مناسب است.

جاذبه‌های نزدیک هتل پارس ائل گلی تبریز

از زیبایی و جاذبه‌های شهر تبریز بدون شک شنیده‌اید. هر ساله گردشگران بسیاری به سوی این شهر جذب می‌شوند. در این بین یک اقامتگاه بی‌نظیر علاوه بر برخورداری از امکانات رفاهی مناسب و کافی باید دسترسی مطلوبی نیز به این جاذبه‌های دیدنی نیز داشته باشد.

 موقعیت مکانی از آن دست عواملی به شمار می‌آيد که مسافران را به رزرو این هتل به عنوان بهترین هتل 5 ستاره در تبریز ترغیب کرده. میهمانان با اقامت در این هتل، در زمان نه چندان زیاد و به سادگی به بعضی از اماکن دیدنی تبریز دسترسی خواهند داشت، از جمله:

پارک و باغ وحش ائل گلی

یکی از اماکن تفریحی در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز بوده که باغ وحشی نیز با همین نام درون آن احداث شده است. در دوران آق قویونلوها این بنا ساخته شد و پس از آن در زمان حکومت صفوی توسعه پیدا کرد و موردبازسازی قرار گرفت. این سازه به بزرگترین منبع آب تبدیل شد که مسئول آبیاری باغ‌های شرق تبریز بود. همچنین در ادامه در دوران قاجاریه تغییراتی در این بنا صورت پذیرفت. از جمله کشیدن دیوار سرتاسر استخر، ساخت راه عبور و مرور و درختکاری. در زمان پهلوی این پارک به شهرداری واگذار شد تا به تفریگاهی برای مردم تبدیل گردد.

پارک آبی

در سال ۱۳۸۸ با سرمایه گذاری بخش خصوصی پروژه احداث این پارک آغاز شد. همچنین پارک آبی تبریز از جمله مجهزترین و پیشرفته‌ترین پارک‌های آبی کشور بوده که به یکی از مراکز تفریحی تبدیل شده است. بسیاری از مسافران در برنامه‌ی سفر خود، گذراندن وقتشان را در این پارک قرار می‌دهند.

برج خلعت پوشان

در دوران صفویه این برج بنا شده است. در دوره قاجار، این برج آجری محلی مکانی بود که خلعت اعطائی پادشاه را بر دوش فرمانداران می‌انداختند. به همین خاطر به برج خلعت پوشان معروف شد. ساختمان این برج قاعده‌ای ۱۶ ضلعی دارد و در سه طبقه ساخته شده که طبقه سوم آن سقف ندارد.

رودخانه مهران رود

رودخانه مهران رود از کوه سهند سرچشمه گرفته و از تبریز در جهت شرق به غرب عبور می‌کند. این شهر را رودخانه مهران رود به دو بخش تقسیم می‌کند و در ادامه مسیر به تلخه رود در شمال غربی تبریز پیوند می‌خورد.

مسجد کبود

یکی از شاهکارهای معماری پس از اسلام بوده که به دستور ابومظفر جهان شاه در دوره قراقویونلوها و در سال ۸۷۰ بنا شد. این مسجد بطور کامل با کاشی‌های لاجوردی پوشیده شده است.  به همین خاطر  نیز به مسجد کبود شهرت دارد. به این بنا در زبان ترکی گوی مسجد نیز می‌گویند. به خاطر زلزله سال ۱۱۹۳ هجری قمری مسجد کبود خسارت‌های بسیاری دید تا آنجا که امروزه از ساختمان مسجد تنها سر در و چند پایه باقی مانده است. با این حال شکوه و زیبایی این مسجد هنوز هم چشم بینندگان را خیره می‌کند.

پارک بالارباغی

این پارک که پس از انقلاب اسلامی ساخته شد یکی از سه پارک مهم تبریز می‌باشد. پارک از فضایی مناسب برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش برخوردار است.

بازار تبریز

 بزرگترین بازار سرپوشیده در آسیا این بازار است که دارای یک کیلومتر مربع مساحت می‌باشد. بازار تبریز در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و همچنین در سال ۱۳۸۹ به عنوان اولین بازار جهان در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

تبریز یکی از شهرهای مسیر جاده ابریشم می‌باشد. به همین خاطر این بازار، رونق بسیاری داشته است و در نوشته‌های جهانگردان بسیاری نظیر مارکوپولو، ابن بطوطه، اولیای چلبی، الکسیس سوکتیکف، مارکوپولو، گاسپار دروویل، ژان شاردن، جاکسن، یاقوت حموی، رابرت گرنت واتسن و حمدالله مستوفی نام این بازار به چشم می‌خورد.

 

جمع‌بندی

تبریز شهری با فرهنگ غنی است و مردم این شهر بسیار مهمان‌نواز هستند. این شهر مکانی عالی برای بازدید از تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری ایران می‌باشد. تبریز همچنین دارای هتل‌های متنوعی است که می‌توانند نیازهای مختلف مسافران را برآورده کنند. هتل ائل گلی، بهترین هتل 5 ستاره در تبریز است که ما در این مقاله به معرفی آن پرداختیم.

 

جمع‌بندی

تبریز شهری با فرهنگ غنی است و مردم این شهر بسیار مهمان‌نواز هستند. این شهر مکانی عالی برای بازدید از تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری ایران می‌باشد. تبریز همچنین دارای هتل‌های متنوعی است که می‌توانند نیازهای مختلف مسافران را برآورده کنند. هتل ائل گلی، بهترین هتل 5 ستاره در تبریز است که ما در این مقاله به معرفی آن پرداختیم.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rzmwy