یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 39390
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/03 06:36

بایننس کوین: بهترین راه تجارت و سرمایه گذاری در دنیای دیجیتال

بایننس کوین با علامت اختصاری (BNB)، ارز دیجیتالی می‌باشد که توسط یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال به نام «بایننس» ایجاد شده است.
بایننس کوین: بهترین راه تجارت و سرمایه گذاری در دنیای دیجیتال

بایننس کوین با علامت اختصاری (BNB)، ارز دیجیتالی می‌باشد که توسط یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال به نام «بایننس» ایجاد شده است. این کوین در ابتدا برای مبادلات داخلی و کاهش کارمزد در پلتفرم بایننس طراحی شد و پس از آن به صورت گسترده برای تراکنش های مالی مورد استفاده قرار گرفت. ویژگی های خاص BNB، آن را به عنوان سومین کوین با حجم معاملات بالا در بین ارزها قرار داده است.

بایننس کوین (BNB) چیست؟

bnb، پس از پیشنهاد اولیه سکه ICO، برای جمع آوری سرمایه در راستای توسعه پلتفرم خود، در جولای 2017 ایجاد شد. فروش ICO تنها در 10 روز تکمیل شد و 15 میلیون دلار از طریق فروش 100 میلیون کوین بایننس به دست آمد. هدف تیم بایننس ایجاد ارزی بودکه بتواند به عنوان یک توکن کاربردی در پلتفرم بایننس استفاده شود و طیف وسیعی از خدمات را به کاربر ارائه دهد؛ از جمله کارمزدهای معاملاتی با تخفیف و دسترسی به ویژگی های انحصاری.

بایننس کوین در ابتدا به عنوان یک توکن ٍERC-20 در بلاکچین اتریوم ایجاد شد و در صرافی های ارز دیجیتال قابل معامله بود. بلاک چین بایننس در آوریل 2019 ایجاد شد و بایننس کوین به این بلاکچین منتقل شد. حرکت به سمت ایجاد بلاک چین امکان کنترل بر توسعه و مدیریت بایننس کوین را افزایش داد.

با افزایش محبوبیت بایننس، کاربرد این کوین افزایش یافت و خدمات بیشتری به پلتفرم اضافه شد که امروزه می تواند برای طیف گسترده ای از فعالیت ها از جمله تجارت، معاملات سهام و مشارکت در برنامه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده شود.

ویژگی خاص صرافی بایننس و بایننس کوین

بایننس کوین (BNB) طیف وسیعی از کاربردها را در اسمارت چین بایننس دارد و می‌توان از آن برای فعالیت‌های مختلف روی پلتفرم استفاده کرد. برخی از موارد استفاده از این کوین عبارتند از:

توکن سوزی بایننس

هر 3 ماه، بایننس 20% از سود خود را برای بازخرید و حذف دائمی بخشی از بایننس کوین در گردش استفاده می کند. این روند تا سوزاندن 100 میلیون بایننس ادامه پیدا خواهد کرد. هدف این کار، افزایش ارزش هر توکن BNB باقی مانده با کاهش عرضه و افزایش تقاضا می باشد.

پرداخت کارمزد معامله با بایننس کوین

یکی از محبوب ترین کاربردهای بایننس کوین، پرداخت کارمزد معاملات می باشد. بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، از الگوریتم پیچیده‌ای برای محاسبه کارمزد معاملات برای کاربران خود استفاده می‌کند. این الگوریتم فاکتورهای مختلفی از جمله حجم معاملات کاربر، نوع معاملات (نقطه ای یا آتی) و اینکه آیا از بایننس کوین (BNB) برای پرداخت هزینه استفاده می کند را در نظر می گیرد.

کارمزد معاملات نقطه ای بایننس از 0.1% شروع شده و کاربران می توانند با نگه داری بایننس در حساب خود، تخفیف هایی را در کارمزد معاملات دریافت کنند. این تخفیف برای سال اول 25% می باشد و سالانه ازمیران آن کم شده تا 0% برسد.

کارمزد معاملات آتی بر اساس حجم معاملات از 0.02%، برای سفارش گذار ها (makers)و 0.04% ، برای سفارش بردارها (takers) شروع شده و با افزایش حجم معاملات کاربر، کاهش می یابد.

کارمزد معاملات اسپات (spot) و مارجین(margin) برای سفارش گذارها 0.02% تا 0.1% و برای سفارش بردارها 0.04% تا 0.1% می باشد.

کارمزد تامین مالی (فاندینگ) به معامله گرانی که موقعیت معاملات اهرمی را نگه می دارند، تعلق می گیرد. کارمزد تامین مالی هر 8 ساعت بر اساس تفاوت بین قیمت قرارداد و قیمت دارایی پایه پرداخت می شود.

توجه به این نکته ضروری است که کارمزدهای معاملاتی بایننس در معرض تغییر است و ممکن است بسته به موقعیت مکانی کاربر و ارزی که آنها معامله می کنند متفاوت باشد. علاوه بر این، بایننس ممکن است هر از گاهی تخفیف‌های تبلیغاتی یا پاداش‌هایی را برای کارمزدهای معاملاتی ارائه دهد.

استیکینگ یا پروتکل اجماع اثبات سهام: بایننس کوین می تواند برای استیکینگ استفاده شود و به کاربران این امکان را می دهد تا با نگهداری بایننس کوین ها در استخر استیکینگ، پاداش دریافت کنند. پاداش به صورت بایننس یا سایر ارز های دیجیتال پرداخت می شود.

قیمت بایننس کوین به دلار

لانچ پد بایننس

بایننس لانچ پد یک پلتفرم راه اندازی توکن است که به استارت‌آپ‌های بلاک چین اجازه می‌دهد تا توکن‌های خود را راه‌اندازی کنند و با ارائه آن‌ها به کاربران بایننس به روشی ساختاریافته و ایمن، سرمایه جمع‌آوری کنند.

پلتفرم Launchpad ویژگی های مختلفی را هم برای صادرکنندگان توکن و هم برای سرمایه گذاران ارائه می دهد.

کاربرد ابزارهایی که این پلتفرم به ناشران ارائه می کند موارد زیر می باشد:

  • پیشنهادات اولیه سکه (ICO)

  • ارائه توکن امنیتی (STOs)

  • مدیریت فروش توکن

  • تأیید هویت سرمایه‌گذار

بایننس همچنین برای کمک به اطمینان از مشروعیت پروژه‌ها و محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر کلاهبرداری، بررسی دقیق پروژه‌ها را قبل از اجازه راه‌اندازی در پلتفرم انجام می‌دهد. به طور کلی، بایننس لانچ‌پد به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای استارت‌آپ‌های بلاک چین برای جمع‌آوری سرمایه و راه‌اندازی پروژه‌های خود تبدیل شده است و به نوآوری و رشد در صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین کمک کرده است.

بایننس DEX

صرافی غیر متمرکز بایننس، توسط صرافی بایننس توسعه یافته است. این صرافی روی شبکه اسمارت چین بایننس فعالیت داشته و به کاربران اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به مرجع مرکزی یا واسطه، معامله کنند. این صرافی رابطی کاربرپسند ارائه می دهد و ویژگی هایی مانند: نمایش دفترچه سفارش، نمودار معامات و ابزارهای مدیریت، در آن لحاظ شده است. از آنجایی که صرافی در یک شبکه غیرمتمرکز عمل می کند، هیچ نقطه شکست یا آسیب پذیری واحدی وجود ندارد که هکرها یا سایر عوامل مخرب بتوانند از آن سوء استفاده کنند.

خرید کالا با بایننس کوین

بایننس کوین همچنین می تواند برای خرید کالا در فروشگاه آنلاین بایننس استفاده شود، از جمله پوشاک، لوازم کاربردی و غیره.

جمع بندی

علاوه بر موارد ذکر شده در مورد کاربردهای بایننس کوین، این ارز قابلیت استفاده در صرافی های ارز دیجیتال از جمله: HitBTC، Bittrez، صرافکس و غیره را دارد. با این حال فقط در اکوسیستم بایننس می توان از مزایای کامل و کاربردی بایننس کوین بهره مند شد. طیف گسترده کاربردها و مزایای این ارز، موجب محبوبیت روز افزون و افزایش قیمت این ارز شده است و توجه به آن، بهترین راه تجارت و سرمایه گذاری در در دنیای دیجیتال را به ما نشان می دهد.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rbnpz