پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 18690
تاریخ انتشار: 1401/05/09 23:35

به داد کیش برسیم

حسن خسروی- کارشناس روابط‌عمومی

بعضی‌ها فرق کیش با کیشمیش را نمی‌دانند. واقعا عجیب نیست؟!

چرا ما با جزیره کیش برخورد دوگانه داریم؟ اگر کیش منطقه آزاد است و مقصد مهم گردشگری، چرا کیش خالی از گردشگر است؟ صرف‌نظر از بحث کرونا که این هم خود دلیل محکمی شده برای پوشش ضعف مدیران، در طول 40 سال گذشته سابقه نداشته کسبه و تجار کیش اینقدر عصبانی و ناامید و دچار چه کنم-چه‌کنم درآمد-هزینه شده باشند. واقعا چرا؟! عجیب نیست؟

پرواضح است که قدرت خرید مردم به‌قدری وحشتناک افت پیدا کرده که سفر به کیش یک اقدام لاکچری متهورانه و باکلاس محسوب می‌شود. آیا برای سفر به کیش هم باید حسرت بخوریم؟ مسافر و گردشگر چیز زیادی از مدیران مربوطه نمی‌خواهد: بلیت و هتل ارزان.

آقایان محترم!

اگر کیش رونق نداشته باشد، تمام هتل‌ها و زیرساخت‌ها و تاسیسات آن فرسوده و نابود می‌شوند و به جایی می‌رسیم که نگهداری یک هتل و پاساژ و رستوران نه‌تنها به‌صرفه نیست، بلکه تعطیل کردن آن اقدامی کاملا عقلایی و دوراندیشانه است.

گاهی با سیاست‌های یک بام و دو هوا، با تصمیمات غلط احساسی، با برخی دستورات متعصبانه بیجا، با اعمال سلیقه‌های هیجانی غیرکارشناسی و... خلاصه دست از سر کیش بردارید.

کیش باید چشم و چراغ صنعت توریسم ایران باشد. کیش باید حتی در تابستان جای سوزن انداختن نداشته باشد؛ نه اینکه به ضرب و زور جشنواره و جایزه و قرعه کشی و... مردم را آنجا جمع کنیم.

مگر کشورهای همسایه برای جذب توریسم قرعه‌کشی برگزار می‌کنند؟

 باید به داد کیش برسیم. کیش یک هویت است. کیش یک برند کم‌نظیر جهانی است. حال کیش خوب نیست. گزافه نیست اگر بگوییم کیش می‌تواند همپای درآمد نفتی برای کشور ارزآوری داشته و نقطه اتکایی درآمد پایدار برای ایران عزیزمان باشد.

فردریک وینسلو تیلور، پدر مدیریت علمی می‌گوید کارگر شاد، کارگر مولد است. در حقیقت مردم شاد و خوشحال، مولد و اثربخش‌تر هستند تا مردم غمگین و افسرده.

در زمین سیر و سیاحت کنید. قطعا سیر و سیاحت و سفر، افق دید آدمی را وسیع‌تر و چشم‌انداز گسترده‌تری برای شناخت و بینش و تصمیم‌گیری و قضاوت فراهم می‌کند. انسان با سفر پخته می‌شود و سفر برای بشر یک واجب است.

بیایید کاری کنید سازمان‌ها امکانات رفاهی انگیزشی موثری را برای عموم کارکنان خود فراهم کنند تا مردم به کیش بیایند و شادی کنند و از عمر و تعطیلات و مرخصی خود لذت ببرند.

چرا باید سفر به کیش در مجموع از سفر به کشورهای اطراف گران‌تر تمام شود؟

متاسفانه همین گرفتاری‌ها و معضلات در شمال کشور هم وجود دارد. چرا مردم این همه به شمال می‌روند، اما شمال ذره‌ای آباد نمی‌شود. میلیون‌ها نفر هر هفته و هر ماه به شمال می‌روند و فقط و فقط آب معدنی و زغال و جوجه و... به فروش می‌رود و در مجموع هیچ ساحلی و هیچ هتلی و هیچ جنگلی آباد نمی‌شود.

 آیا عجیب نیست؟ 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ragwy