-
در گفت‌وگوی مدیرعامل شرکت مارگارین با صمت مطرح شد:

تخصصی‌ترین محصول صنعت و صنف را تولید می‌کنیم

شرکت مارگارین به‌عنوان نخستین تولید‌کننده روغن کشور در سال ۱۳۳۲ تاسیس شد که در ابتدای تاسیس روزانه با ۸ تن ظرفیت تولید روغن شروع به کار کرد.

شرکت مارگارین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ تحت پوشش صنایع ملی ایران قرار گرفت و سال ۱۳۷۱ از تحت پوشش صنایع ملی ایران خارج و در مالکیت هلدینگ صنایع بهشهر قرار گرفت همچنین سال ۱۳۸۳ بار دیگر مالکیت مارگارین دچار تغییر و تحول شد و این بار مالکیت به مجموعه صافولا - بهشهر منتقل شد اما در نهایت هلدینگ صنایع توسعه بهشهر دوباره در سال ۱۳۹۲ مالکیت شرکت مارگارین را به عهده گرفت.
با مدیریت قوی و برنامه‌های هدفمند همراه با رشد و توسعه مارگارین توانست در سال ۱۳۷۶ ظرفیت تولید روغن را به ۴۰۰ تن در روز برساند اما باز به این مرحله از رشد قانع نبود و در سال ۱۳۷۹ بار دیگر ظرفیت خود را افزایش داده و ظرفیت تولید خود را به ۱۰۰۰ تن در روز رساند.
اکنون شرکت مارگارین توانسته با ایجاد اشتغال ۱۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم با ظرفیت تولید روغن ۱۰۰۰ تن در روز ۱۷.۲ درصد روغن کشور را تامین نموده و حتی به کشورهای هم جوار هم صادرات داشته باشد، محصولات شرکت مارگارین با نشان‌های خروس، آفتاب و آفتاب طلایی به بازار ایران وسایر کشورها عرضه می‌شود. حضور موفق شرکت مارگارین در ششمین همایش ملی کیفیت بهانه‌ای شد تا در این شماره گفت‌وگویی را با امیر کاظمی خیابانی، مدیرعامل این شرکت انجام دهیم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:
فعالیت شرکت در چه زمینه‌هایی است و چه نوع محصول یا خدماتی را در اختیار گروه مشتریان خود قرار می‌دهد؟
در شرکت مارگارین محصولات متنوع روغنی خود را در سه بخش صنعت (B۲B)، صنف (قنادی، رستوران‏ها و هتل‏ها)‏ و محصولات خانوار(B۲C) تولید می‌کند که علاوه بر مطابقت با ضوابط موسسه استاندارد، تحقیقات صنعتی ایران و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، با استاندارد‏های بین‏المللی نظیر CODEX از شرکت SGS سوئیس نیز انطباق داده شده است.
این مجموعه تولیدی همواره سعی کرده محصولاتی منطبق با نیاز مشتریان تولید نماید. بنابراین با ارائه‌ تخصصی‌ترین روغن‌های صنعت و صنف، در میان تولیدکنندگان فعال در حوزه صنایع غذایی به‌خوبی شناخته ‌شده و جزء انتخاب‏های برتر آنان ‌است.
ماموریت مجموعه مارگارین فراتر از خواسته‏های مشتریان و آنچه که به اختصار بیان شد ماست. این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‏های اجتماعی خود و پاسداشت محیط‌زیست برای آیندگان همواره از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و همچنین مجموعه کارکنان و تلاشگران این شرکت، همراهی با مشتریان و مصرف‏کنندگان محصولات تولیدی را جزء وظایف خود دانسته و در جهت کسب رضایت و اعتماد آنان تلاش نموده است.
در چند سال اخیر چه اقدامات و دستاوردهایی در جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات سازمان خود داشته‌اید؟
شرکت مارگارین با دارا بودن سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه طبق ISO۱۷۰۲۵، با وجود متخصصان باتجربه و با استفاده از مجهزترین تجهیزات، فرآیند نظارت را از طریق آزمایشات مواد اولیه و محصول و با کنترل تمامی مراحل فرآوری و محصولات نهایی، کیفیت محصول و اعتبار شرکت را تضمین می‌کنند و در چند سال اخیر اقدامات و دستاوردهای زیادی در جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات داشته است که اخذ تندیس زرین ششمین همایش ملی کیفیت در سال ۱۴۰۰، اخذ تندیس زرین از جشنواره ملی سلامت محور در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با رویکرد ارتقاء کیفی محصولات، اخذ جایزه ملی کیفیت غذا، اخذ رتبه A امتیاز PRPS از سازمان غذا و دارو در دو دوره و کسب مقام اول در آزمون مهارت واحد آزمایشگاه از آن جمله بوده‌اند.
نگاه و منشور سازمان خود را به کیفیت محصولات و خدمات و همچنین مشتری‌مداری بیان کنید.
در ابتدای سال ۱۴۰۰ کلیه ارکان سند برنامه استراتژیک سازمان مورد بازنگری قرار گرفته است و در این راستا تاکید ویژه‌ای بر تولید محصول با کیفیت در کلیه سطوح منشور راهبردی شرکت مارگارین شده است.


ارکان جهت ساز جدید در بازه سه ساله مورد توجه قرار گرفته است و چشم‌انداز ترسیم شده نیز در افق سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳است.
در مراحل بازنگری و تدوین سند، مشارکت کارکنان و نظرخواهی از کلیه ذی‌نفعان به عنوان یک اصل مدنظر قرار گرفته است. این نگاه از سه طریق در مراحل مختلف کار مورد نظر قرار گرفته شده است:
الف) مشارکت مدیران و روسا در کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی تدوین برنامه استراتژیک
برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته راهبری و ۵ جلسه کارگروه تخصصی
ب) مصاحبه‌های کیفی با ذینفعان مختلف شرکت
انجام بیش از ۷۰ مصاحبه با خبرگان سازمان، توزیع‌کنندگان، مشتریان، فروشندگان و تحلیل آنها در نرم افزار تحیلی کیفی
ج) نظرسنجی کمی از مشتریان
نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۰ مشتری در حوزه‌های خانوار و صنف و صنعت به منظور شناسایی وضعیت موجود بازار و انتظارات آنها تاثیر فرآیند ارزیابی همایش ملی کیفیت در ارتقای کیفیت سازمانی و بهبود وضعیت شرکت را چگونه تحلیل می‌کنید؟
مدل ارزیابی ششمین همایش ملی کیفیت در حوزه‌های مدیریت و رهبری سازمان، مدیریت کیفیت جامع، مدیریت سرمایه انسانی، منابع و زیرساخت ها، طراحی و ارائه محصولات و خدمات و مشتری مداری انجام شده است. حضور در این همایش ابزاری است برای دستیابی به شاخص‌های مرغوبیت و ایجاد بستری برای تبادل اندیشه و ارائه راهکار علمی و کاربردی به جهت توسعه و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات تولیدی که شرکت مارگارین با حضور در ششمین همایش ملی کیفیت به دنبال اجرای اهداف کاربردی زیر است:


- شناسایی، پایش و دسته بندی صنایع مرتبط با توجه به میزان مرغوبیت در تولید محصول/ خدمات
- ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در جهت تولید محصولات و خدمات با کیفیت
- توسعه فرهنگ مسئولیت‌پذیری سازمانی، اخلاقی، اقتصادی و ملی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در خصوص ویژگیهای محصولات و خدمات
- معرفی جدید‌ترین دستاوردهای محصولات و خدمات با کیفیت
- تقویت بازار رقابتی در جهت ارائه محصول با کیفیت و ترغیب و تشویق مصرف‌کنندگان برای انتخاب
- تبیین نقش نهادهای سیاستگذار برای ترویج محصولات و خدمات استاندارد و مرغوب
- برند‌سازی و معرفی محصولات و خدمات در جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین