-

انواع ویزاهایی که کانادا برای متقاضیان صادر میکند

کانادا یکی از زیباترین کشورهای جهان است. کانادا با مناظر طبیعی مسحور کننده خود مانند کوه های پوشیده از برف، سواحل آرام، شفق قطبی، خورشید نیمه شب و حیات وحش گسترده اش، یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است.

انواع ویزاهایی که کانادا برای متقاضیان صادر میکند

ویزای کانادا چیست؟

ویزای کانادا یک مجوز رسمی است که به شهروندان خارجی اجازه ورود به کشور کانادا را می دهد. ویزا سندی است که به دارنده آن اجازه سفر و اقامت در کانادا را برای مدت محدودی می دهد. همچنین به دارندگان آن اجازه می دهد تا از طریق مناطق ترانزیت بین المللی فرودگاه‌های کانادا یا مرزهای زمینی سفر کنند. ویزای کانادا توسط سفارت و کنسولگری های واقع در کشور خود مسافر صادر می شود. البته در مورد کشورهایی که سفارت کانادا در آنها فعالیت ندارد نیاز به درخواست صدور ویزا از کشوری دیگر است. که پروسه درخواست تا صدور را با چالش‌هایی نظیر پیکاپ ویزا ، انگشت نگاری و دیگر موارد مواجه میکند.

هر فردی که به کانادا سفر می کند باید بیمه نامه مسافرتی معتبر همراه خود داشته باشد. بیمه نامه مسافرتی بیمه ای است که مسافر بیمه شده را در برابر هر اتفاقی که ممکن است در سفر به کانادا با آن مواجه شود محافظت می کند. به همه ی افرادی که قصد سفر به کانادا دارند، توصیه می شود قبل از سفر ، بیمه نامه مسافرتی تهیه کنند.

ویژگی های ویزای کانادا

  • مناسب برای یکبار سفر یا چندین بار سفر
  • ویزای ترانزیت رایگان
  • پردازش نسبتا سریع درخواست های ویزای تحصیلی

انواع ویزای کانادا

انواع مختلف مسافران دلایل متفاوتی برای سفر به کانادا دارند. برخی خواهان تحصیل در کانادا هستند، برخی دیگر ممکن است برای کار یا صرفاً برای بازدید به این کشور زیبا سفر کنند. بر اساس اهداف مختلف سفر، پنج نوع ویزای کانادا به اتباع خارجی که قصد سفر به کانادا را دارند ارائه می شود. هر مسافری باید ویزای کانادا را متناسب با هدف سفر خود انتخاب کند. علاوه بر این، صرف نظر از نوع ویزای کانادا که درخواست می کنید، می توانید برای سفر خود به کانادا بیمه نامه مسافرتی تهیه کنید. پنج نوع مختلف ویزای کانادا عبارتند از:

ویزای گردشگری یا ویزای اقامت موقت

ویزای گردشگری کانادا یا ویزای اقامت موقت، ویزایی است که به اتباع خارجی اجازه می دهد برای مدت کوتاهی به کانادا سفر کرده و اقامت داشته باشند. این نوع ویزا، ویزایی است که می تواند برای افرادی که جهت گذراندن تعطیلات، برای تجارت یا فقط برای ملاقات با دوستان و خانواده های مقیم کانادا سفر می کنند، صادر شود. ویزای توریستی کانادا یا ویزای تجاری گردشگری برای یک دوره ۶ ماهه صادر می شود. ویزای توریستی کانادا هم برای یک سفر و هم برای چندین بار سفر قابل صدور است. متقاضیان ویزای گردشگری کانادا اگر می خواهند در کانادا تحصیل یا کار کنند باید برای اخذ مجوز تحصیل یا مجوز کار اقدام کنند.

ویزای تحصیلی کانادا

مجوز تحصیل سندی است که همراه با ویزای گردشگری کانادا صادر می شود و به یک شهروند خارجی اجازه می دهد در یک موسسه آموزشی در کانادا تحصیل کند. اگرچه مجوز تحصیل یک نوع ویزا نیست، اما افراد زیادی آن را به عنوان ویزای دانشجویی کانادا یا ویزای تحصیلی کانادا در نظر می گیرند.

ویزای کاری کانادا

مجوز کار مدرکی است که به یک شهروند غیرکانادایی اجازه می دهد در شرکت یا سازمانی واقع در کانادا کار کند. این مجوز نوعی ویزا نیست، بنابراین اگر می خواهید در کانادا کار کنید، این مجوز همراه با ویزای گردشگری کانادا صادر میشود. مجوز کاری کانادا دو نوع دارد، یکی مجوز کار ویژه کارفرمایان و دیگری مجوز کار آزاد است. اگر درخواست ویزای کار کانادا شما تایید شود، نامه ای از سوی سفارت یا کنسولگری کانادا برای شما ارسال خواهد شد. این نامه به شما اجازه می دهد که در بدو ورود به کانادا ویزای کار دریافت کنید. علاوه بر این، در صورتی که کارفرمای شما موفق به اخذ مجوز ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادایی یا نامه LMIA شود، ویزای کار کانادا را می توان در عرض ۲ هفته صادر کرد.

سوپر ویزا

این نوع ویزا برای دیدار با خانواده است که برای افرادی که جهت ملاقات فرزندان و نوه های خود به کانادا سفر می کنند، صادرمیشود. این ویزا نوعی ویزای طولانی مدت است و منحصراً برای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی طراحی شده است که قرار است بیش از ۶ ماه با فرزندان یا نوه‌های خود ‌بمانند. سوپر ویزا یک ویزای چند سفری است که برای یک دوره 5 ساله با حداکثر مدت زمان ۲ سال در هر سفر صادر می شود. همچنین داشتن بیمه نامه درمانی با پوشش حداقلی هزینه ها تا ۱۰۰۰۰۰ دلار، برای کلیه متقاضیان سوپر ویزا الزامی است.

ویزای ترانزیت

فردی که می‌خواهند وارد کانادا شده ولی قصد بازدید از کانادا یا خرید در این کشور را ندارند، باید برای ورود به کانادا، ویزای کانادا از نوع ترانزیت را دریافت نمایند. همچنین کسانی که کمتر از ۴۸ ساعت در کانادا اقامت دارند، باید اقدام به دریافت ویزای ترانزیت کانادا کنند.

برای اطلاع از عواقب جعل و دستکاری مدارک هویتی برای اخذ ویزا پیشنهاد میکنیم مقاله « ویزای کانادا » که در سایت https://www.visamondial.com آمده است را مطالعه فرمائید.

اقامت دائم کانادا

شخص مقیم دائم (PR) یک شهروند غیر کانادایی است که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده است. فردی که مجوز اقامت دائم دریافت کرده می تواند در هر نقطه از کانادا زندگی، تحصیل و کار کند. او مانند یک شهروند بومی کانادا تحت قوانین و حقوق شهروندی کانادا است و واجد شرایط دریافت خدمات اجتماعی مانند پوشش بیمه پزشکی خواهد بود. علاوه بر این، فردی که دارای مجوز اقامت دائم کانادا است، می تواند بعداً برای اخذ شهروندی کانادا اقدام کند.

هر دارنده مجوز اقامت دائم باید در پنج سال گذشته حداقل ۷۳۰ روز را در کانادا بگذراند تا همچنان واجد شرایط این مجوز باشند. افرادی که به طور موقت برای تحصیل یا کار در کانادا می مانند، مقیم دائم این کشور نمی شوند. افرادی که وضعیت پناهندگی دارند، در صورتی که ادعای آنها توسط اداره مهاجرت و پناهندگی تایید شود، می توانند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

برای هر مقیم دائم یک کارت اقامت دائم یا PR صادر می شود. از این کارت می توان برای نشان دادن وضعیت اقامت شما در کانادا استفاده کرد. می توان از آن در زمان ورود به کانادا از طریق وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما، قطار، اتوبوس، کشتی و غیره استفاده کرد. با این حال، فردی که اقامت دائم کانادا را دارد نمی تواند در انتخابات شرکت کند یا رای دهد. چنین افرادی همچنین مجاز نیستند به مشاغلی که به تاییدیه امنیتی سطح بالا نیاز دارند، بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین