چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
کد خبر: 4839
تاریخ انتشار: 1400/08/12 12:16
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با:

روزهای خوب صنعت نمایشگاهی در راه است

در ۲ سال گذشته شیوع ویروس کرونا موجب شد صنعت نمایشگاهی کشور با رکودی بی‌سابقه مواجه شود و تمام سایت‌های نمایشگاهی را برای حدود دو سال از تمام فعالیت‌های نمایشگاهی منع کند. حال با صدور مجوز برگزاری رویدادهای تخصصی، صنعت نمایشگاهی پس از مدتی طولانی دوباره به تکاپو افتاده و سعی دارد عقب‌ماندگی که بعد از شیوع کرونا با آن مواجه شده را جبران کند.

 شهر نمایشگاهی شهر آفتاب نیز بعد از گذشت بیش از یک و نیم سال، طلسم برگزاری رویدادها را شکست و میزبان برگزاری نخستین نمایشگاه زنجیره تامین پوشاک کشور شد. صمتدر همین زمینه گفت‌وگویی با کامبیز معتمدوزیری، معاون پیشین امور نمایشگاهی شهر آفتاب و رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت ترتیب داده و نظر وی را در این‌باره جویا شده است.

معتمدوزیری در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک که اواخر مهر سال گذشته در سایت نمایشگاهی آفتاب برگزار شد، اظهارکرد: حسن برگزاری نخستین رویداد زنجیره پوشاک کشور در نمایشگاه آفتاب این بود که موضوع زنجیره تامین، تولید و توزیع پوشاک را پیگیری می‌کرد.

وجه تمایز بزرگ نخستین نمایشگاه پوشاک

 شاید به‌طور مشخص وجه ممیز و بارز این نمایشگاه با سایر رویدادهایی که در حوزه پوشاک کشور برگزار شد این بود که تمام عوامل دخیل در حوزه پوشاک در تولید، فروش و زنجیره تامین پوشاک در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: این موضوع موجب شد علاوه بر بهره‌برداری مخاطبان بیرون از این زنجیره، سایر مخاطبان نیز از این نمایشگاه بهره لازم را ببرند.

مشارکت‌کنندگان در این رویداد نیز با ظرفیت‌های موجود در واحدهای مختلف آشنا شدند و ارتباطی منطقی با یکدیگر برقرار کردند.

ظرفیت‌های شهر نمایشگاهی آفتاب

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های شهر نمایشگاهی آفتاب در صنعت نمایشگاهی کشور، گفت: این سایت نمایشگاهی به لحاظ ساختاری و وجود سالن‌های وسیع و رعایت استانداردهای لازم نمایشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی حمل‌ونقل عمومی، مزیت بالایی برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی دارد.

معتمدوزیری همچنین تاکید کرد: برگزارکنندگان باید با تبلیغ و اطلاع‌رسانی مناسب تمهیدات لازم برای حضور بازدیدکنندگان تخصصی از نمایشگاه‌ها را انجام دهند تا رویدادهای نمایشگاهی از وجود بازدیدکنندگان خالی نباشد و غرفه‌داران به هدفی که مدنظر دارند، دست پیدا کنند.

این کارشناس صنعت نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آخرین وضعیت این صنعت پس از شیوع ویروس کرونا و سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: چالش‌هایی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورد، موجب رکودی شدید و بی‌سابقه در صنعت نمایشگاهی کشور شد. خوشبختانه با شرایط پیش‌رو و کاهش اثرات شیوع ویروس کرونا و همچنین واکسیناسیون عمومی و گذر از پاندمی خطرناک، چشم‌انداز صنعت نمایشگاهی روشن‌شده و امیدواریم این صنعت با روندی رو به رشد دوباره با توسعه و رونق به فعالیت خود ادامه دهد.

اکسپو برای نخستین‌بار در خاورمیانه

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی اشاره کرد و گفت: این رویداد جهانی برای نخستین‌بار در منطقه خاورمیانه و در نزدیکی کشور ما برگزار می‌شود. بازدید از این رویداد جهانی بدون شک افق‌های جدیدی پیش‌روی برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. بازدید از اکسپو موجب می‌شود کشورها جایگاه واقعی خود را بهتر شناخته و تفاوت و فاصله‌های موجود را بهتر ارزیابی کنند.

 این کارشناس صنعت نمایشگاهی در پایان اظهارکرد: موضوع بهره‌برداری درست از اکسپو قطعا منجر به ایجاد ایده‌ها و تفکرات جدید خواهد شد. بی‌شک متعاقب این امر اقداماتی برای پر کردن فضاهای خالی در توسعه تجارت و صدالبته موارد فرهنگی موجود خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2obmv4