-

افزایش سرعت گازرسانی به بخش کجور

سرپرست شرکت گاز مازندران از امضای تفاهمنامه بین این شرکت و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران به‌منظور تسریع اجرای پروژه ملی گازرسانی به 3 شهر و ۱۸۵ روستای شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل خبر داد.

به ‌ گزارش روابط ‌ عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی ‌ رستمی گفت: به ‌ منظور افزایش سرعت اجرای پروژه خط تغذیه گاز ونوش به کدیر، جلسه ‌ ای با حضور معاون امور جنگل سازمان جنگل ‌ های کشور و مدیرکل منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر برگزار شد که امضای تفاهمنامه ‌ ای برای همکاری این 2 دستگاه با هدف تسریع در اجرای این پروژه مهم گازرسانی را در پی داشت.

وی افزود: پروژه بزرگ ۸۰۰ میلیارد تومانی گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستان ‌ های نوشهر، نور و آمل شامل اجرای خط لوله اصلی تغذیه گاز به طول ۳۳۷ کیلومتر و همچنین هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه داخلی گاز است که با تکمیل آن، 3 شهر و ۱۸۵ روستای شهرستان ‌ های نوشهر، نور و آمل از نعمت گاز بهره ‌ مند می ‌ شوند.

سرپرست شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: در جلسه هماهنگی بین شرکت گاز و سازمان جنگل ‌ ها، تفاهمنامه ‌ ای با ۲۰ بند تنظیم شد و به ‌ امضا رسید که براساس آن، هم سرعت اجرای پروژه با همکاری سازمان جنگل ‌ های کشور و اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر افزایش می ‌ یابد و هم ضوابط محیط ‌ زیستی مربوط به عرصه ‌ های جنگلی با بالاترین حساسیت ‌ های کارشناسی، موردتوجه شرکت گاز قرار می ‌ گیرد.

مایلی ‌ رستمی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اتصال مناطق مسکونی کوهستانی و حاشیه جنگل ‌ ها یکی از عوامل جلوگیری از برداشت چوب جنگل ‌ ها است، سازمان جنگل ‌ ها نیز توجه ویژه و مناسبی به زودتر اجرا شدن این پروژه مهم دارد.

وی اظهار کرد: در حال ‌ حاضر نیز خوشبختانه روند اجرای پروژه مطلوب است و 2 پیمانکار مشغول کار هستند و تاکنون حدود ۵ . ۵ کیلومتر شبکه ‌ گذاری انجام شد.

سرپرست شرکت گاز مازندران افزود: فاز نخست با شبکه ‌ گذاری به طول ۱۱ کیلومتر از روستای ونوش تا محدوده دریاچه ممرز انجام خواهد شد و باید در فاز دوم از نزدیکی دریاچه ممرز به ‌ سمت روستای کدیر ۱۷ کیلومتر شبکه ‌ گذاری انجام شود. در حال ‌ حاضر اجرای فاز اول و دوم آغاز شده و اجرای آن ادامه دارد. فاز سوم نیز به ‌ طول ۱۸ کیلومتر تا روستای کدیر بخش کجور ادامه می ‌ یابد و اتصال خط لوله انتقال گاز از روستای کدیر به شهر کجور به طول ۱۳ کیلومتر در فاز چهارم این پروژه ملی قرار دارد.

به ‌ گفته مایلی ‌ رستمی، در فازهای بعدی خط لوله تغذیه گاز ۱۲ اینچ از روستای کدیر بخش کجور به شهر بلده و روستاهای این بخش اجرا می ‌ شود و از آنجا نیز به منطقه چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل و در نهایت نیز روستای فیلبند شهرستان بابل در بخش بندپی ‌ غربی به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

با اجرای این طرح، شهرهای کجور، پول و ۶۴ روستای بخش کجور با 4هزار و ۷۹۸ خانوار، شهر بلده و ۷۳ روستای این بخش شهرستان نور با 3 هزار و ۲۷ خانوار، ۴۷ روستای منطقه چلاو بخش امامزاده عبدالله آمل با ۶۶۴ خانوار و فیلبند به ‌ عنوان تنها روستای بخش بندپی غربی بابل با ۵۵ خانوار از نعمت گاز بهره ‌ مند می ‌ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*