یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 20415
تاریخ انتشار: 1401/08/23 05:11

بررسی تاثیر قطعی اینترنت بر صنعت، معدن و تجارت ایران

خرید سرور اختصاصی ایران (NVMe) با قیمت ویژه از شتابان هاست با پشتیبانی 24/7 در ایمن ترین سرور ها برای شما مشتریان عزیز تامین شده است ⏪ با تخفیف ویژه.
بررسی تاثیر قطعی اینترنت بر صنعت، معدن و تجارت ایران

  خرید سرور اختصاصی ایران (NVMe) با قیمت ویژه از شتابان هاست با پشتیبانی 24/7 در ایمن ترین سرور ها برای شما مشتریان عزیز تامین شده است ⏪ با تخفیف ویژه.

 

خرید هاست و سرورهای ایرانی پس از سالها فعالیت و پس زده شدن توسط کاربران اینترنت، به دلیل مزایایی مثل قیمت ارزان و سرعت بالای خود بالاخره به عنوان یک گزینه مناسب برای میزبانی وب سایت ها و کسب­و­کارهای داخلی تبدیل شده بودند؛ امروز به دلیل محدودیت اینترنت بین­المللی برای بسیاری از بیزینس ها تبدیل به یک ضرورت شده اند.

بر اساس آنچه توسط رسانه های معتبر و شناخته شده داخلی منتشر شده، آسیب ها و مشکلات ناشی از قطعی اینترنت و کاهش سرعت شدید آن نه تنها گریبان­گیر جامعه و افکار عمومی شده، بلکه دست­وپای صنایع و بخش های بزرگ تولیدات و تجارت کشور را هم بسته است. تنها بخش­های صنایع و بازرگانی کشور در (حدودا) 50 روز گذشته ضررهایی بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان را متحمل شده اند.

برای درک بهتر از بزرگی این عدد، بیایید نگاهی به یک گزارش مربوط به شرکت­ های دانش بنیان و فناوری اطلاعات کل کشور در سال 1399 بیندازیم. این گزارشات نشان میدهند که در این سال، درآمد کل شرکت­های دانش بنیان کشور برابر 67 هزار میلیارد تومان است. حدودا 13 هزار میلیارد کمتر از خسارات قطعی اینترنت کشور در یک ماه اخیر.

https://shetabanhost.com/domain/

بررسی تاثیر قطعی اینترنت بر صنعت، معدن و تجارت ایران

مشکلات شرکت­ های خرید هاست و میزبانی وب

به گفته بسیاری از شرکت های مطرح ارائه کننده خدمات هاستینگ و میزبانی وب از جمله شتابان هاست، که تعداد زیادی وب سایت و اپلیکیشن­ کسب و کارهای آنلاین را میزبانی میکنند، قطعی اینترنت باعث بهم ریختگی حجم درخواست برای خرید سرور اختصاصی ایران و سرورهای مجازی بین المللی شده است.

از آنجایی که بسیاری از دامنه ها و سرویس های بین المللی از اوایل پاییز 1401 با محدودیت گسترده مواجه شده اند، کسب و کارهای مختلف حوزه فناوری اطلاعات، فروشگاه های آنلاین و کسب­وکارهایی که در حوزه آموزش فعالیت میکنند، برای دسترسی راحت تر کاربرانشان هاست و سرورهای مجازی خود را به بسترهای داخلی منتقل کرده اند.

محدودسازی دامنه .com و افزایش خرید دامنه .ir

از دیگر چالش هایی که گریبان گیر بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و مجازی را گرفته محدودسازی گسترده دامنه های خارجی علاوه بر سرویس های سرور اختصاصی کشورهای دیگر است.

گزارشات مختلفی که از سوی وب مستران و مدیران وب سایت­ها دریافت شده نشان میدهد اگرچه بسیاری از وب سایت ها از هاست های داخلی استفاده میکنند، اما بنا به داشتن دامنه .com وب سایت آنها در بسیاری از مواقع در بارگذاری با مشکل مواجه میشود.

این مسئله را همچنین در افزایش درخواست های خرید دامنه .ir میتوانیم به خوبی مشاهده کنیم. اگرچه این دامنه ها پیش از وضعیت کنونی نیز به دلایلی از جمله قیمت پایین تر، از محبوبیت خوبی برخوردار بودند، اما این حجم از محبوبیت بالای این دامنه در یک ماه اخیر بعید است که صرفا به دلیل افزایش قیمت دامنه .com باشد!

جهت مشاهده آخرین قیمت دامنه ها و خرید سرور اختصاصی ایران میتوانید همین حالا به وب سایت شتابان هاست مراجعه کنید.

کاهش 25 درصدی فروش کسب و کارها

علاوه بر گزارشات منتشر شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خسارات 80 هزار میلیاردی کسب و کارهای مختلف، کمی پیش تر سازمان نظام صنفی رایانه­ای استان تهران نیز گزارشی مبنی بر قطعی اینترنت و محدودیت­های آن و اثراتی که روی بیزینس های مجازی داشته منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش­ها، تقریبا هیچ بخشی از صنعت فناوری اطلاعات وجود ندارد که تحت تاثیر قطعی اینترنت نبوده باشد و درصد شرکت­های اینترنت که در این یک ماه دچار کاهش فروش نشده باشند تقریبا صفر است.

این سازمان رسمی در ادامه گزارشات میپردازد به اینکه 41 درصد از شرکت­ها، فروشگاه ­های اینترنتی و مراکز آموزشی آنلاین حداقل بین 25 تا 40 درصد از فروش و درآمد خود را از دست داده اند و 47 درصد از مشاغلی نیز کاهش فروش بالای 50 درصد را میگذرانند و این روند همچنان ادامه دارد.

خرید سرور اختصاصی ایران با تخفیف ویژه

وزارت صمت: قصد کمک داریم، ولی نمیتوانیم کسب­ وکارها را شناسایی کنیم!

چندی پیش نشستی مبنی بر چالش های قطعی اینترنت و اثرات آن در فضای کسب و کارها با حضور رسول سعید اف عضو هیات مدیره مجمع تشکل­های دانش بنیان و همینطور امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است.

در این نشست پس از صحبت های سعید رسول اف در خصوص آسیب های وارد شده به کسب و کارهای کوچک و بزرگ مجازی و مثال زدن دیجیکالا به عنوان یک کسب و کار متضرر شده، امیرحسین اسدی نیز از طرح های وزارت صمت برای کمک به کسب­وکارهای مجازی و چالش های اینکار صحبت کرد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت: در یکی از جلسه ها مقرر شد تا طرح های حمایتی از کسب­وکارهای خرد فعال در اینستاگرام اجرایی شود، که عددی هم برای این موضوع تعیین شد، اما چالش اصلی اینجاست که ما نمیدانیم چگونه میتوانیم این کسب­کارها را شناسایی کنیم!

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که اینستاگرام مثل دیجیکالا صرفا یک بستر تجاری نیست و بلکه بستری گسترده برای انواع خدمات برندینگ، تبلیغات، صنایع خلاق و بازاریابی مدرن است، ولی آمار دقیقی در دست نداریم که چه تعداد کسب و کار در این پلتفرم بزرگ در حوزه های مختلف فعال هستند.

اسدی همچنین اضافه کرد: قصد برنامه ریزی مجدد بر اساس حوزه فعالیت کسب و کارها و برآورد خسارت را داریم، اما همچنان عدد برآورد خسارات ناشی از قطعی اینترنت در صنایعی چون معدن، پوشاک و غیره نداریم.

وضعیت نابسامان کسب­وکارهای خارج از اینستاگرام

نکته مهمی که درباره کسب­وکارهای مجازی باید بدانیم این است که اینستاگرام تنها بخشی از آنها را تشکیل میدهد. برخلاف باور بسیاری از افراد، بیزینس مجازی تنها شامل صفحات اینستاگرام نیست، بلکه وب سایت ها و اپلیکیشن های بسیاری در حوزه های مختلف مشغول کسب درآمد هستند که قطعی اینترنت آسیب ­های بسیاری به آنها وارد کرده است.

بسیاری از آنها با خرید سرور اختصاصی ایران سرورهای VPS خارجی خود را کنار گذاشته اند و برای خدمات رسانی بهتر از میزبانی داخل کشور استفاده میکنند، اگرچه کماکان دچار مشکلات مسدودسازی دامنه های بین المللی هستند.

روزنامه صمت با همکاری شتابان هاست

جمع بندی

در پی قطعی اینترنت بین المللی و محدودسازی گسترده آن، تقریبا کسب و کاری وجود ندارد که از آسیب های مختلف در امان مانده باشد. از محدودیت دسترسی به دامنه ها گرفته تا سرورهای خارجی، همگی درنهایت موانعی برای پیشرفت اقتصاد مجازی و فناوری اطلاعات هستند.

https://shetabanhost.com/

در این مقاله که روزنامه صمت با همکاری شتابان هاست نگارش یافته است، نگاهی داشتیم به گزارشات مختلف ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان های دیگر مبنی بر ضررهای مالی و افزایش خرید هاست ایران به دنبال محدودسازی اینترنت بین المللی که از اوایل پاییز 1401 آغاز شد.

 

برچسب ها : خرید هاست,خرید دامنه,سرور اختصاصی ایران,شتابان هاست

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2oadyv