شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
کد خبر: 90484
تاریخ انتشار: 1402/04/31 12:07

خاطره‌سازی به یادماندنی با سفر به رامسر

صحبت از رامسر که در میان باشد، باید از عنوان زیبایی که همه گردشگران این شهر باشکوه را با آن میشناسند، یاد کنیم. عروس شهرهای مازندران، همان رامسر دوست داشتنی است که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از همه نقاط ایران و جهان، در فصل‌های مختلف سال به قصد بازدید از جاذبه‌های منحصر به فرد و تجربه سفری به یاد ماندنی، مسیر رسیدن به آن را در پیش می‌گیرند.
خاطره‌سازی به یادماندنی با سفر به رامسر

صحبت از رامسر که در میان باشد، باید از عنوان زیبایی که همه گردشگران این شهر باشکوه را با آن میشناسند، یاد کنیم. عروس شهرهای مازندران، همان رامسر دوست داشتنی است که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از همه نقاط ایران و جهان، در فصل‌های مختلف سال به قصد بازدید از جاذبه‌های منحصر به فرد و تجربه سفری به یاد ماندنی، مسیر رسیدن به آن را در پیش می‌گیرند.  

اگر مبدا تهران باشد و مقصد رامسر، جاده زیبای کرج-چالوس، شروع مسیر سفر شما است تا بعد از عبور از عباس آباد به تنکابن برسید؛ با گذر کردن از تنکابن، آهسته آهسته نگین سرسبز مازندران رخ می‌نماید و در مقابل چشمان شما پدیدار می‌شود.

برای رفتن به رامسر علاوه بر استفاده از ماشین شخصی می‌توانید با اتوبوس‌های تهران به رامسر که از مبدا ترمینال غرب تهران به مقصد ترمینال رامسر می‌روند، خود را به مقصد برسانید یا با پرواز ایران ایر، مسیر تهران تا رامسر را طی کنید. اگر بخواهید با هواپیما به رامسر بروید، شرکت هواپیمایی ایران ایر، تنها گزینه پیش روی شما است. بنابراین یا باید ماشین شخصی خود را برای تجربه یک سفر هیجان انگیز و خاطره ساز در رامسر، تجهیز کنید و از بودن در مسیر و رانندگی در جاده‌های شمالی، لذت ببرید؛ و یا با توجه به میزان بودجه‌ای که برای سفر کنار گذاشته‌اید یکی از دو راه زمینی و هوایی را انتخاب کنید.

همه شهرهای شمالی پر از جذابیت و زیبایی هستند و سفر به این شهرها، که ما به همه آنها، شمال می‌گوییم، با لذتی وصف نشدنی از خرید و شکم گردی، طبیعت گردی و استراحت در گوشه‌ای دنج برای گردشگران به همراه است. به همین خاطر در رامسر نیز شما می‌توانید تجربه‌های مختلفی از هر آنچه که تاکنون در مورد شمال شنیده و دیده‌اید به دست بیاورید و البته ناگفته نماند که مضاعف بر هر آن چیزی که در تصورتان دارید در این شهر، زیبایی و شگفتی خواهید دید.

بنابراین اگر تصمیم گرفته‌اید تا شهر و دیارتان را برای چند روزی به مقصد رامسر ترک کنید، تا با بودن در دل طبیعت و گشت و گذار در بین بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر و خوردن خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ شمالی، صفایی به دل و جانتان بدهید، حتما تنها دغدغه‌ای که برای شما باقی مانده است، مشخص کردن محل اقامتتان در رامسر است. برای اجاره ویلا شمال یا خانه‌های بومگردی و کلبه‌های جنگلی در این شهر، تنها کافی است به سایت شب سری بزنید و با چند کلیک ساده مکان اقامتی دلخواه‌تان را از بین گزینه‌های متنوع، انتخاب و رزرو کنید.

سفری به گذشته با خاطراتی بی‌نظیر در قلعه مارکوه رامسر

رامسز2

یکی از جاذبه‌های بی‌نظیری که در سفر به رامسر حتما باید از آن دیدن کنید، قلعه مارکوه است. این جاذبه در گذشته قلعه‌ای استراتژیکی و نظامی بوده است و امروزه با چشم‌اندازی بسیار جذاب و بی‌بدیل، به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و معماری ایران که در دل کوهستان‌های رامسر جا خوش کرده است، شناخته می‌شود. از بالای این قلعه می‌توانید به تماشای تصاویری رویایی از شمال تا دریا بنشینید و از قاب آن دستی برای کوه‌های البرز تکان دهید، و از دیدن مناظر خیره کننده آن لذت ببرید.

علاوه بر چشم‌اندازهای شگفت انگیزی که برای دیدنشان باید تا بالای قلعه بروید، در پایین و اطراف قلعه، وجود ارزشمند چشمه‌های آب گرم، یکی دیگر از شگفتی‌هایی که است که موجب میشود تا بیش از پیش مجذوب و دلباخته این جاذبه منحصر به فرد شوید.

قلعه مارکوه جزو آثار ملی ایران با شماره ثبت 3484 است و تا کنون مرمت‌های موفقیت آمیزی بر روی بنای اصلی آن انجام شده است. تلاش‌هایی که در سالهای اخیر با ظرافت و دقت برای بازسازی این قلعه انجام گرفت، موجب شد تا گردشگری در شهر رامسر رونق بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

این جاذبه در مسیر جاده تلاسر قرار گرفته و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استان مازندران و شهرستان رامسر است. از طریق سه مسیر به مبدا تنکابن می‌توانید وارد منطقه گردشگری قلعه مارکوه شوید. در مسیر اول باید بعد از تنکابن، 15 کیلومتر را به سمت رامسر بروید و سپس راه جاده میرزا کوچک خان جنگلی را در پیش بگیرید. سه کیلومتر از این جاده را که طی کنید، تابلوی مارکوه شما را به سمت چپ و به طرف جاده تلار راهنمایی می‌کند. دو کیلومتر از جاده تلار را باید طی کنید تا در نهایت وارد مسیر اختصاصی مارکوه زیبا شوید.

مسیر دوم از روستای هریس در جاده جنت رودبار می‌گذرد و مسیر سوم از روستای نیاسته. اگر از مسیر روستای نیاسته به سمت مارکوه بروید، بعد از رسیدن به یک دوراهی، تابلوهای نصب شده شما را به سمت قلعه هدایت می‌کنند.

در برابر قلعه مارکوه، جذابیت مسیر کم می‌آورد و باید خیلی سریع انتخاب کنید که کدام جاده شما را تا مقصد همراهی کند. زمانی که به مقصد برسید باید خود را آماده کنید تا از 311 پله بالا بروید و به بام زیبا و شگفت انگیز آن برسید. در واقع این جاذبه به بام رامسر معروف است و با اینکه بالا رفتن از پله‌های آن کار راحتی نیست، اما مناظر زیبای آن چنان از بالای پله‌ها دلبری می‌کنند، که بدون شک شما عطای سختی‌اش را به لقایش می‌بخشید و پر از انرژی مسیر را تا بالای قلعه می‌پیمایید.

حالا بعد از یک گشت و گذار دلچسب در منطقه گردشگری قلعه مارکوه می‌توانید شب را به مکان اقامتی که اجاره کرده‌اید، برگردید و روز بعد که از سر گرفته شد، از دیگر مکان‌های دیدنی رامسر بازدید کنید. البته اقامت در ویلا رامسر خود به تنهایی جذاب‌ترین بخش سفر به این شهر است، که حتما با وجود آن لذت سفری بی نقص را تجربه خواهید کرد.

بازدید از بکرترین و سرسبزترین جنگل در میان شهرهای شمالی

رامسر3

حتما تا به حال اسم جنگل دالخانی را شنیده‌اید؛ این جنگل در 30 کیلومتری جنوب شرق شهر رامسر قرار دارد. با اقامتی چند روزه در خانه‌های بومگردی این منطقه می‌توانید، اوقات نابی را در جوار با این جاذبه سپری کنید و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزانتان بسازید.

جنگل دالخانی گل سر سبد جاذبه‌های طبیعی رامسر است و در بین اهالی شهر و بیشتر گردشگران به دالان بهشت شهرت دارد. در واقع دالان بهشت جنگلی گسترده با وسعت 600 هزار متر مربع است که ابتدای محدوده جاده جنگلی بسیار زیبای آن از جاده میرزا کوچک خان شروع می‌شود و انتهای آن به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گرسماسر می‌رسد.

رانندگی در این جاده جنگلی که شبیه به تونلی رویایی و خیالی است، از جمله لذت‌های وصف نشدنی است که گردشگران از مناطق دور و نزدیک، راه دالخانی را به خاطرش در پیش می‌گیرند و در هر قدم از آن، دل به تماشای مناظر زیبایی می‌دهند که درختان سر به فلک کشیده در کناره مسیر خلق کرده‌اند. علاوه بر جاده جنگل دالخانی، بستر جنگل و اطراف آن، مملو از زیبایی‌ها و مناظر خارق العاده‌ای است که دیدن آنها نه تنها خالی از لطف نیست، بلکه اگر به بازدید از آنها بپردازید، انگار به گوهری نایاب دست پیدا کرده‌اید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lznwr