دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20 May 2024
کد خبر: 11836
تاریخ انتشار: 1400/12/01 14:33

افتتاح کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از آیین به بهره‌برداری رسیدن کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی شرکت معدنی و فرآوری سرمه شهرستان فراشبند با حضور استاندار فارس خبر داد.

به گزارش صمت از استان فارس، حمیدرضا ایزدی گفت: این واحد صنایع معدنی در مساحت ۵۲ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریال شروع به کار کرد. روی با بیان اینکه با بهره‌برداری این واحد صنایع معدنی برای ۲۶۰ نفر اشتغال و همچنین در دو بخش صنعتی و معدنی برای ۸۷۳ نفر شغل ایجاد شده، به محصولات تولیدی این طرح اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب به ظرفیت ۲۷۰۰۰ تن و روی با ظرفیت ۷۳۰۰۰ تن در طول سال تولید می‌شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اهمیت صادرات این محصولات و توسعه اقتصادی استان، ادامه داد: این شرکت با دارا بودن بخش‌های گوناگون در فرآیند معدنکاری، تمامی فعالیت‌ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می‌دهد که مجموع با طرح‌های ایجادشده قبلی و با اجرای این طرح، ۱۵۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی فرآوری می‌شود.

ایزدی یادآور شد: فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد ارزش‌افزوده، افزایش تولید، و اشتغال، رشد و توسعه صنایع پایین‌دستی و منطقه‌ای می‌شود.

در مراسم افتتاح کارخانه سوم سرب و روی به همراه محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین صادق فروغی فرماندار شهرستان فراشبند و مسئولان ذی‌ربط استانی و شهرستانی از معدن سرب و روی کوه سرمه بازدید به‌عمل آمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lenr4