یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
کد خبر: 4736
تاریخ انتشار: 1400/08/11 12:25

تاثیر «تهران مدکس» بر صنعت پوشاک

رئیس اتاق اصناف ایران در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با رئیس اتحادیه پوشاک تهران از دستاوردهای خوب و تأثیرگذار نمایشگاه تهران مدکس خبر داد و گفت: برگزاری این نمایشگاه نیاز امروز صنعت پوشاک کشور بوده و دستاوردهای خوبی را به‌دنبال داشته است.

به گزارش گسترش نیوز سعید ممبینی در دویست‌وسی‌وسومین نشست اعضای هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران که با حضور ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران پیرو برگزاری نمایشگاه تهران مدکس زنجیره عرضه پوشاک برقرار شده بود، اظهارکرد: نمایشگاه تهران مدکس، نخستین نمایشگاهی بود که با محوریت اتاق اصناف ایران و اتحادیه پوشاک به‌طور مستقیم و بدون حمایت دیگر نهادها و سازمان‌ها در زنجیره پوشاک اعم از تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان، طراحان و تولیدکنندگان تجهیزات خط تولید برگزار شد که کار بسیار پسندیده‌ای بود و اثرات مثبتی به‌دنبال داشت و من هم به سهم خود از فعالان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: ویژگی بارز این نمایشگاه این بود که از سوی خود اصناف برگزار شد و امیدواریم این رویه و تعامل مشترک بین اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ایران ادامه داشته باشد و دیگر اتحادیه‌ها نیز که به‌دنبال برگزاری نمایشگاه‌های مطلوب هستند، همین رویه را در پیش بگیرند که از این اثرات مثبت بدنه صنوف هم بهره‌مند شوند.

ممبینی افزود: با توجه به سیاست حمایتی که هیات‌رئیسه اتاق اصناف ایران بر آن تأکید دارد، باید فضایی برای حمایت از تولیدکنندگان و تجارت‌های آسیب‌دیده فراهم شود. به‌طور قطع، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با محوریت اصناف می‌تواند کمک بزرگی به مشاغل آسیب‌دیده که در این مدت دچار تورم و رکود بوده‌اند باشد و باید با تداوم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و ایجاد کارگروه‌های مشترک فنی و کاربردی به‌دنبال حمایت از این صنایع و کاهش هزینه‌های تمام‌شده‌شان باشیم و این روند باید در همه رسته‌ها و مشاغل مانند لوازم‌خانگی و... دنبال شود.

کاهش تقاضا برای پوشاک خارجی

در ادامه نشست، ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران اظهارکرد: در حال‌حاضر استقبال و تقاضا برای خرید پوشاک خارجی بسیار کم شده و تمایل به خرید پوشاک ایرانی باکیفیت افزایش یافته است. برگزاری این نمایشگاه محلی بود که فروشگاه‌ها، تولیدکنندگان، طراحان و کارشناسان صنعت پوشاک مخاطبان خود را پیدا کنند و تولیدکنندگان نیز سفارش‌های خوبی بگیرند. سایر تولیدکنندگانی هم که از حضور در نمایشگاه بازمانده بودند، مشتاقانه خواهان برگزاری مجدد نمایشگاه هستند و آنهایی که در این نمایشگاه حضور داشتند نیز تمایل به برگزاری مجدد آن دارند.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران اظهارکرد: این نمایشگاه مورداستقبال مسئولان کشور نیز قرار گرفت و بیش از ۳۰ مسئول در رده‌های گوناگون از نمایشگاه بازدید کردند و از نزدیک شاهد تولیدات باکیفیت و تنوع بالای صنعت پوشاک ایرانی که در شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی توانسته تولید باکیفیت داشته باشد، بودند. وی افزود: کیفیت و تنوع بسیار زیاد پوشاک ایرانی نشان از توان و تجارب بالای تولیدکننده داخلی دارد. صنعت پوشاک بیش از هر صنعت دیگری تولید بالا، اشتغالزایی و ارزش‌افزوده دارد. در این میان، سال گذشته با وجود تحریم‌ها و مشکلات بانکی حدود ۱۴۹ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه داشتیم که این میزان قابلیت و توان صادراتی بالای تولید ایرانی را می‌رساند و اگر حمایت‌های لازم از سوی دولت در زمینه صادرات انجام و موانع صادراتی برداشته شود، به‌طور قطع، ارزآوری بالایی در صنعت پوشاک خواهیم داشت.

شیرازی با قدردانی از زحمات ریاست اتاق اصناف ایران در حمایت و برگزاری مطلوب نمایشگاه تهران مدکس، بیان کرد: با کمک‌های بی‌شائبه اتاق اصناف ایران این نمایشگاه بدون حمایت دولت و دیگر نهادهای اجرایی برگزار شد که بازتاب خوبی داشت و نشان از توان بالای اصناف دارد. در حال‌حاضر نیز خواستار تشکیل کارگروه یا دبیرخانه صنعت پوشاک هستیم که در زمینه‌ها و مسائل گوناگون تصمیم‌گیری‌های لازم و کارشناسی‌شده با حضور متخصصان صنعت پوشاک در سراسر کشور انجام شود. وی افزود: برگزاری موفق نمایشگاه تهران مدکس با درایت اتاق اصناف ایران چراغ راهی است که روشن شده و تدوام برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند با محوریت اتاق اصناف ایران ادامه داشته باشد و اصناف می‌توانند بدون وابستگی روی پای خود بایستند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l8o84