جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 18284
تاریخ انتشار: 1401/04/22 03:51

حواله میلگرد چیست؟

حواله میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ می‌دانید که میلگرد از پرکاربردترین مقاطع فولادی است. این محصول به‌واسطه ارزش زیادی که دارد، علاوه بر استفاده در صنایع، برای سرمایه‌گذاری هم استفاده می‌شود. یکی از روش‌های خرید آن برای سرمایه‌گذاری حواله میلگرد است. با این روش می‌توانید میلگرد را از بورس کالا خریداری کنید. در ادامه این مقاله درباره حواله و موضوعات دیگری مانند قیمت روز میلگرد برایتان خواهیم گفت.

 

حواله میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟ می‌دانید که میلگرد از پرکاربردترین مقاطع فولادی است. این محصول به‌واسطه ارزش زیادی که دارد، علاوه بر استفاده در صنایع، برای سرمایه‌گذاری هم استفاده می‌شود. یکی از روش‌های خرید آن برای سرمایه‌گذاری حواله میلگرد است. با این روش می‌توانید میلگرد را از بورس کالا خریداری کنید. در ادامه این مقاله درباره حواله و موضوعات دیگری مانند قیمت روز میلگرد برایتان خواهیم گفت.

حواله میلگرد چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، حواله میلگرد روشی است که برای خرید محصول از بورس کالا استفاده می‌شود. اگر قصد خرید حواله داشته باشید، لازم است که از طریق کارگزاری‌های بورسی اقدام کنید. برای شروع این مسیر هم نیاز به ثبت‌نام در کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی دارید. بعد از این مراحل، باید محصول موردنظرتان را درخواست بدهید. پس از مدتی هم حواله‌ای صادر و شما صاحب تعدادی مشخص از شاخه‌های میلگرد می‌شوید.

شیوه دریافت حواله میلگرد چیست؟

برای شروع فرایند خرید حواله میلگرد از بازار بورس باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در کارگزاری موردنظرتان اقدام به ثبت درخواست خرید میلگرد کنید.
  • کارگزاری پس از دریافت سفارش، برای خرید میلگرد از تولیدکننده‌ها اقدام می‌کند.
  • کارگزاری شما و رقبایشان در فرایندی رقابتی قرار می‌گیرند.
  • محصول از سوی تولیدکننده در اختیار کارگزاری با پیشنهاد قیمت بهتر قرار می‌گیرد.
  • برای تسویه حواله، مدت ۷۲ ساعت زمان دارید.
  • لازم است حسابی که پول تسویه حواله را از آن می‌پردازید، به نام و متعلق به خودتان باشد.
  • بعد از پرداخت هزینه، حواله فروش صادر می‌شود.
  • انبار یا کارخانه، فرایند ارسال محصول برای مشتری را پیگیری می‌کنند.

مراحل حواله میلگرد

مراحل صدور میلگرد از بورس کالا

صدور میلگرد از بورس کالا هم با روند زیر صورت می‌گیرد:

  • انتخاب کارگزار؛
  • تحویل مدارک لازم برای ثبت‌نام؛
  • دریافت کد بورسی؛
  • تکمیل فرم خرید میلگرد از بورس کالا؛
  • واریز ۱۰ تا ۵۰درصد کل مبلغ خرید به حساب کارگزار؛
  • خرید میلگرد از تولیدکننده از سوی کارگزار؛
  • صدور حواله فروش؛
  • صدور حواله خرید از سوی کارگزار؛
  • تسویه هزینه‌ نهایی از سوی خریدار؛
  • کم‌کردن و کسر کارمزد؛
  • تحویل در مکان موردنظر خریدار؛
  • فرستادن جزئیات معامله به خریدار.

روش‌های دیگر تهیه حواله میلگرد چیست؟

خرید حواله میلگرد فقط از بازار بورس ممکن است اما بدانید که برخی از کارخانه‌ها و نمایندگی‌های فروش‌شان هم حواله‌هایی را برای فروش صادر می‌کنند. چنین حواله‌هایی حکم قراردادی میان خریدار و فروشنده را دارند و با حواله‌های موجود در بازار بورس فرق می‌کنند. خرید حواله از بازار بورس منطقی‌تر و امن‌تر از روش‌های دیگر است و قیمت هر شاخه میلگرد 12 یا انواع مختلف آن مقرون‌به‌صرفه‌تر برایتان تمام می‌شود.

دقت کنید که روش‌های مختلفی برای خرید میلگرد وجود دارد. خرید مستقیم تولید کارخانه هم مزایای زیادی دارد اما محدودیت‌هایی هم در آن موجود است. حداقل خرید مشتری باید ۲۴ تُن باشد و در ضمن، کارخانه‌ها میلگرد را به‌صورت روزانه عرضه نمی‌کنند. روزهای مشخصی برای این کار وجود دارد. در نتیجه، به‌نظر می‌رسد که چنین سبکی از خرید بیشتر مناسب انبوه‌سازان و کسانی است که خرید عمده را مدنظر دارند.

راه دیگری که برای خرید میلگرد پیش رویتان قرار دارد، تهیه آن از بنگاه‌های عرضه‌کننده است. بیشتر خریداران، این روش را به راه‌های دیگر ترجیح می‌دهند. در هر حال، این روش سنتی هم مزایای مخصوص به خود را دارد و شاید با توسعه بازارها و صنایع، کم‌کم از محبوبیتش کاسته شود. با آگاهی از قیمت محصولات مختلف مثلا قیمت روز میلگرد اصفهان می‌توانید مدیریت امور مالی‌تان را به‌دست بگیرید و برای پروژه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های درست‌تری داشته باشید.

مزایای حواله میلگرد

مزایای استفاده از حواله میلگرد چیست؟

با خرید میلگرد از روش حواله می‌توانید این محصول را به قیمت دولتی و در حجم موردنیازتان تهیه کنید. با مراجعه به کارگزاری‌های بورس، روند تهیه میلگرد را طی خواهید کرد و قیمتی مناسب بابت این محصول پرمصرف می‌پردازید. مدیریت هزینه‌ها برای انبوه‌سازان اهمیت زیادی دارد و به‌کمک حواله میلگرد می‌توانند محصول موردنظرشان را به‌آسانی و به‌طور اقتصادی تهیه کنند.

مزایای استفاده از این روش بسیار زیاد است. برای مثال، شما می‌توانید حواله را در بازار بورس معامله کنید. به‌عبارت دقیق‌تر، حواله میلگردتان را در بازار بورس بفروشید و حواله محصولی با ارزش ریالی معادل را بخرید. تهاتر با این کار امکان‌پذیر می‌شود. منظور از تهاتر چیست؟ یعنی می‌توانید مبادله کالا با کالا داشته باشید. با داشتن حواله میلگرد خریداری‌شده از بورس، آن را با ملک در بازار معامله کنید. لازم به پرداخت هیچ وجهی در این میان نیست. حواله میلگردتان حکم پول نقد را پیدا می‌کند. این کار بیشتر از سوی افرادی مورد استقبال واقع می‌شود که پروژه‌های ساخت‌وساز انجام می‌دهند.

میلگردی که در بازار بورس خریداری می‌شود، مستقیم از کارخانه برای معامله عرضه می‌گردد. برای همین، با هزینه مناسب‌تری می‌توانید اقدام به خریدش کنید. این هم یکی دیگر از مزایای پررنگ حواله میلگرد است.

اگر در حوزه ساخت‌وساز هم فعالیت نداشته باشید، خرید میلگرد در بازار بورس می‌تواند راهی برای معامله‌کردن و درآمدزایی با خریدوفروش باشد. این را هم در نظر بگیرید که نقدکردن حواله میلگرد ساده‌تر از فروختن خود کالای خریداری‌شده و در دست است. با وجود دقت به بازار و توجه به نوسانات لحظه‌ای هم می‌توانید در معاملات میلگرد بازار بورس به سود برسید و اصطلاحا در نوسان‌گیری‌ها رشد در سرمایه‌گذاری را تجربه کنید.

در آخر

برای خرید مقاطع فولادی مختلف، بهتر است که با منابع و مراجعی در این زمینه آشنا باشید. اگر بتوانید از این منابع، قیمت‌ها را به‌طور دقیق استعلام‌گیری کنید، مدیریت امور مالی و هزینه‌ها برایتان بسیار ساده‌تر و راحت‌تر می‌شود. یکی از این مراجع معروف، شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا (آیرومارت) است. این شرکت در حوزه اعلام قیمت‌ها، دقیق و به‌روز عمل می‌کند. راه‌های ارتباط با آن هم به‌شرح زیر است:

  • با شماره تلفن ۰۲۱-۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.
  • به وبسایت com مراجعه کنید.

آیرومارت علاوه بر استعلام‌گیری قیمت‌ها، درباره نوسانات و تغییرات نرخ محصولات فولادی مختلف هم تحلیل‌هایی عرضه می‌کند که کاربردی هستند. ضمن اینکه برای تأمین و بازرگانی مقاطع هم می‌توانید روی آن حساب کنید. این شرکت قابل‌اعتماد و نامی آشنا برای کسانی است که دست‌اندکار بازارها و پروژه‌های مختلف ساخت‌وساز هستند. آشنایی با پایگاه‌های مرجع و قابل‌اعتماد در خصوص استعلام‌گیری، خیالتان را بابت برنامه‌ریزی‌های مختلف هر پروژه راحت می‌کند. همین‌که بدانید، جایی وجود دارد که به شما اطلاعاتی دقیق و درست ارائه می‌کند، نیمی از وقت‌تان برای آگاهی از نرخ و قیمت‌ها به‌خوبی صرفه‌جویی خواهد شد. 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2l5lae