یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 14929
تاریخ انتشار: 1401/02/04 01:42

راهنمای خرید دوچرخه مناسب

دوچرخه وسیله نقلیه شخصی که علاقه مندان زیادی دارد بخصوص در بین کودکان، نوجوانان و جوانان. و وسیله ایی مفید برای تمام افراد جامعه و کمک به آنها برای انجام امور روزمره زندگی و یا بازی های مهیج برای کودکان و نوجوانان. در کنار این موارد وسیله ایی است برای انجام مسابقات ورزشی مختلف در سطح شهرها، کشور و جهانی که هر ساله انجام می شود و آن را یک وسیله محبوب و مهم در بین طرفداران ورزش دوچرخه و ورزشکاران این رشته ساخته است.

این وسیله بر خلاف وسایل نقلیه دیگر همه افراد جامعه در تمام سنین و جنسیت در هر جایی از آن می توانند استفاده بکنند چون نیازی به گواهینامه و اجازه رسمی ندارد و در اماکنی که ممکن است خودرو یا وسایل نقلیه موتوری قادر به رفت و آمد در آن نیستند با آن براحتی رفت و آمد کرد که باعث شده افراد رو به خرید دوچرخه بیاورند.

دوچرخه

بسیاری از افراد معروف و مهم که به سلامتی خود اهمیت می دهند و از نقش آن در شادابی و سلامتی روحی و جسم انسان آگاه هستند از این وسیله نقلیه استفاده می کنند این افراد مهم استفاده کننده از دوچرخه بیشتر در کشورهای پیشرفته هستند. اما عده ایی دیگر هم از روی ناچاری و بخاطر فقر ممکن است مسافت های طولانی با این وسیله طی کنند و یا با آن کار کنند و زندگی خود را بگذرانند مثل افرادی که در بعضی کشورها با آن مسافرکشی میکنند یا بار افراد را با آن جابجا کنند.

از طرفی دیگر محبوبیت این وسیله در کنار قیمت پایینی که نسبت به وسایل نقلیه دیگر دارد و خطرات کمی که برای افراد بوجود می آورد باعث می شود افراد تشویق به خرید آن برای خود و یا اطرافیان  کنند.

امروزه یکی از رایجترین و راحترین روش خرید کالا و خدمات از هرنوع خرید اینترنتی یا آنلاین می باشد و خرید اینترنتی دوچرخه هم مثل تمام کالاها و خدمات دیگر بوسیله فروشگاه های بزرگ و سایت های مختلفی انجام می شود. یکی از این فروشگاه ها که می توانید خرید های اینترنتی خود را و از جمله دوچرخه از آن انجام دهید فروشگاه اینترنتی فروشکالا است. از این فروشگاه می توانید انواع مدل های دو چرخه مربوط به برندهای مختلف و لوازم یدکی و جانبی آنها را بصورت اینترنتی خریداری بکنید و کالای خود را درب منزل از مامور پست یا تیپاکس دریافت کنید بدون هیچگونه زحمت و رفت و آمدن ها به بازار و خیابان ها خرید خود را انجام دهید.

سه چرخه بزرگسالان

انواع مدل های دو چرخه:

در این قسمت ما به سه نوع دوچرخه اشاره می کنیم.

دوچرخه کودکان و افراد مسن:

این نوع دوچرخه برای کودکان و یا بزرگسالانی تولید می شوند که قادر به حفظ تعادل کامل خود هنگام بکارگیری وسیله دوچرخ نیستند بر همین اساس برای آنها از چرخ های اظافی استفاده می کنند مثلا برای بزرگسالان یک چرخ اضافی بکار می برند  که دیگر نیازی به حفظ تعادل در دو چرخه توسط دوچرخه سوار نیست و یا استفاده از دو چرخ کوچک در دو طرف چرخ عقب دوچرخه کودک. در این نوع دو چرخه خبری از استفاده از قطعات پیشرفته مانند بدنه المینیومی و یا جعبه دنده و یا ترمز دیسکی نیست چون رفتارهای ریسکی از این دوچرخه سواران بندرت دیده می شود و نیازی به سرعت بالا رفتن نیز ندارند.

دوچرخه کوهستانی

دوچرخه ایی است که برای راه هایی که دارای برجستگی های سخت وسفت و انواع سنگ ها ماانند راه های مختلف بیرون شهری و کوهستانی تولید و خریداری می شوند به همین دلیل بدنه  آنها را محکم می سازند و معمولا سنگین می باشند بجز مدل هایی که در ساخت بدنه آنها از آلیاژهای آلومینیوم و کربن استفاده می شود که هم بسیار محکمند و هم بسیار سبکتر از دوچرخه هایی که برای ساخت بدنه آنه از فولاد استفاده می کنند. تایرهای دوچرخه کوهستانی را پهن و ضخیم می سازند تا در برابر انواع ناهمواری ها بتوانند از دوچرخه بیشتر محافظت کنند و خود مقاومت بیشتری داشته باشند.

داشتن سیستم تعلیق از ویژگی دیگر بعضی از انواع دوچرخه کوهستانی است سیستم تعلیق یعنی فنرهایی که در جلوی دوچرخه در درون دوشاخه و در عقب در قسمت زیر یا پشت دوچرخه قرار می گیرد و باعث جلوگیری از وارد آودن شوک به دوچرخه سوار و دوچرخه گردد.

دوچرخه شهری

دوچرخه شهری:

دوچرخه شهری برای دوچرخه سواری در سطح شهر و در خیابان ها و کوچه های هموار شهری طرح ریزی و تولید می شوند و دارای پیکربندی خاص خود اس این نوع دوچرخه دارای تایرهایباریکند چو قرار است در راه های هموار و یا اسفالت شهری مورد استفاده قرار کیرند. و طوری طراحی می شود که دوچرخه سوار بصورت صاف و مستقیم بر روی زین بنشیند تا بتواند بهتر اطراف، خیابان، وسایل نقلیه و عابران آنجا را ببیند.

این نوع دوچرخه نیازی به ترمز دیسکی و یا سیستم تعلیق کامل ندارد ولی بعضی از تولید کنندگان بخاطر سلیقه مشتریان و جلب رضایت آنها، در برخی از مدل های تولیدی خود از این امکانات استفاده می کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ayyby