چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 17905
تاریخ انتشار: 1401/04/07 06:25

نوسان قیمت میلگرد اصفهان، میانه و بناب در خرداد ۱۴۰۱ و تغییرات آنها در آینده

بررسی نوسانات قیمت میلگرد میانه، اصفهان و بناب در خرداد ماه سال 1401، به همراه تحلیل و بررسی دلایل افزایش و یا کاهش نرخ میلگرد این سه کارخانه.

بررسی نوسانات قیمت میلگرد اصفهان، میانه و بناب به شما در انتخاب مناسب این محصولات کمک خواهد کرد.

میلگرد، یکی از استراتژیک‌ترین مقاطع فولادیی است که در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی به کار می‌‌رود.کارخانه‌های میلگرد میانه، اصفهان و بناب از جمله معروف‌ترین تولید کنندگان این حوزه هستند که بخش بزرگی از نیاز داخل را برطرف می‌کنند.

تولیدات این سه کارخانه از کیفیت بالایی برخوردارند و به نسبت محصولات بعضی دیگر از کارخانه‌ها، محبوبیت بیش‌تری دارند. اگر شما هم در حوزه خرید و فروش این محصول پرکاربرد فعالیت دارید، حتماً متوجه تغییرات قیمت آن‌ شده‌اید. از طرفی با توجه به متقاضیان زیاد تولیدات این سه کارخانه، نوسانات قیمتی آن‌ها اهمیت زیادی خواهند داشت. در ادامه سعی داریم تا بررسی دقیق‌تری بر نوسان قیمت میلگرد میانه، اصفهان و بناب داشته باشیم.

دلایل کلی تغییر قیمت میلگرد

به‌طورکلی، چند سالی است که بازار خرید و فروش میلگرد و دیگر آهن‌آلات، ثبات چندانی نداشته‌اند. مهم‌ترین پارامتری که می‌توان به آن اشاره کرد، نوسان نرخ ارز و به بیانی دیگر بالا رفتن نرخ دلار بوده است. این موضوع سبب شده تا کارخانه‌ها، مواد اولیه خود را گران‌تر بخرند و در نهایت مجبور شوند که قیمت نهایی محصولاتی مانند میلگرد را بالا ببرند. عوامل دیگری نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به: روند صادرات و واردات، قیمت مشخص شده از سمت هر کارخانه، تغییر هزینه حمل و نقل و تصمیمات دولتی در این حوزه، اشاره کرد.

قیمت میلگرد میانه در خرداد 1401 افزایشی بود یا کاهشی؟

همان‌طور که می‌دانید، بهترین راه برای آگاهی از نوسانات قیمت این مقطع فولادی در کارخانه میانه، مطالعه جداول قیمت این محصول است. این جدول‌ها به صورت دائم در حال به روز‌رسانی هستند و می‌توانید به اطلاعات موجود در آن‌ها اعتماد کنید.

طبق نتایج بررسی نمودار و جدول قیمت میلگرد میانه در ماه اخیر، می‌توان نتیجه گرفت که روند تغییرات قیمت این محصول، نزولی بوده است. قیمت‌های‌ انواع مختلف این مقطع فولادی که در کارخانه میانه تولید شده‌اند، در ماه گذشته با کاهش حدوداً 2 تا 2.5 درصدی مواجه بوده‌‌اند.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"میلگردهای تولیدی مجتمع فولاد آذربایجان (میانه)، از باکیفیت ترین مقاطع فولادی کشور به حساب می آیند، به همین خاطر اطلاع از قیمت روز میلگرد میانه در سایزهای مختلف برای خریداران اهمیت زیادی دارد. بالا و پایین شدن قیمت میلگرد میانه، علاوه بر سایز و وزن به عوامل مختلف دیگری مانند: نوسانات بازار آهن، شرایط سیاسی-اقتصادی جامعه، نرخ ارز، هزینه حمل و نقل و انرژی و بستگی دارد."

چرا قیمت میلگرد بناب در یک ماه اخیر دچار نوسان شد؟

کارخانه ظفر بناب، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان این مقطع فولادی در کشور است. این کارخانه، ملیگرد را در سایزهای 8 تا 32 تولید و در بازار عرضه می‌کند. تنوع محصولات و کیفیت مناسب محصولات این کارخانه باعث شده تا تعداد متقاضیان زیادی داشته باشد و به همین واسطه نمودار قیمت مقاطعی هم‌چون میلگرد، همواره در حال نوسان و تغییر است.

قیمت این مقطع فولادی در کارخانه ظفربناب نیز همانند قیمت آهن‌الات دیگر به واسطه عوامل مختلفی هم‌چون تغییرات بهای ارز یا تغییر روند صادرات و واردات، دستخوش نوسان شده است. نوسانات ایجاد شده برای این مقطع فولادی در ماه‌های گذشته، عمدتاً تحت تأثیر بالا رفتن قیمت دلار و گران‌تر شدن سنگ‌آهن بوده است.

عوامل موثر بر تغییرات قیمت میلگرد اصفهان در ماه قبل چه بود؟

بی‌شک می‌توان کارخانه ذوب آهن اصفهان را یکی از بزرگ‌تری تولید کنندگان انواع مقاطع فولادی در کشور دانست. به کسانی که به دنبال کسب اطلاعات از روند تغییرات قیمت میلگرد اصفهان، توصیه می‌کنیم در گام اول نمودار و جدول قیمت این محصول را مورد بررسی قرار دهند و سپس اقدام به خرید این محصول نمایند.

 طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"قیمت میلگرد اصفهان، به خاطر حجم درخواست زیادی که همواره برای خرید این کالا وجود دارد کمتر پیش میاید که ثبات داشته باشد و در اکثر روزهای سال مدام در حال تغییر است. اخیرا شاهد افزایش قیمت روز میلگرد اصفهان در وزن و سایزهای مختلف هستیم که از جمله دلایل آن می‌توان تحریم‌ها وبحران‌های اقتصادی اخیر در کشور، بالا رفتن قیمت ارز و گران شدن محصولات اولیه تولید میلگرد اشاره کرد که همگی به نوبه‌ای تاثیر مستقیم بر روی نرخ میلگرد اصفهان و سایر کارخانه‌های تولیدی میلگرد دارند."

 


 

قطعاً قیمت این محصول حتی در کارخانه ذوب آهن اصفهان هم نمی‌تواند همیشه ثابت باشد و عوامل زیادی سبب نوسان آن خواهند شد. برای مثال هزینه‌های بارگیری و حمل یا قیمت سنگ‌آهن که به عنوان مواد اولیه به کار می‌رود، قیمت نهایی این مقطع فولادی را دچار نوسان می‌کند.

و اما تغییرات قیمت جهانی در ماه آینده چه تاثیری بر قیمت میلگرد این سه برند خواهد داشت؟

حجم محصولاتی که در بازارهای جهانی مبادله می‌شوند، بسیار بیش‌تر از آن چیزی است که شاید فکرش را بکنید. همین موضوع نیز باعث شده تا کمیته‌های تشکیل شوند که قیمت‌های مربوط به هر محصول را کنترل و مشخص می‌کنند. در مورد میلگرد نیز همین موضوع وجود دارد و تولید‌کنندگان بزرگ این حوزه، بیش‌تر تغییرات قیمت را اعمال می‌کنند.

به طور کلی بازار ایران و قیمت این مقطع فولادی در داخل کشور به قیمت‌های جهانی وابسته است و با آن‌ها بالا یا پایین می‌رود. نکته مهم این‌جاست که قیمت میلگرد تولید شده در ایران به نسبت میلگردهای تولیدکنندگان دیگر، کمی پایین‌تر است. با یک دید کلی می‌توان گفت که قیمت میلگرد بناب، میانه و اصفهان به واسطه بالاتر رفتن قیمت‌های جهانی در ماه آینده، روند افزایشی خواهند داشت.

طبق نظر کارشناسان آهن‌ آنلاین:

"نوسان قیمت میلگرد میانه، اصفهان و بناب در ماه گذشته تحت تأثیر عوامل مختلفی بوده که مهم‌ترین آن‌ها تغییرات بهای ارز است. عوامل دیگری مانند بالا رفتن هزینه بارگیری و حمل یا میزان عرضه و تقاضا نیز بر این روند اثرگذار بوده‌اند."

سخن پایانی

به‌طورکلی، اگر به دنبال اطلاعات کاملی در این رابطه هستید، بهتر است از جدول‌ها و نمودارهای قیمت میلگرد کمک بگیرید. این نمودارها توسط کارشناسان حوزه خرید و فروش آهن آلات تکمیل می‌شوند و اطلاعاتی که در آن‌ها ارائه می‌شوند، کاملاً قابل اطمینان خواهند بود.

منبع: https://ahanonline.com/210390 /نوسان-نرخ-میلگرد-میانه-اصفهان-بناب/


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2aywxy