سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 104277
تاریخ انتشار: 1402/11/21 09:08

در سفر با قطار به بندرعباس چه جاذبه‌هایی در انتظار ماست؟

بندرعباس یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است که به‌واسطه داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان، روزانه از مسافران بسیار زیادی میزبانی می‌کند. این مسافران با یکی از روش‌های زمینی یا هوایی به بندرعباس سفر کرده که البته به‌خاطر ارزان‌تر بودن روش‌های زمینی، اغلب گردشگران این روش‌ها را ترجیح می‌دهند. شما نیز می‌توانید با تهیه بلیط قطار بندرعباس، سفر خود به این شهر زیبا را آغاز کرده و از جاذبه‌های فراوان آن دیدن نمایید.
در سفر با قطار به بندرعباس چه جاذبه‌هایی در انتظار ماست؟

بندرعباس یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است که به‌واسطه داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان، روزانه از مسافران بسیار زیادی میزبانی می‌کند. این مسافران با یکی از روش‌های زمینی یا هوایی به بندرعباس سفر کرده که البته به‌خاطر ارزان‌تر بودن روش‌های زمینی، اغلب گردشگران این روش‌ها را ترجیح می‌دهند. شما نیز می‌توانید با تهیه بلیط قطار بندرعباس، سفر خود به این شهر زیبا را آغاز کرده و از جاذبه‌های فراوان آن دیدن نمایید.

جاذبه‌های تاریخی بندرعباس

بندرعباس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که اولین نشانه‌های ایجاد آن به دوره داریوش هخامنشی بازمی‌گردد. در آن زمان از بندرعباس برای تجارت دریایی با کشورهای چین و هند استفاده می‌شد و بعد از آن نیز جایگاه خود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر کشور را حفظ کرد. دوره اوج بندرعباس به قرن ۱۳ میلادی بازمی‌گردد که بسیاری از تجار از سراسر جهان در این بندر رفت‌وآمد می‌کردند و خرید و فروش‌های زیادی در این محل انجام می‌گرفت. با توجه به تاریخ طولانی بندرعباس، طبیعی است که آثار تاریخی فراوانی نیز در این منطقه وجود داشته باشند. مهم‌ترین آثار تاریخی این شهر که به‌هیچ‌عنوان نباید آن‌ها را از دست بدهید عبارت‌اند از:

معبد هندوها

این معبد در سال ۱۲۱۰ هجری قمری و توسط تجار هندی ساخته شد. در آن زمان هندی‌ها رفت‌وآمد زیادی برای تجارت به این شهر داشتند و به همین خاطر پرستشگاهی را نیز برای مراسمات مذهبی خود در بندرعباس بنا کردند. جالب است بدانید که معماری این معبد به دقیق‌ترین حالت ممکن انجام شده و کاملا مانند معابدی است که در هند وجود دارند.

دکتر فخری دانشپور که یکی از اندیشمندان حوزه باستان‌شناسی به‌شمار می‌رود، ۶ سال را به تحقیق در رابطه با این معبد پرداخت و معتقد است که معبد هندوها نقطه تلاقی فرهنگ ایرانیان و هندی‌ها به‌شمار می‌رود؛ به همین خاطر، علاوه بر اهمیت تاریخی، از اهمیت فرهنگی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

مسجد جامع دلگشا

یکی دیگر از مهم‌ترین آثار تاریخی بندرعباس، مسجد جامع دلگشا است. این مسجد حدود ۳۰۰ سال پیش و به همت یکی از خیرین بزرگ بندرعباس ساخته شد. با توجه به قدمت بالایی که این مسجد دارد، در بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷ توسط یکی از خیرین جنوب کشور به نام حاج عبدالله رستمانی مورد بازسازی قرار گرفت و مجدد به یکی از مراکز فعال مذهبی بدل شد. به‌نحوی که امروزه مراسم نماز جمعه اهل سنت در این مسجد برگزار می‌شود.

ساختمان فعلی مجموعه حدود ۵۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در دو طبقه بنا شده است. تعداد ۱۲ ستون روبه‌روی مسجد وجود دارند و یک مناره بلند قامت نیز در کنار بنا به چشم می‌خورد. از زیباترین بخش‌های داخل مسجد می‌توان به محراب آن اشاره کرد که کاشی‌کاری‌های فراوان سبب شده‌اند تا جلوه‌اش چندین برابر شود.

بنای کلاه فرنگی

بنای کلاه فرنگی یکی از بناهای تاریخی بندرعباس است که در دوره صفویه ساخته شده و اهمیت بالایی از لحاظ معماری دارد. البته علاوه بر معماری، این بنا از اهمیت تاریخی بسیار بالایی نیز برخوردار است. جالب است بدانید که اولین کاربرد تاریخی مهم آن به‌عنوان تجارت‌خانه هلندی‌ها بود و بعد از این که هلندی‌ها بندرعباس را ترک کردند، این مکان به‌عنوان ساختمان دارالحکومه مورد استفاده قرار گرفت.

جاذبه‌های طبیعی بندرعباس

با خرید بلیط قطار بندرعباس علاوه بر این که می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی فراوانی دیدن نمایید، جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز در انتظارتان خواهند بود. با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرعباس و آب‌وهوای خاص آن، مناطق ویژه‌ای از لحاظ طبیعی نیز در این اقلیم ایجاد شده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها بازدید کنید. مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی بندرعباس عبارت‌اند از:

چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو در ۳۴ کیلومتری شمال بندرعباس قرار دارد و بسیاری از محلی‌ها بر این باور هستند که آب آن خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. به خاطر گوگردی بودن آب، نه‌تنها ماهی، بلکه هیچ نوع جلبکی نیز نمی‌تواند در آن رشد کند و به همین خاطر آب چشمه کاملا شفاف و زلال است. از زیبایی‌هایی که در رابطه با این چشمه وجود دارد، پوشش گیاهی و نخلستان‌هایی هستند که در اطراف آن قرار گرفته‌اند و منظره را چندین برابر چشم‌نوازتر کرده‌اند.

غار نمکی خرسین

یکی از زیباترین آثار طبیعی جنوب کشور غار خرسین است. این غار طی چند صد هزار سال و در اثر رسوبات آب‌های شور ایجاد شده و امروزه یکی از مهم‌ترین غارهای کشور به‌شمار می‌رود. ارتفاع ۳ متری دهانه غار سبب می‌شود تا در همان ابتدای ورود، شکوه آن نظر شما را به خود جلب کرده و احساس بسیار جالبی را ایجاد کند.

بعد از این که کمی در غار پیش بروید، وارد یک تالار می‌شوید که در واقع بزرگ‌ترین فضایی است که درون این غار وجود دارد. لازم به‌ ذکر است که اطراف غار خرسین کاملا بکر بوده و هیچ‌گونه امکانات رفاهی وجود ندارد؛ به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم تا مقداری خوراکی و آب معدنی به‌همراه داشته باشید.

نکته قابل توجه دیگری که در رابطه با غار خرسین وجود دارد، این است که بازدید از آن تنها هنگامی مجاز است که شرایط جوی مساعد باشد. چرا که اطراف آن از سنگ‌های ناپایدار و غیر مستحکم تشکیل شده و در صورت بارش باران، احتمال بروز اتفاقات ناگوار افزایش می‌یابد.

تهیه بلیط قطار از طریق فلای تودی و سفر به بندرعباس

اگر شما نیز می‌خواهید بلیط قطار بندرعباس را تهیه کرده و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا بدون فوت وقت به وبسایت فلای تودی مراجعه کرده و بلیط خود را تهیه نمایید. طراحان و ایده‌پردازان فلای تودی تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا مراحل تهیه بلیط را به‌ساده‌ترین حالت ممکن پیاده‌سازی کنند تا حتی افرادی که هیچ تجربه‌ای در رابطه با خرید‌های اینترنتی ندارند بتوانند از خدمات این وبسایت بهره‌مند شوند.

جالب است بدانید که فلای تودی از لحاظ گستره ارائه خدمات، بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور محسوب شده و تقریبا هیچ چیز در رابطه با گردشگری وجود ندارد که امکان تهیه آن از طریق این وبسایت را نداشته باشید؛ از قابلیت خرید بلیط قطار و هواپیما گرفته تا قابلیت درخواست ویزا. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر شما نیز می‌خواهید سفری امن و مطمئن را پشت سر بگذارید، تمامی خدمات مورد نیازتان را از طریق وبسایت همین مجموعه تهیه کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2awg6e