دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 20 May 2024
کد خبر: 99502
تاریخ انتشار: 1402/10/04 07:01

این ۸ خبر مهم خودرویی را از دست ندهید

دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود. هر هفته در این بخش از روزنامه صمت نگاهی کوتاه به تمام جنجال‌های خودرویی خواهیم داشت.
این ۸ خبر مهم خودرویی را از دست ندهید

 دنیای خودرو هر روز اتفاقات غافلگیرکننده‌ای دارد که نمی‌توان از آن گذشت. از بازار و قیمت‌های نجومی خودروهای ایرانی و خارجی تا کلاسیک‌های همیشه ماندگار که روزی روی جلد مجله‌ها و دیوار اتاق‌ها بود. هر هفته در این بخش از روزنامه صمت نگاهی کوتاه به تمام جنجال‌های خودرویی خواهیم داشت.


بازار عجیب اجاره کارت سوخت


صمتشاید عجیب به نظر برسد اما برخی از افراد کارت سوخت خودروی خود را اجاره می‌دهند. اگر جست و جویی در فضای مجازی داشته باشید با تبلیغات اجاره کارت سوخت مواجه می‌شوید. یکی از تبلیغ کنندگان کارت سوخت پراید خود را سالی ۲۰ میلیون تومان به صورت یکجا اجاره می‌دهد. فرد دیگری کارت سوخت خود را به صورت ماهیانه به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهد. به نظر می‌رسد که باید نظارت بیشتری روی اجاره کارت سوخت ها صورت گیرد.

خداحافظی بازار با خودرو ارزان


دوو ماتیز از جمله خودروهای کوچک اما خاطره برانگیز بازار است که حال قیمت آن از ۱۰۰ میلیون تومان عبور کرده است.
اگر به دنبال خرید خودرو در بازه ۱۰۰ میلیون تومان باشید یکی از گزینه‌ها دوو ماتیز است. تولید ماتیز در ایران از سال ۷۹ توسط کرمان موتور استارت خورد.
این خودرو از یک پیشرانه ۸۰۰ سی سی ۵۲ اسب بخاری بهره می‌برد و در مدت ۱۵ ثانیه سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در ارزان‌ترین حالت ممکن ماتیز با قیمت حدود ۷۰ میلیون به فروش می‌رسد و مدل‌ها تمیز آن حدود ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارند. حال شما بگویید ماتیز ۱۰۰ میلیون تومان می‌ارزد؟

۲.۵ میلیارد بدهید خودرو آلمانی سوار شوید

شاید جالب باشد بدانید قیمت خودروهای آئودی در ایران چقدر است. در حالی که قیمت خودروهای چینی به بالای ۲ میلیارد تومان رسیده می‌توانید با همین مبلغ خودروی آلمانی سوار شوید. یک آئودی TT مدل ۲۰۰۸ در بازار آزاد قیمتی در حدود ۲.۵ میلیارد تومان دارد. با چنین مبلغی می‌توانید تیگو ۸ پرومکس نیز خریداری کنید. آئودی TT از یک پیشرانه ۲ لیتری بهره می‌برد و در مدت ۶.۲ ثانیه سرعتش به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتخاب بین آئودی TT آلمانی و تیگو ۸ پرومکس چینی با خریداران خواهد بود.

قیمت نجومی رینگ خودرو در بازار

رینگ اسپرت از جمله قطعات پرطرفدار در بازار خودرو محسوب می‌شود. اگر به دنبال خرید رینگ اسپرت از بازار آزاد باشید با قیمت‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شوید. قیمت‌ها برای خودروهای داخلی از حدود ۱ میلیون تومان شروع می‌شود اما برای مدل‌های خارجی شرایط متفاوت است. به عنوان مثال یک عدد رینگ ب ام و سری ۶ و سری ۷ حدود ۱۳۰ میلیون تومان است. به نوعی خرید ۴ عدد رینگ برای این خودرو بالای نیم میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. با چنین مبلغی می‌توان یک خودروی داخلی مانند پژو ۲۰۶ خریداری کرد.

این خودروها بنزین را می‌بلعند!

برخی از خودروها به شدت مصرف بنزین بالایی دارند که اعداد و ارقام آنها قابل توجه است.
 در ادامه لیست پرمصرف‌ترین خودروها در بازار آورده شده است:
    Toyota Land Cruiser V۸:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۵.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
     Lamborghini Aventador:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۱۶.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Bugatti Veyron Super Sport:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۲۳.۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Ferrari F۱۲ Berlinetta:
     میزان مصرف سوخت: حدوداً ۲۰.۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Bentley Mulsanne:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۲۱.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Aston Martin One-۷۷:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۲۲.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Rolls-Royce Phantom:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۲۳.۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Mercedes-Benz G۵۵۰:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۲۳.۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Chevrolet Suburban:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۱۵.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
    Ford F-۱۵۰ Raptor:
    میزان مصرف سوخت: حدوداً ۱۵.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
توجه داشته باشید که مصرف سوخت خودروها می‌تواند با توجه به شرایط رانندگی و نحوه استفاده تغییر کند.

خودروهای سرخ رنگ میلیاردی

شاید جالب باشد بدانید که گران ترین خودروهای قرمز رنگ بازار چه قیمتی دارند. بازار خودروی ایران پر از رنگ‌های سفید، خاکستری، نقره‌ای و مشکی است و به ندرت خبر از خودروهای رنگی است. اما خودروهای قرمز رنگ طرفداران خاص خود را دارد. یکی از گران‌ترین خودروهای قرمز رنگ بازار تویوتا اف جی کروز ۲۰۱۲ است که با قیمت ۷.۵ میلیارد تومان آگهی شده است.
 ب ام و x6 قرمز رنگ نیز از جمله خودروهای جذابی است که مدل ۲۰۱۳ آن قیمت ۶.۳ میلیارد تومانی دارد. ب ام و سری ۳ و x4 قرمز رنگ نیز با قیمت‌های حدود ۵.۵ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسند. پورشه هم به عنوان خودرویی خاص اگر قرمز رنگ هم باشد به شدت جذاب است و قیمت مدل باکستر آن حدود ۵ میلیارد تومان است.
این روزها قیمت خودرو به حدی بالا رفته که نیازمندان به خودروهای کار یعنی وانت ها مجبور به اجاره این وسیله نقلیه هستند. اگر به دنبال اجاره وانت باشید با قیمت های عجیب و غریبی رو به رو می‌شوید. برای اجاره یک پیکان وانت مدل ۸۴ به صورت هفتگی ۲ میلیون و ماهیانه ۸ میلیون تومان باید پرداخت کنید. این نکته را هم باید گفت که ۲۰ میلیون تومان پول پیش و ۲۰۰ میلیون تومان چک یا سفته باید تحویل دهید. یک فرد دیگر نیز پیکان وانت مدل ۸۵ را ماهیانه ۱۰ میلیون تومان اجاره می‌دهد. نیسان وانت هم با قیمت های بین ۱۳ الی ۱۷ میلیون تومان ماهیانه اجاره داده می‌شود.

قیمت فضایی خودرو فوتبالیست‌ها

رنج روور یکی از خودروهایی است که نصیب سردار آزمون شد. جالب است بدانید که در حال حاضر یک خودرو رنج روو ولار ۲۰۲۳ با پلاک گذر موقت آگهی شده است. این خودرو ۱۴.۵ میلیارد تومان قیمت دارد. حال حساب کنید اگر خودروی مورد نظر پلاک ملی دریافت کند چه سود هنگفتی به فوتبالیست ها خواهد رسید. باید منتظر ماند و ودید که بالاخره سرونوشت خودروی وارداتی فوتبالیست ها چه می‌شود.

با کمتر از یک میلیارد کادیلاک بخرید!

خودروهای کلاسیک آمریکایی همیشه جذابیت خاص خود را دارند. اما قیمت این خودرو چقدر است.
اگر به دنبال خرید خودروی آمریکایی از بازار باشید با قیمت‌های جالب توجهی مواجه می‌شوید. یکی از خودروهای جذاب شورولت کاپریس است که مدل ۱۹۷۸ با قیمت حدود ۹۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. کادیلاک سویل نیز از جمله خودروهای مونتاژی جذاب بازار است که قیمتی بین ۷۰۰ میلیون الی ۱.۱ میلیارد تومان دارد.
با چنین قیمت‌هایی می‌توان خودروهای صفر داخلی نیز خریداری کرد. انتخاب بین مدل‌های صفر ایرانی یا کاکرده آمریکایی به عهده خریداران خواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27958e