یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 7595
تاریخ انتشار: 1400/09/16 11:44

لایحه بودجه ۱۴۰۱ نهایی شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از نهایی شدن لایحه بودجه در دولت خبر داد و گفت: این لایحه یکشنبه آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های معاونت پارلمانی رئیس‌جمهوری برای تعامل بیشتر دولت و مجلس گفت: تلاش شده از حاشیه‌ها پرهیز کنیم، چراکه مطمئناً دود این حاشیه‌ها به چشم مردم می‌رود.

 وی درباره ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: جذب سرمایه و رشد اقتصادی از ویژگی‌های لایحه بودجه است.

 علاوه بر این برای هر دستگاه تکالیفی به‌منظور تامین درآمد مشخص شده است. ردیف‌های بودجه کاهش یافته، اختیارات دستگاه‌ها افزایش یافته، اختیارات استانداران افزایش یافته و بودجه نیز نظارت‌پذیر است. آمایش سرزمین در بودجه ۱۴۰۱ مدنظر بوده و توزیع بودجه بر این اساس صورت گرفته است. حسینی گفت: باید از حاشیه و مسائل تنش‌زا در رابطه بین دو قوا پرهیز کنیم تا دود برخی اختلافات به چشم مردم نرود. 

حسینی با بیان اینکه مصوبات مجلس بدون وقفه ابلاغ می‌شود و یک مورد هم نبوده که به تاخیر بیفتد، گفت: جلسات سران سه قوه هم منظم برگزار می‌شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، معاون اول رئیس‌جمهوری با کمیسیون‌های مجلس دیدار می‌کند که جلسه اول با کمیسیون اقتصادی برگزار شده است. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ۵۵۷ طرح ازسوی نمایندگان مطرح شده، گفت: نگاه رئیس‌جمهوری این است که به‌طور کلی، لایحه تهیه شود، زیرا در تهیه لایحه کار کارشناسی دقیق‌تری انجام می‌شود و مسائلی مثل بار مالی آن دقیق‌تر بررسی خواهد شد. باید نمایندگان قانع شوند که به‌جای طرح، لایحه تهیه شود. 

حسینی گفت: عهد دولت ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال است. نمایندگان صبر کنند اگر کم‌کاری شد، سوال کنند. تازه کار شروع شده است. 

 حسینی ادامه داد: یک بحث جنجالی که رسانه‌ها به آن دامن زدند انتصابات فامیلی بود که ۳۶ نماینده درباره انتصابات فامیلی تذکر دادند. ما از نمایندگان خواستار ارائه مصادیقی این ادعا شدیم اما آنها گفتند منظور ما این بود که در آینده چنین انتصاباتی صورت نگیرد. برخی گفتند از رسانه‌های مجازی شنیدیم و برخی گفتند بعدا مصادیق را می‌گوییم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zeoz3