جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 10382
تاریخ انتشار: 1400/10/19 22:00

غول خودروسازی نمایندگی ها را تهدید کرد!

تقاضا برای وانت تمام الکتریکی فورد F-۱۵۰ لایتنینگ بسیار زیاد بوده و این خودروساز حتی اعلام کرده تولید محصول جدیدش را به منظور هماهنگی با تقاضای مشتریان افزایش خواهد داد. همین موضوع باعث شده برخی نمایندگی‌های فورد احساس زرنگی کرده و بتوانند از این وضعیت سو استفاده نموده و حداکثر سود را کسب نمایند. البته بر اساس گزارش جدید منتشر شده به نظر می‌رسد فورد متوجه این شرایط شده و دست به اقدام عملی زده است.

یکی از اعضای فروم F-۱۵۰ Gen ۱۴ به نامه‌ی این خودروساز به تمامی نمایندگی‌هایش دست پیدا کرده است. بر اساس این نامه فورد از برخی تاکتیک‌های نمایندگی‌ها برای تحمیل شرایط اضافی به فرایند سفارش F-۱۵۰ لایتنینگ حتی پس از قطعی شدن رزرو مشتریان آگاه شده و از این وضعیت خرسند نیست. از جمله مثال‌های قید شده در این نامه می‌توان به درخواست سپرده و پیش‌پرداخت بیشتر از سوی نمایندگی‌ها اشاره کرد که از نظر فورد به معنی تهدید مشتریان با از دست دادن فرصت تبدیل رزرو خرید به پیش‌خرید قطعی خواهد بود

فورد جریمه‌های سنگینی برای چنین اقداماتی در نظر گرفته و در نامه این برند آمده که فورد تخصیص سهمیه‌های F-۱۵۰ لایتنینگ نمایندگی متخلف به سایر نمایندگی‌ها را برای خود محفوظ خواهد دانست. همچنین گفته شده این خودروساز آمریکایی در اقدامی مشابه با آنچه درباره سوپرکار GT انجام داد، فروش لایتنینگ در یک سال اول خرید را ممنوع دانسته است. اساساً به نظر می‌رسد زمانی که شما F-۱۵۰ لایتنینگ را خریداری کردید اجازه فروش آن حداقل در یک سال اول را نخواهید داشت و اگر این کار را انجام دهید شاید با اقدامات حقوقی و قانونی این خودروساز روبرو شوید. منتظریم ببینیم چنین اقداماتی در آینده چه نتایجی در بر خواهد داشت.

 

منبع: پدال


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jkyz2