چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 13 Mar 2024
کد خبر: 5993
تاریخ انتشار: 1400/08/26 01:00

شرکت تسلا با توییت‌های ایلان ماسک به دردسر افتاد!

توییت های ایلان ماسک و اختلاف تازه با پی جی مورگان شرکت تسلا را به دادگاه کشاند.

راشاتودی گزارش داد: بانک جی پی مورگان چیس از شرکت خودروسازی تسلا به دلیل نقض آشکار قرارداد ضمانت سهام شکایت کرده است. شکایتی که روز دوشنبه در دادگاه فدرال منهتن ثبت شد، مدعی است که تسلا ضمانت‌نامه‌هایی را در سال ۲۰۱۴ به جی‌پی مورگان فروخته، که اگر قیمت توافقی یا قیمت ثابت تضمین شده آنها در زمان انقضای ضمانت نامه ها یعنی در ماه های ژوئن و جولای ۲۰۲۱ کمتر از قیمت سهام تسلا بود، پرداخت می‌شد. قیمت سهام تسلا از آن زمان تقریباً ۱۰ برابر شد و جی‌پی مورگان ادعا می‌کند که تسلا باید آنها را چه به صورت نقدی و چه به صورت سهام پرداخت کند. این بانک در شکایت خود گفت: تسلا آشکارا تعهدات قراردادی خود برای پرداخت کامل به جی‌پی مورگان را نادیده گرفته است.

اختلاف بین این بانک و این خودروساز پیش از این، در سال ۲۰۱۸ به وجود آمد، زمانی که جی‌پی مورگان پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا توییت کرد که به خصوصی‌سازی شرکت فکر می‌کند، قیمت توافقی ضمانت‌نامه‌ها را کاهش داد. چند هفته بعد، وقتی ماسک این ایده را در توییت دیگری گذاشت، بانک دوباره قیمت توافقی را افزایش داد. جی پی مورگان گفت در قرارداد حق تغییر قیمت توافقی را داراست، اما تسلا در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که این تعدیل‌ها به‌طور غیرمنطقی سریع بوده و نشان‌دهنده تلاشی فرصت‌طلبانه برای استفاده از نوسان‌های سهام تسلا است.

سهام های تسلا در ۱۵ نوامبر با قیمت ۱۰۱۳.۳۹ دلار بسته شد. در این شکایت آمده است که در مجموع، تسلا نتوانست ۲۲۸۷۷۵ سهم از سهام عادی خود را تحویل دهد. اکنون این بانک به دنبال این است که این سهام را از تسلا دریافت کند یا معادل قیمت توافقی آنها به صورت نقدی، به مبلغ ۱۶۲.۲ میلیون دلار، به اضافه بهره، حق الوکاله و هزینه ها را بگیرد. ماسک و تسلا هیچ کدام هنوز در مورد شکایت JPMorgan اظهار نظر نکرده اند. روز دوشنبه ایلان ماسک مشغول فروش سهام تسلای خود بوده و از  سهام هایی استفاده می‌کند که به زودی منقضی می‌شوند. در مجموع، از ۸ نوامبر، پس از نظرسنجی توییتر که تصمیم گرفت ۱۰ درصد از دارایی های تسلا خود را بفروشد، ماسک حدود ۷.۲۳ میلیون سهم را به قیمت ۷.۸۳ میلیارد دلار فروخته است، اگرچه فروش برخی از سهام ها مدت ها قبل از ارسال نظرسنجی آغاز شده بود.

 

منبع: ایبنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xmpw3